fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מורים ותלמיד חלו בקורונה בבתי ספר בחדרה, אליכין וזכרון יעקוב

חולי קורונה מאומתים התגלו בסוף השבוע בבית הספר הממלכתי קפלן בחדרה, בבית הספר החיטה בזכרון יעקוב ובבית הספר הממלכתי דתי רמב"ם באליכין. תלמיד אחד חלה
שלוש מורות מאומתות: בית הספר קפלן \ צילום: איילת קדם
שלוש מורות מאומתות: בית הספר קפלן צילום: איילת קדם

שנת הלימודים החלה לפני ימים ספורים בלבד, ומערכת החינוך בחדרה והסביבה סוערת. בבית הספר קפלן שבשכונת בית אליעזר בחדרה, התגלתה בסוף השבוע מורה חולה בקורונה ו-16 אנשי צוות, כולל מנהלת בית הספר, נשלחו לבידוד. בנוסף ללא מעט תלמידים.

כולם מחכים לתוצאות בדיקות הקורונה וההורים דורשים למידה מרחוק. בבית הספר השמונה-שנתי (א'-ח') החיטה שבזכרון יעקוב חלתה אחת המורות בקורונה ובית הספר נסגר. בבית הספר הממלכתי דתי רמב"ם באליכין חלתה המחנכת של כיתה ג' וכל תלמידי הכיתה, המחנכות והמנהל נשלחו לבידוד. אלא שהמנהלת המחליפה, המשמשת בימים כתיקונם מנהלת מחלקת החינוך בישוב, הילה בן פורת, הכינה תוכנית מערכתית ובית הספר מתפקד כרגיל. שנת הלימודים בצל הקורונה.

 

בית ספר החיטה \ צילום: איילת קדם
בית ספר החיטה \ צילום: איילת קדם

 

תלמיד כיתה ב' חלה בקורונה

ביום שישי האחרון, נסגר בית הספר החיטה שבזכרון יעקוב. זאת מאחר והתגלתה בבית הספר מורה מאומתת לקורונה.  תלמיד אחד בכיתה ב', חלה גם הוא בקורונה ונמצא בבידוד ביתי.

אחרי שנערכה בדיקה אפידמיולוגית בידי משרד הבריאות, הוכנסו כל אנשי הצוות החינוכי של בית הספר לבידוד, בנוסף לתלמידי כיתה ב' שבה לימדה המורה, כיתת הגן וקבוצת ילדי הצהרון. ובית הספר כולו עבר ללמידה מרחוק.

נכון לכתיבת שורות אלה, עתיד הבידוד של התלמידים ואנשי הצוות להסתיים ב-15.9.

ממועצת זיכרון יעקב נמסר להורים בכתב בסוף השבוע: "על מנת לשמור על בריאות ילדיכם וילדי המושבה ולאחר בחינת תמונת המצב והמתנה לתוצאות התחקיר האפידמיולוגי ובדיקות הקורונה של הצוות, הוחלט כי ברמה הישובית, לא ישתתפו תלמידי בית הספר בפעילות החוץ ביתית".

ועוד נמסר כי עבודות חיטוי וניקוי ייערכו בבית הספר בזמן הקרוב.

 

ההורים בלחץ

במקביל לבית הספר החיטה, התגלו בסוף השבוע שעבר שלוש מורות מאומתות לקורונה בבית הספר הממלכתי קפלן, שבשכונת בית אליעזר בחדרה. 16 אנשי צוות מקרב מורי בית הספר, כולל המנהלת וחלק מהתלמידים, נמצאים כיום בבידוד. אלא שבבית הספר הוחלט להמשיך את הלימודים כרגיל. וזאת למורת רוחם של חברי וועד ההורים בבית הספר, המרגישים כי ממדרים אותם ממידע.

אורית תורג'מן, יו"ר וועד ההורים: "ההורים בלחץ, אנחנו רוצים שיסגרו את בית הספר ותהיה למידה מרחוק. הבן שלי, בכיתה ה' נמצא בבידוד. וגם שתי האחיות שלו ואנחנו, ההורים. ישנן בבית הספר מורות שעשו בדיקות קורונה ועדיין לא קבלו את התוצאות, ואנחנו לא רוצים שיקרה חלילה אסון. או שתהיה הדבקת שרשרת. צריך לסגור לשבוע, ולערוך בדיקות קורונה לכל תלמידי בית הספר. 16 מורות שנמצאות בבידוד, זו כמות גדולה מאוד. ואנחנו לא מקבלים אינפורמציה מבית הספר".

בהנהלת בית הספר סירבו להגיב לדברים.

 

הילה בן פורת \ צילום: איילת קדם
הילה בן פורת \ צילום: איילת קדם

 

המורה הגיעה לישיבה עם תסמינים

גם בבית הספר הממלכתי דתי רמב"ם שבאליכין, התגלתה בשבוע שעבר מורה שהיא חולה מאומתת לקורונה. מה שחייב את שש המורות המחנכות בבית הספר הקטן, המונה 133 תלמידים בלבד, את  24 תלמידי כיתה ג' ואת מנהל בית הספר, שלומי אטיאס, להיכנס לבידוד.

אלא שאטיאס החליט להכניס לתמונה את מנהלת מחלקת החינוך ביישוב, הילה בן פורת,  תושבת היישוב בת חפר, על מנת שתחליף אותו ותבנה תוכנית מערכתית, שתאפשר את קיום הלימודים כסדרם.

ביום ראשון השבוע, אחרי יומיים בהם נסגר בית הספר על מנת שבן פורת תוכל לתכנן את מערך הפעולה, הגיעו תלמידי כיתות א', ב', ו-ד' ללימודים על פי מתווה הקפסולות.

בן פורת, נינוחה, על כסא המנהל, מספרת: "אני מרגישה פה כמו בבית ומזל שיש לי הרבה ניסיון. אני אקדים ואומר שהייתה פה מורה שהגיעה לישיבת ההיערכות ביום ב' של השבוע שעבר עם תסמינים, וזה לא בסדר. אבל חשוב להגיד את האמת ולא להתכסות בכל מיני אמירות ודברים. בית הספר פוזר, הייתה ישיבת זום והייתה התלבטות מאוד קשה האם להחזיר את בית הספר לפעילות רגילה. אבל הוחלט שכן".

לצורך החזרה לשגרת לימודים גוייסו למשימת מילוי מקומן של המורות הנמצאות בבידוד מורה בפנסיה שלימדה בעבר בבית הספר, מורה נוספת ומורה למדעים שהפכה למחנכת זמנית.

בן פורת: "מערכות הלימודים והפעילות נשלחו להורים בסוף השבוע ואני נכנסת לכיתות ומסבירה לילדים את המצב. ביום שני בשבוע הבא, צפויים ילדי כיתה ג' להשלים את תקופת הבידוד ולחזור לבית הספר".

 

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות