fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדש בחדרה: ייעוץ גנטי לחולות סרטן

מרפאה חדשה בבית החולים הילל יפה, לאבחון גנטי אצל חולות סרטן
ד"ר דנה אירגה \ צילום: דוברות בית החולים
ד"ר דנה אירגה צילום: דוברות בית החולים

המרפאה החדשה לייעוץ גנטי , ממוקמת בבית החולים הילל יפה בחדרה. היא נותנת שירות לנשים החולות בסרטן השד, השחלות והרחם. וכן לחולות בסרטן הלבלב והמעי הגס. את המרפאה מנהלת ד"ר דנה אירגה. מומחית בגניקולוגיה, מיילדות וגנטיקה רפואית. המרפאה, מאפשרת לחולות בסוגי הסרטן שצויינו לעיל, מתן אבחון גנטי. ובהתאם לכך, גם מעקב וטיפול, בהתאם למאפיינים הגנטיים הללו. שירותי המרפאה מצטרפים למערך הענף של השירותים הניתנים במסגרת מרפאות החוץ של מחלקת נשים באגף נשים ויולדות במרכז הרפואי הלל יפה.

מעקב מותאם

"הגנטיקה, מהווה כיום את עתיד הרפואה. והיא עומדת בחזית ומאפשרת מגוון רחב של בדיקות וייעוצים", מסבירה ד"ר דנה אירגה. "מהפכת הגנום האנושי, כידוע, החלה בתחילת שנות ה- 2000. והיא מאפשרת  התפתחויות טכנולוגיות חדשות, של ריצוף גנטי. אשר משתכללות עם השנים. ובעקבותיהן, השתפרה היכולת לאבחן את הגורם הגנטי למחלה, באופן פרטני. בהתאם למטופל. המטרה באבחון הגנטי, היא לאפשר רפואה מותאמת אישית לכל אישה. וכמובן שגם לכל אדם. באופן שיאפשר מתן טיפול, בהתאם למאפיינים הגנטיים הספציפיים". לאלה, מתווסף מרכיב נוסף חשוב: מעקב מותאם. עבור המטופלת ובני משפחתה. דהיינו, במידה שקיים סיפור משפחתי, ניתן ייעוץ גם לסביבתה הקרובה של האישה. ואף ניתן המלצה, לביצוע בירור גנטי עבור קרובי משפחה נוספים. בהתאם לצורך.

להצטייד בהפנייה

הייעוץ הגנטי, כאמור, ניתן על ידי ד"ר דנה אירגה. רופאת נשים, מומחית בגינקולוגיה ומיילדות. וכן מומחית בגנטיקה רפואית. וכולל פגישה ראשונית,  או לחלופין שיחת טלפון. במהלכה יוחלט על מכלול הבדיקות הגנטיות הנדרשות. וכן הוא כולל גם המשך מעקב. שיותאם לכל מטופלת, בהתאם לנתוניה.

בעת ההגעה למרפאה, יש להצטייד בהפנייה רפואית של הרופא המטפל. וכן בטופס התחייבות של קופת החולים. כלומר: של בית החולים המבטח. כי ייעוץ גנטי, הינו שירות הניתן במימון קופת החולים. עם טופס התחייבות מתאים. המרפאה פועלת נכון לכתיבת שורות אלה, בימי שלישי בכל שבוע. במתחם מרפאות החוץ של בית החולים.

לשם תיאום תור, יש ליצור קשר עם מוקד זימון התורים של המרכז הרפואי: 04-7744252 או ב-*6742

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות