fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: הצייר ויו"ר יד לבנים לשעבר, דוד מי-טל, הלך לעולמו

הצייר דוד מי-טל, דמות שורשית ומוכרת בעיר, ששכל את בנו סא"ל אמיר בדצמבר 88' , הובא למנוחות בשבוע שעבר בבית העלמין בחדרה
דוד מיטל בסטודיו | צילום: פרטי
דוד מיטל בסטודיו | צילום: פרטי

 

יום ראשון. עשר בבוקר. היום האחרון של השבעה בבית משפחת מי-טל בעיר. הבת מיכל ואלמנתו של דוד, רבקה, מנסות לעכל את מותו ומבקשות שלא להתראיין.

על הקירות וברחבי הדירה המטופחת, תלויים ומונחים ציוריו של מי-טל ז"ל, צייר מחונן שהציג בגלריות רבות ברחבי הארץ, כגון גלריה תירוש בהרצליה, גלריה ז'אק סוזנה בירושלים ועוד.

מי-טל, איש צבא לשעבר, פעל וצייר בחדרה 28 שנים. הוא היה דמות מוכרת ומוערכת בעיר: חבר הנהלת הקרן לפיתוח חדרה וזוכה אות מפעל חיים מטעם עיריית חדרה.

בנו בכורו סא"ל אמיר, מפקד סיירת גולני ומפקד גדוד ברק, אח למיכל ושי, נפל במהלך פשיטת כוחות צה"ל בלבנון בעת שפיקד על אחד הכוחות. המבצע בו נפל אמיר, שנשא את השם "כחול וחום", נועד לפגוע במפקדתו של אחמד ג'יבריל, מייסד ומפקד החזית העממית לשחרור פלסטין.

 

ציור והנצחה

מאז נפל בנו, הקדיש עצמו מי-טל, בוגר מכון אבני לאמנות, לשני נושאים מרכזיים: הנצחת בנו תוך שמירת קשר הדוק עם חבריו לנשק וציור.

עמותת "פסגת אמיר", ע"ש בנו, הוקמה על ידי חבריו לשירות של בנו. על מנת לתמוך וללוות את תיכון אמיר שהוקם בחריש בשנת 2010  לטובת בני נוער בסיכון. בראש העמותה עומד עדי כרמי, חברו לנשק של אמיר מיטל. על שמו של אמיר מי-טל נקראת גם שדרה בעיר חדרה. שנחנכה ב-2017.

ציוריו של דוד מי-טל, שופעים צבע וחיות. אלא שבמבט שני, אפשר להבחין בתסיסה ובחוסר שקט, המפעפעים מתחת לפני השטח. שבו מצויירים בעיקר נופיה של העיר חדרה: פרדסים, ים ובתי הרחובות.

 

ציוריו של מי-טל בדירת המשפחה \ צילום: איילת קדם
ציוריו של מי-טל בדירת המשפחה \ צילום: איילת קדם

 

מלח הארץ

עמוד הפייסבוק של דוד מי-טל ז"ל, מלא בהספדים מרגשים, כואבים. "דוד מי-טל איש מלח הארץ ומעורר השראה", נכתב באחד מהם, ,אתה תחסר. בהספדים סיפרו שדוד רצה למות בכבוד ושלא יעצרו אותו מלעלות למעלה ולפגוש את בנו אמיר. אני בטוחה שהם נפגשו והם יושבים כעת בשיחה של מעלה", נכתב באחד מהם.

"הכרתי את דוד לראשונה לפני קרוב ל-50 שנה", כתב ידיד נוסף של מי-טל ז"ל,  "כשהוא עזר לי להיקלט בחדרה. מאז ולאורך כל השנים היה לי דוד חבר, מפקד בשירות המילואים, מנטור ואיש שתמיד היה מוכן לתת עצה בשעת הצורך. אדם מיוחד, אישיות גדולה ולב ענק, יהא זכרו ברוך".

 

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות