fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: טיפול פסיכולוגי לבני נוער וצעירים בזום, ללא עלות

השירות, של עמותת אנוש, יחל באמצע חודש ינואר. לאחר שיסתיים גיוס ההמונים
נייס גאי OUT גז בלוני קצפת IN | צילום: אילוסטרציה
נייס גאי OUT גז בלוני קצפת IN | צילום: אילוסטרציה

פתרון עכשווי לבני נוער, מנתניה חדרה והסביבה: טיפול פסיכולוגי של 15 פגישות בזום. הנושא את השם e-headspace. מבלי לצאת כלל מהבית. הפיילוט של השירות החדש, מבית עמותת 'אנוש', יכלול בשלב הראשון 55 בני נוער מהאיזור. ויתחיל את דרכו כבר באמצע חודש ינואר. אחרי שיסתיים גיוס ההמונים, לצורך יציאתו לדרך. עד לכתיבת שורות אלה, גוייסו כבר כ-100 אלף שקלים. שהם מחצית מהסכום הנדרש.

בעקבות הקורונה

בעמותת אנוש מסבירים, כי בעקבות משבר הקורונה, חווים אלפי בני נוער משברים נפשיים. הריחוק החברתי והיעדר השגרה, גורמים לבני הגיל הרגיש ממילא, המתאפיין בתנודות במצב הרוח, לשלל תופעות לוואי לא רצויות. כגון דכאון, חרדה, הפרעות אכילה, התמכרות למסכים ועוד.  עמותת אנוש, המפעילה את הדספייס ישראל,  מקימה בימים אלה שירות תמיכה מרחוק וטיפול מקצועי. און ליין. לצעירים הסובלים מקשיים רגשיים בגילאי 12-25 מחדרה ונתניה. ללא צורך להגיע לקליניקה.

ד"ר הלה הדס, מנכ"לית אנוש: "המציאות מוכיחה, שבני הנוער והצעירים חווים משברים נפשיים בעקבות הקורונה. בתי הספר הסגורים, הלימודים  נעשים מרחוק, הריחוק הפיזי יוצר בידוד ונתק חברתי. וכן שיבוש חריף של השגרה המוכרת והיציבה. ואצל הצעירים, בני 18 ומעלה, מוביל המשבר לכך שהם מאבדים מקומות עבודה ומרגישים בלבול. לנוכח העתיד הלא ברור. כל אלה משפיעים על מצבם הרגשי של הצעירים. וחלקם אף חווים דיכאון, חרדות, והפרעות אכילה. הקושי גדול אף יותר, בקרב צעירים שהוריהם הוצאו לחל"ת. או שהעסק שבבעלותם נסגר, ומצבם הכלכלי נפגע. ההורים עסוקים בהישרדות כלכלית, ואינם פנויים להכיל את המצוקה הרגשית של ילדיהם. ובוודאי שאין באפשרותם, לממן טיפול רגשי ותמיכה מקצועית. בעזרת התרומות שיתקבלו,  נוכל להעניק טיפול מקצועי,  שהוא נגיש ואפקטיבי. לבני נוער וצעירים, שהעסק של הוריהם נפגע בעקבות הקורונה, למשל. וגם לנערים ונערות שחווים משבר נפשי ואינם יכולים לממן טיפול נפשי".

הפסיכולוג הקליני ליאור ביטון \ צילום: יעל אנגלהרט
הפסיכולוג הקליני ליאור ביטון \ צילום: יעל אנגלהרט

מניעת הידרדרות

הפסיכולוג הקליני, ליאור ביטון, הוא זה העומד מאחורי הפרוייקט הטרי. ביחד עם דיוויד לוי, איש עסקים שהביא את הרעיון מאוסטרליה, כשעשה עליה. והוא בעצמו,התמודד בעברו עם דכאון.לדברי ליאור ביטון, החל הפרויקט את דרכו לפני שש שנים, עם headspace: שתי קליניקות פיסיות. הפועלות עד היום בירושליים  ובבת ים, בחסות עמותת אנוש. אחרי שגייסו למענו סכום של שלושה מליון שקלים מהביטוח הלאומי.

ליאור ביטון: "באוסטרליה, פועל  הפרוייקט כבר משנת 2006. כאסטרטגיה של התמודדות עם בעיות נפשיות בקרב צעירים, וכדי למנוע הידרדרות במצבם. באוסטרליה, את הפרוייקט האוסטרלי, הקימה הממשלה הפדראלית. אצלינו, בישראל, עלה הצורך סביב עניין הקורונה, לתת את השירות שאנחנו נותנים בקליניקות, להרבה יותר צעירים. הסובלים ממצוקות נפשיות, בגלל הסגרים. ואז החלטנו להקים את הפרוייקט הנוכחי. שהוא על אותו בסיס של מודל טיפולי. ובאמצעותו".

ליאור ביטון, מדגיש שלא מדובר בתהליך טיפולי ממושך, המיועד לצעירים ובני נוער עם בעיות מורכבות מידי. "מדובר ב-15 מפגשים טיפוליים און-ליין. שאינם מתאימים לכל אחד. כשמדובר במי שצריכים צוות רב מקצועי, או אחזקה הרבה יותר משמעותית, המפגשים בזום פחות מתאימים. הם גם אינם מתאימים, לבני נוער שקשה להם ליצור קשרים".

לעומת זאת, הוא אומר, מתאים הטיפול לצעירים הסובלים מקשיים נפשיים ברמה קלה עד בינונית. ויש להם כוחות נפשיים מספיקים, שבאמצעותם יעזרו לעצמם לצאת מהמשבר, שבו הם מצויים. "הטיפול, הוא גם מכוון מטרות. אתה יכול לבוא אליו, גם עם משהו קונקרטי מאוד. לא מדובר בטיפול בקליניקה, שנמשך שנים ארוכות".

ומדוע נועד הטיפול לטווח הגילאים הזה דווקא?

"בטווח הגילאים הזה, מתחילות הבעיות הנפשיות. ומדובר בצעירים, שהמערכת לא רואה אותם. כיוון שהם בריאים מבחינה פיסית ואינם מבקרים אצל רופא המשפחה. ואז, מה שקורה הוא מגיעים לטיפול כעבור עשר שנים של סבל, ועם מצב נפשי גרוע יותר".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות