fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אירועי יום הזיכרון בחדרה: מחבקים מקרוב, זוכרים מרחוק

עצרת זיכרון תשודר בדף הפייסבוק של העירייה, חברי סיירת הנוער הניחו נרות ופרחים על קברי חללי צה"ל בני העיר, ותערוכה מיוחדת תעלה באתר פנאי עיר. לזכרם
המתנדבים ומנהלי פנאי העיר חדרה בבית העלמין בעיר
המתנדבים ומנהלי פנאי העיר חדרה בבית העלמין בעיר

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה 2020 בימי קורונה הוא יחיד ומיוחד. המשפחות לא יכולות להגיע לבתי העלמין להתייחד עם יקיריהם, וכמובן שלאור מגבלות הקורונה כל טקסי הזיכרון הם וירטואלים ומרחוק.

עיריית חדרה ואגפיה השונים דאגו לכבד את זכר הנופלים ואת המשפחות בשורת אירועים מרגשים, שהחלו כבר בסוף השבוע ויימשכו לתוך יום הזיכרון עצמו.

שידור עצרת הזיכרון העירונית המרכזית

היום, יום שני, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, תשודר בדף הפייסבוק של עיריית חדרה עצרת הזיכרון העירונית המרכזית, שהוקלטה מראש באולם רנה שני. צילום הדלקת המשואות התקיים ברחבת יד לבנים.

בימים שבשגרה נערך הטקס המרכזי ברחבת יד לבנים, אולם השנה בשל נסיבות הקורונה, הטקס צולם מראש תחת הגבלות המרחק הידועות, נערך וכאמור ישודר בערב יום הזיכרון בשעה 21:00.

את הטקס הפיק שי מנשס, מנהל מחלקת אירועים באגף אתו"ס בניהולו של אלה ביאר. קריאת יזכור ופרקי תהילים: החזן יוסי הופמן;  מנחה: נדב ליפשין; שפת הסימנים: יעלה טולדנו; דבר נציג המשפחות השכולות מפי ציון בוסקילה; קריאת קדיש מאת ויקי כחלון.

עוד השתתפו: הזמרים אביבית ליפשין ועומרי ועקנין, הגיטריסט אופיר כהן ורקדני להקת צבעי מחול; במאי הטקס: דן חממי.

בשעה 18:30 ישודר טקס זיכרון מיוחד בדף הפייסבוק של מתנ"ס גבעת אולגה בהשתתפות תושבי השכונה, אותו יזמו וארגנו במתנ"ס.

 פרח, לב וזיכרון

מתנדבי סיירת הנוער של מחלקת הנוער העירונית באגף נוצ״ץ הניחו עוד לפני יום הזיכרון, כבר ביום ראשון בבוקר, פרח ולב והדליקו נר לכלל חללי צה״ל בני העיר חדרה בבית העלמין הצבאי.

פרויקט זה הוא יוזמה של עדי מכלוף, מתנדבת בסיירת הנוער, שרצתה שעל קברו של כל חלל יונח פרח, גם אם משפחתו לא תוכל לעלות לקברו. בני הנוער ערכו טקס זיכרון בנוכחות יו״ר יד לבנים חדרה ציון בוסקילה וסגן ראש העיר, עו״ד טל אליהו.

הנחת פרחים על קברי הנופלים בבית העלמין בחדרה
הנחת פרחים על קברי הנופלים בבית העלמין בחדרה

עוד קודם לכן הגיעו לבית העלמין מנהלי היחידות השונות בעמותת פנאי העיר חדרה. המנהלים שטפו וניקו את הקברים השונים לקראת יום הזיכרון, ובעיקר כל אחד מהמנהלים סיפר זיכרונות הקשורים ליום הזיכרון או לחילופין לאחד החללים הקבורים במקום.

חבילות עם חיבוק וירטואלי לחיילי העיר

בימי הקורנה חיילים רבים נשארו למשך שבועות בבסיס. עיריית חדרה חשבה עליהם ובהובלת אגף נוצ"ץ הרימה מיזם חבילות לחיילים, שנועד לעודד את רוחם ולשלוח להם חיבוק וירטואלי והערכה מהעיר חדרה.

במסגרת המיזם, שהובילו בני הנוער והצעירים של אגף נוצ"ץ, נעשה ניסיון לאתר את החיילים שנמצאים בבסיס כבר תקופה ארוכה, בעזרת ההורים ובתי הספר. במקביל התבצעה חבירה לצה"ל על מנת להגיע לאנשי קשר בכל בסיס, שיאפשר את הכנסת החבילות.

המדצ"ים של העיר עמדו מחוץ לסניף "רמי לוי" במשך מספר ימים והתרימו תושבים שמלאו עגלות בחטיפים, דברי מתיקה, סבונים, מברשות שיניים, מגבונים וכו'. גם תנועת הנוער של מכבי התרימה בשכונת הפארק ומילדי התנועה. ביום ראשון בוצעו האריזות של כל החבילות לחיילים, כאשר אפילו ראש העיר צביקה גנדלמן נטל חלק בפרויקט וארז בעצמו חלק מהחבילות.

ביום שני בבוקר, רגע לפני ערב יום הזיכרון, יצאו רכבים של העירייה לבסיסים בכל הארץ להביא את החבילות לחיילים, שמן הסתם קיבלו זאת בהפתעה מוחלטת ובהערכה רבה.

תערוכה וירטואלית: 6 קרבות ועוד 1

בפורטל הקהילתי של חדרה, שמפעילה פנאי העיר, תעלה ביום הזיכרון תערוכה וירטואלית של הצייר החדרתי גדעון סער – "6 קרבות ועוד 1", תערוכה המציגה את סיפור השירות שלו בתעלה במלחמת יום הכיפורים.

סער, שלחם בסיירת שקד, מתייחס לקרבות המרים במהלך ששת החודשים בהן היה בתעלה, ובמיוחד "לקרב האחרון", הקרב אולי הקשה מכולם, של ההתמודדות עם החיים לאחר המלחמה והאובדן הגדול.

את התערוכה, הכוללת 9 תמונות, אפשר לראות כאמור בפורטל הקהילתי של חדרה, תחת הכותרת "חדרה מבודדת את הקורונה".

התמונה "זכרונות מסיני -פטה מורגנה", מאת הצייר גדעון סער
התמונה "זכרונות מסיני -פטה מורגנה", מאת הצייר גדעון סער

לנצח ביחד

פרויקט מיוחד בהובלת אגף נוצ"ץ והצופים. השנה לא נוכל להגיע לבתי הקברות הצבאיים, אבל נוכל לחבק. יחד עם שבטי הצופים בחדרה ואגף נוצ"ץ אנחנו תומכים בפרויקט של עמותת לב אחד ומזמינים אתכם ולקחת חלק ולהצטרף ליוזמה המרגשת 'לנצח ביחד' – משמר הכבוד האזרחי.

בשעת הצפירה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (יום שלישי) נעמוד בזוגות ב 113 נקודות בחדרה, לבושים בחולצה לבנה עם דגל ישראל, ונחבור לעוד מאות אלפי זוגות ברחבי הארץ!

חשוב להירשם באתר https://lizkor.org לקבלת אישור מתנדב, חולצה ודגל.

למידע נוסף מוזמנים ליצור קשר עם רכזות הצופים והפרויקט בעיר: ליאור 0542440765 נוגה 0542441157.

לעדכוני משרד הבריאות על מחלת הקורוונה

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו חדשות חדרה, כל הפרדס וכל זכרון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות