fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נואמת מלידה

גליה לופו, רק בת 11 מחדרה, זכתה בגמר הארצי של תחרות "הנואם הצעיר" בזכות נאום בנושא רובוטיקה. פוליטיקה? בינתיים היא רק רוצה להמשיך ליצור וללמוד
גליה לופו בתחרות. "ילדה ברוכת כישרונות" 
גליה לופו בתחרות. "ילדה ברוכת כישרונות" 

גליה לופו, רק בת 11 מחדרה, זכתה בגמר הארצי של תחרות "הנואם הצעיר" בזכות נאום בנושא רובוטיקה. פוליטיקה? בינתיים היא רק רוצה להמשיך ליצור וללמוד

לא בטוח מי התרגש יותר, גליה לופו, בת 11, תלמידת בית ספר "ניצנים", או הוריה, ברגע שהילדה הוכרזה במנצחת בגמר הארצי של תחרות "הנואם הצעיר", שנערך בשישי שעבר ברנה שני בחדרה.

התחרות נערכה במעמד ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן, סגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי, נגיד "רוטרי" אמיל אל אסמר, נשיא "רוטרי" חדרה דודי סולומון ומזכיר סניף חדרה צ'קלה גולדפינגר, שאף הנחה את האירוע.

התחרות הארצית, המתקיימת ביוזמת "רוטרי" יותר מ~20 שנה, התארחה השנה בחדרה לציון 60 שנה למועדון "רוטרי" חדרה ובמסגרת אירועי ה~125 לעיר.

מטרות תחרות "הנואם הצעיר" הינן פיתוח כושר הביטוי והדיבור בפומבי של תלמידים, הטמעת תרבות הדיבור, הבעת רעיון באופן מובנה, רהוט ובזמן קצוב, עידוד וקידום השפה העברית, עידוד לסבלנות ולסובלנות של בני נוער בחברה, חינוך ועידוד להישגיות ומצוינות.

לשלב הגמר הגיעו 8 מתמודדים מכל הארץ, ממעלות בצפון ועד אילת בדרום, וביניהם גם לופו, שנאמה בנושא "השתלטות הרובוטיקה והשפעתה על חיינו".

גליה לופו בתחרות. "ילדה ברוכת כישרונות" 
גליה לופו בתחרות. "ילדה ברוכת כישרונות" 

עם סיום הנאומים עמדה בפני השופטים החלטה קשה, וזאת לנוכח הרמה הגבוהה שהפגינו המתמודדים, כושר ורבאלי יוצא מן הכלל, עברית רהוטה ובקיאות בנושא ההרצאה.

אבי לופו, אביה של גליה, היה נרגש מאוד: "גליה היא ילדה ברוכת כישרונות. היא שרה במקהלה, יוצרת, מציירת, היא חלק מתוכנית המחוננים של הטכנודע. אנחנו מאוד גאים בה על הדרך שהיא עשתה ועל הדרך שהיא עוד תעשה".

עד לרגע הזכייה עברה לופו מספר שלבים: תחרות בית ספרית, תחרות עירונית שנערכה במועדון רוטרי חדרה ותחרות של מחוז שרון~שומרון שהתקיימה באשכול פיס בנימינה.

על המתמודדים היה לבחור נושא אחד מבין ארבעה נושאים נתונים: אופניים חשמליים _ יתרונות וחסרונות; השתלטות הרובוטיקה והשפעתה על חיינו;  התנדבות כערך ולגליזציה (חוקיות) סמים קלים כתרופה. משך זמן הנאום הוקצב לחמש דקות.

לופו עצמה מסבירה מדוע בחרה דווקא ברובוטיקה: "אני מאמינה שרובוטיקה  יכולה לשרת את האדם ולהביא את האנושות למחוזות חדשים של חקר והתמודדות ומציאת פתרונות חדשניים לבעיות שלנו. למשל: רובוטיקה לשירות הרפואה, חקר באזורים ובתנאים שבני אדם לא יכולים להתקיים בהם. אולם, כדי שנוכל ליהנות מיתרונות הרובוטים מבלי להינזק מהשימוש בהם, יש להבטיח שימוש אתי~מוסרי בטכנולוגיה זו. זאת, על ידי הגבלת התפתחות הבינה המלאכותית ואת השימוש ברובוטיקה באמצעות חוקים".

מי עזר לך בהכנת הנאום?

"מי שעזר לי הם בעיקר הוריי, גם בכתיבה וגם בחזרות. המחנכת שלי זהבה בלום, שהאמינה בי מההתחלה. היא אימנה אותי לקראת הנאום ותמכה בי לאורך כל הדרך. בנוסף, שלמה בורלא, מומחה לאימון וייעוץ לארגונים, שהיה נשיא מועדון רוטרי זכרון יעקב, ניגש אלי ואל הורי בתום התחרות המחוזית והציע להקדיש לי שעה מזמנו ולאמן אותי בהתנדבות. הגעתי אליו עם הוריי לפגישה וקיבלתי ממנו משוב וטיפים חשובים".

מה מוביל ילדה בת 11 לתחרות כזו?

"רציתי להראות את היכולות שלי ולנצל אותן. מאוד עניין אותי לנאום מול קהל".

ובתור מנצחת, הדרך לפוליטיקה כבר סלולה?

"אני לא בטוחה. אני עדיין לא בגיל המתאים לפוליטיקה. אני אבחר את הדרך שלי בעתיד. כרגע יותר מעניין אותי ליצור וללמוד".

איך היו התגובות?

"וואו, היו מעולות. הכיתה שלי שמחה מאוד, המורות, המשפחה כמובן, החברים, כולם פירגנו מאוד".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות