fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יקירים אחד אחד

יקירי חוף הכרמל ל-2019: תושבי בת שלמה, מעדן מיכאל, גבע כרמל, עתלית ועין חוד
היקירים עם אסיף איזק (צילום: אבי ברומברג)

אות יקיר חוף הכרמל לשנת 2019 הוענק לשבעה יקירים. ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, אמר באירוע: "יקירים, בדרככם הערכית והמיוחדת, בפעילות התנדבותית קהילתית רבת שנים, בהטיית שכם ובסיוע לאחר, בעבודה קשה – אתם תורמים את חלקכם בעיצוב ואופייה של חוף הכרמל. כל אחת ואחד מכם הטביע חותם בתחומו! אתם מודל לחיקוי עבור דור העתיד שלנו".

אות יקיר חוף הכרמל מוענק על מפעל חיים ועל פעילות ציבורית משמעותית רבת שנים. שבעת היקירים של השנה נבחרו על ידי הוועדה הציבורית לבחירת יקיר חוף הכרמל מבין המועמדים שעמדו בקריטריונים. בקביעת מקבלי האות הובאו במניין השיקולים המרקם המיוחד של אוכלוסיית חוף הכרמל ותחומי העשייה השונים של המועמדים. יקירי חוף הכרמל ל-2019 הם: ציפי אמדו מגבע כרמל, ילידת 1943, עלתה לארץ מטורקיה. הייתה פעילה בוועדות החברתיות במושב, בחונכות ובהדרכת נשים בהתנהלות משק בית, הובילה ביחד עם חברתה למושב את מהלך מתן זכות בחירה לנשים במושב. עבדה בעמותה הישראלית לבריאות הנפש של משרד הבריאות כמדריכה שיקומית. במסגרת פרוייקט "ידיד לחינוך" כתבה סיפורי חיים של וותיקים מהאזור, ומטעם ביטוח לאומי מבקרת אזרחים וותיקים בביתם, מארחת להם חברה ודואגת לצרכיהם. יזמה הקמת מועדון למען וותיקי הישוב, אותו היא מרכזת בהתנדבות.

בת-שבע ברוש מבת שלמה, ילידת 1948, הייתה יו"ר ועד הורים של בי"ס כרם מהר"ל (היום עומר), דאגה למימוש זכויותיהם של ילדים בעלי ליקוי למידה במבחנים. יזמה חגיגות וטקסים רבים בבת שלמה. מפעילה כבר שנים קהילה לומדת. מייצגת את צרכי המושב במליאת המועצה, ושנתיים הייתה חברה בהנהלתה. שותפה בוועדת ההיגוי של תכנית חופים, בבית המדרש, בצוותי חשיבה ובליל שבועות מנחה מעגל שיח. מלמדת בהתנדבות בקתדרה במרכז מיר"ב.

דוד שמון ממעגן מיכאל נולד ב-1923 בבגדד ועלה לארץ ב-1937. בשנת 1949 עלה לקיבוץ מעגן מיכאל. עבד כמזכיר איגוד הדייגים ופיתח רבות את הענף. ממקימי היאחזות הנח"ל בברדאוויל. במעגן מיכאל עובד כ-35 שנים בחשמליה ונותן שרות לחברי הקיבוץ באדיבות ובמקצועיות.

דניאל אסקפה מגבע כרמל נולד בטורקיה ב-1948 ועלה לארץ בגיל שנה. הקים, ריכז ואימן את קבוצת הכדורגל האזורית לנערים, ביניהם ראש המועצה הנוכחי, אסיף איזק. שימש שנים רבות כנציג המושב במליאת המועצה, ועד היום מכהן כיו"ר וועד המקומי במושב. עסק בגישור בין חברים במושב ובישובים אחרים.

מובארק אבולהיג'א מעין חוד פעל לשיפור החיים בכפר. ב-1988 מונה לראש ארגון "אגודת הארבעים" ופרסם את המאבק להכרה בכפר. היה יו"ר הכפר ונציג במליאת המועצה האזורית. ב-2004 הוכר הכפר פורמלית ע"י המדינה וחובר למערכת החשמל והמים. את כביש הגישה החלו לסלול בשנת 2006 ועד היום העבודות נמשכות.

נחום יעקב מעתלית עלה ב-1951 מבגדד. פנסיונר של צה"ל, מקדיש את שעות הפנאי שלו לסיוע לאחרים. חמישה בקרים בשבוע צועד מביתו לשייטת ומסייע בעבודות המטבח ובכל מה שצריך. אחה"צ ובימי שישי מתנדב בבית החם בעתלית, בהכנה והפצה של מזון לנזקקים.

שאול אשכנזי ממעגן מיכאל נולד ב-1941 במצרים ועלה לארץ -1946. ניהל את מפעל פלסאון והצליח לגרום להנפקת המפעל בבורסה, מהלך ששחרר את הקיבוץ מחובות כבדים והעלה אותו על מסלול שגשוג ורווחה. מאז 2000 משמש יו"ר ודירקטור במפעל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות