fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפטור מארנונה בחדרה על פרגולות יחול רטרואקטיבית

הכנסת אישרה לפני כשנה את "חוק הפרגולות" והוסיפה תיקון לגבי פטור מארנונה גם לפרגולות מקורות. יו"ר ועדת הכספים: "הפטור לתושבי חדרה יחול רטרואקטיבית מ-1.1.2019"
ראש העיר צביקה גנדלמן ויו"ר ועדת הכספים גבריאל סרוסי
ראש העיר צביקה גנדלמן ויו"ר ועדת הכספים גבריאל סרוסי

בתיקון חקיקה שאושר בכנסת לפני כמעט שנה, נקבע כי הוספת קירוי פלסטי שקוף מעל פרגולה בחצר, בגג או במרפסת בבית מגורים, לא תחויב בתשלום ארנונה. בהתאם לחוק, שזכה לשם "חוק הפרגולות", פרגולה שאינה משמשת לחניה, אחסנה או למגורים, שנסמכת על עמודים או נסמכת חלקית על עד שני קירות של מבנה המגורים אליו היא צמודה, תהיה פטורה ממיסוי החל מינואר השנה.

הסוגייה הועלתה לדיון בוועדת הכספים בעיריית חדרה כבר בתחילת השנה ע"י יו"ר ועדת הכספים גבריאל סרוסי מסיעת זהות יהודית. יחד עם ראש הסיעה מלכיאל אלבז הגישו הצעה לסדר לשם החלת החוק בחדרה בהקדם ובאופן רטרואקטיבי.

חוק הפרגולות אינו מציע לשנות את המצב המשפטי הנהוג ברשות המקומית. למעשה, ניתן להחיל את החוק רק ברשויות בהן צו הארנונה שהיה נהוג ערב החלתו של התיקון לא חייב תשלום ארנונה על פרגולות שאינן מקורות. בחדרה, מבהיר סרוסי, פרשנות החוק אל מול פרשנות צו הארנונה לא הייתה חד משמעית. לכן, לבקשתו של ראש העיר צביקה גנדלמן, המחלקה המשפטית בעירייה ביקשה את חוות הדעת של משרד הפנים, שהשיב שלפי צו הארנונה בחדרה אכן ניתן לפטור את התושבים מחיוב ארנונה על פרגולות.

בישיבת ועדת הכספים  האחרונה גובשו ההנחיות בנושא, ויו"ר הועדה סרוסי פנה ליועצת המשפטית של העירייה ולגזבר וביקש להיערך להחלת החוק ולצאת בפרסום לטובת הציבור. "אני שמח מאוד שהפטור מארנונה לתושבי חדרה יחול רטרואקטיבית מה-1 לינואר 2019. תושבים שיוכיחו כי עמדו בקריטריונים יקבלו זיכוי כספי  על  חיובי העבר", אמר סרוסי לאחר הישיבה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות