fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

2 סיבות מרכזיות לכך שכדאי להיות בודק תוכנה

צילום: FREEPIK

ניתן לומר באופן חד משמעי כי בודק התוכנה הפך לאחד מאנשי המקצוע המבוקשים ביותר בתעשיית ההייטק של העידן הנוכחי, בעקבות דריסת רגל בתעשייה הנחשקת.

מי שלא מזוהה מקרוב עם תעשיית ההייטק אולי שואל את עצמו מדוע כדאי ללמוד קורס QA בדיקות תוכנה ומה קיים בשילוב שבין בדיקות תוכנה שגורם למגוון רחב של אנשים להתעניין בתחום?

ובכן, נתחיל ונציין כי תפקידו העיקרי של בודק התוכנה הינו לחקור באופן מקיף את איכות התוכנה במטרה להציע שיפורים שיובילו לביצועים יותר של התוכנה.

מדובר למעשה על תפקיד אשר כולל במסגרתו סקירה וניתוח מעמיק של הדרישות הרלוונטיות לצד אפיון מסמכים, איתור ודיווח על תקלות ובאגים, תכנון פעילות הבדיקה וכיוצא בכך.

בין כלל תחומי האחריות של בודק התוכנה, כולל התפקיד כתיבה של סקריפטים, פיתוח תוכניות בדיקה, תיעוד של הבדיקות שהתבצעו במהלך בקרת האיכות וכך הלאה.
1. תחום דינמי ומלא אתגרים – במידה ואתם שואלים את עצמכם האם כדאי לכם ללמוד קורס QA בדיקות תוכנה, נתחיל ונציין כי מדובר על אחד התחומים המאתגרים, כזה אשר משתנה ומתפתח בקצב מהיר בעקבות העובדה כי מדובר על נושא המתלווה אל מגוון רחב של אתגרים אשר טמונים באיתור של בעיות ובהפקת מוצר באיכות גבוהה וכיוצא בכך.

בודקי תוכנה מקצועיים חייבים להתעדכן בכל העדכונים השוטפים בענף במטרה ליישם את הלמידה באופן מעשי על מנת לשפר את כוח הניתוח ולהגיע ליעדים טובים ומוצלחים יותר ברמת האיכות הסופית. זאת בעוד כי יחד עם חלוף השנים והתפתחות הטכנולוגיה, מדובר על עבודה דינמית במיוחד, הן מבחינת הטמעה של כלים חדשים והן מבחינת התמודדות עם בעיות שונות ומגוונות. בנוסף, בודקי התוכנה בודקים את התוכנה על שלל רבדיה ובין היתר תוכלו לפגוע ברמת הפונקציונליות, בעיות גרפיקה, בעיות שמע וכן הלאה.
2. תחום משמעותי עם לא מעט השפעה – ענף בדיקת התוכנה הוא ענף המשלב בתוכו מספר מגוון של פרספקטיבות שונות, החל מהבנת הצרכים האישיים של הלקוח, הבנה של הצרכים השוק וכן, הבנה של המטרות העסקיות העומדות מאחורי התוכנה הייעודית.

במילים אחרות – במידה וחשבתם כי מדובר על ביצוע מכני של בדיקה, הרי שעליכם להבין כי מדובר על מקצוע הטומן חשיבות רבה בכל הסובב סביב הבנת הדרישות, ניתוח תהליך הבקשה וביצועי הבדיקה בהשפעה ישירה על התוצאות. כמו כן, אפשר לומר באופן חד משמעי כי בודק התוכנה אכן מקבל הכרה והערכה מלאה על עבודתו ההכרחית שכן, איתור באגים ומניעתם לצד מגוון רחב של בדיקות וניתוחים שונים, יהיו הפעולות שיובלו את התוכנה אל היעד הסופי בסופו של יום ולכן, מדובר על אחד המקצועות המבוקשים ביותר במהלך השנים האחרונות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות