fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תשנו על זה

בממוצע, אנו מבלים כמעט שליש מחיינו בשינה. השינה היא תהליך פיזיולוגי הכרחי, ולמעשה, כמעט כל יצור חי ישן בצורה זו או אחרת. כל אחד מאתנו חווה את ההשפעות המיידיות וההרסניות של מחסור בשינה. חובה על כל אחד מאתנו לדאוג לשינה טובה ואיכותית. המנטורית לאורח חיים בריא זהבה הר-אדיר כאן כדי להסביר לכם
מנטורית לאורח חיים בריא, זהבה הר-אדיר | צילום: משה מעוז

קשיי קשב וריכוז, עצבנות, זמן תגובה איטי, טעויות מרובות יותר, שאף עשויות להיות מסוכנות, הן רק חלק מהתופעות הנובעות ממחסור בשינה.

למעשה, חסך קל בשעות שינה – שעה או שעתיים בלילה – במשך ימים אחדים עלול לפגוע בתפקוד בצורה דומה לאובדן שינה של לילה שלם. לאורך זמן, מחסור בשינה מקושר עם התפתחות מחלות כרוניות כגון סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם, טרשת עורקים, השמנה ודיכאון.

ההמלצה הגורפת היא להקפיד על 7-8 שעות שינה בלילה. למרות זאת, עם אורח החיים המודרני והדינאמי לא מעט אנשים מוצאים את עצמם בסטרס, חוסר שקט, קושי בהרפיה ורגיעה שכה הכרחיים לכניסה למצב מנוחה ושינה עם סיום היום.

חשוב להגיע רגועים לשינה ולשם כך אלה הטיפים שלי:

-לסיים לאכול 3 שעות לפני השינה, על מנת שלא להעמיס על המערכת המטבולית ולאפשר לגוף שלנו במצב מנוחה לשרוף רקמות שומן וכך גם קצב חילוף החומרים ייעשה יעיל יותר.

-לעמעם אורות על מנת לאפשר להורמון המלטונין הקרוי גם "הורמון השינה" להיות מופרש.

-להימנע מפעילות גופנית מאוחרת שממריצה במקום להרגיע.

-לנשום נשימות בטניות- ז"א יש למלא את הבטן בחמצן ולנשוף החוצה באיטיות.

-להשתמש בשמן אתרי לבנדר- מועיל להרגעה, משחרר מתחים, מפחית לחץ. ניתן להשתמש בו בהדפה או בהנחה על נקודות הדופק או על דש הבגד או אף על הכרית ובכך להרגיע את הגוף והנפש ולסייע לתהליך ההירדמות"

מנטורית לאורח חיים בריא, זהבה הר-אדיר | צילום: משה מעוז

זהבה הר-אדיר – מנטורית לאורח חיים בריא

התשבי 38 חיפה

נייד 050-6723593

למעבר לפייסבוק >> לחצו כאן << 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות