fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שינוי קריירה באמצע החיים – כך תעשו זאת נכון

ההחלטה בנוגע לשינוי קריירה, במיוחד באמצע החיים, עשויה להיראות מרתיעה. עם זאת, חשוב להכיר בכך ששינוי קריירה אינו מספר רק עניין חדש בחיים, אלא לעתים קרובות יכול להיות מתגמל מאוד בכל שלב בחיים. בין אם אתם הורים לילדים או כאלו שהגיעו לעשור השלישי בחייהם, שינוי למסלול קריירה חדש מביא איתו הזדמנויות לצמיחה, הגשמה וסיפוק עצמי. במאמר הנוכחי נחקור את תהליך שינוי הקריירה באמצע החיים, אפשרויות קריירה שמתאימות לשלבי חיים שונים ומסלולי לימוד ייעודיים שיקלו במעט על המעבר המשמעותי הזה.
צילום: PEXELS

למה לשנות קריירה באמצע החיים?

אנשים מחפשים שינויים בקריירה מסיבות שונות – חוסר שביעות רצון מהעבודה הנוכחית שלהם, רצון להגשמה עצמית גדולה יותר או צורך באתגרים חדשים. באמצע החיים, המוטיבציות הללו יכולות להיות חריפות במיוחד. ככל שאנשים צוברים ניסיון וחוכמה, הם עלולים למצוא את עצמם כמהים לעבודה שתואמת יותר את הערכים והתשוקות שלהם. בנוסף לכך, גם שינויים בנסיבות האישיות כמו הורות או הגעה לגיל מסוים, יכולים לעורר הערכה מחדש של יעדי קריירה וסדרי עדיפויות.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, החלפת קריירה באמצע החיים דווקא מציעה מספר יתרונות. עם שנים של ניסיון מאחוריהם, אנשים פיתחו מיומנויות יקרות ערך כמו פתרון בעיות, תקשורת ומנהיגות – שאלו נכסים הניתנים להעברה בין מקומות עבודה שונים. יחד עם זאת, לאנשים שמחליפים קריירה באמצע החיים יש לעתים קרובות תחושה ברורה יותר של החוזקות, החולשות והשאיפות המקצועיות שלהם, מה שמאפשר להם לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי הצעדים הבאים שלהם.

אפשרויות קריירה להורים ולאנשים בעשור השלישי לחייהם

עבור הורים עם ילדים או אנשים בעשור השלישי לחייהם, גורמים כמו גמישות, יציבות ואיזון בין עבודה לחיים משפיעים לעתים קרובות כאשר הם בוחנים אפשרויות קריירה חדשות. למרבה המזל, מספר תעשיות ותפקידים מספקים את הצרכים הללו:

  1. חינוך והוראה: עם דגש הולך וגובר על למידה רציפה לאורך החיים, קריירות בחינוך והוראה הינן מתגמלות מאוד. תפקידים כמו הוראה, פיתוח תוכניות לימודים והכשרה ארגונית מציעים הזדמנויות להשפיע באופן משמעותי, תוך הנאה מלוחות זמנים גמישים וחופשות חגים ממסגרות החינוך.
  2. שירותי בריאות ואיכות חיים: מגזר הבריאות ידוע ביציבותו ובמסלולי הקריירה המגוונים שלו. החל מפיזיותרפיה, הסבה לסיעוד ועד לייעוץ תזונה ואימון לבריאות, ישנן הזדמנויות רבות המאפשרות להיכנס לתחום זה, עם הזדמנויות לעבודה במשרה חלקית או אפילו עבודה מרחוק.
  3. טכנולוגיה ומדיה דיגיטלית: ככל שהטכנולוגיה ממשיכה לחלחל לכל היבט בחיינו, קריירות בטכנולוגיה ובמדיה דיגיטלית מציעות גמישות ופוטנציאל צמיחה. לעתים קרובות ניתן לבצע תפקידים בפיתוח תוכנה, שיווק דיגיטלי ויצירת תוכן מרחוק, מה שמאפשר התנהלות נוחה יותר בין חיי העבודה והחיים האישיים.
  4. יזמות ופרילנסרים: למי שמחפש אוטונומיה וגמישות, תחום היזמות ועבודות כפרילנסרים מספקים דרכים להמשיך בעבודות ופרויקטים אישיים שחולמים להצליח בהם, תוך שמירה על שליטה של לוח הזמנים האישי של כל יזם/עצמאי. בין אם פותחים עסק קטן או מציעים שירותי פרילנסרים בתחומים כמו ייעוץ, כתיבה או עיצוב גרפי, עבודה עצמאית יכולה להציע את החופש לאזן בין התחייבויות לעבודה לבין המשפחה.

מסלולי לימוד ייעודיים להחלפת קריירה באמצע החיים

ביצוע מעבר קריירה מוצלח באמצע החיים דורש לעתים קרובות רכישת מיומנויות מתאימות. לכן, ישנם מסלולי לימוד רבים המותאמים לצרכיהם של אנשים שמעוניינים לעשות הסבת מקצוע, כמו קורסים והסמכות אונליין באמצעות פלטפורמות מקוונות, תוכניות פיתוח מקצועי מטעם אוניברסיטאות וארגונים מקצועיים, מסלולים אקדמיים להסבה או התמחויות והתלמדויות בתחומים ותעשיות שונות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות