fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניתוח רובוטיקה חדשני ופורץ דרך להחלפת מפרק הברך בכרמל

בית חולים כרמל: ניתוח רובוטי החדשני ביותר בישראל המגיע לכמעט 100% דיוק, המתבצע באמצעות תוכנת ניווט מתקדמת.
ד"ר ברנפלד בחדר ניתוח | צילום: אלי דדון
ד"ר ברנפלד בחדר ניתוח | צילום: אלי דדון

לראשונה בבית חולים כרמל ניתוח רובוטי חדשני להחלפת מפרק הברך. הניתוח מתבצע באמצעות תוכנת ניווט מתקדמת ע"י צילום סיטי ובהובלת ידו של המנתח, הרובוט מגיע לכמעט 100% דיוק ומאפשר תוצאות ניתוח מצוינות.

מדובר ברובוט החדש ביותר בישראל במסגרת ההערכה וביה"ח כרמל הוא הראשון בצפון לנתח באמצעותו.

שני החולים הראשונים שלמה חלוואני (81) מחיפה וסיירה מוחמד (74) משפרעם עברו את ניתוח החלפת מפרק הברך באמצעות הרובוט החדשני בהצלחה רבה, וכבר למחרת הניתוח הם עמדו על הרגליים והלכו בחיוך במחלקה האורתופדית שבמרכז הרפואי כרמל.

"את ניתוח החלפת הברך הראשונה עשיתי לפני שנתיים בביה"ח בכרמל והייתי מאוד מרוצה, והחלטתי שגם את החלפת הברך השנייה אעשה רק בכרמל. יש כאן צוות מאוד מקצועי ואנושי ואני סומך עליהם בעיניים עצומות." כך מספר שלמה חלוואני מחיפה כשהוא מתאושש מהניתוח הרובוטי במחלקה האורתופדית בכרמל.

ברנפלד עם המנותח חלוואני | צילום: אלי דדון
ברנפלד עם המנותח חלוואני | צילום: אלי דדון

את הניתוחים החדשניים באמצעות רובוט ה"מאקו" מתוצרת חברת "סטרייקר" האמריקאית ביצע מנהל המחלקה האורתופדית בכרמל ד"ר בני ברנפלד יחד עם ד"ר ואדים בנקוביץ מנהל יחידת מפרקים במרכז הרפואי סורוקה מקבוצת כללית, שנחשב לאחד ממובילי מנתחי המפרקים בארץ.

במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית מבוצעים כ- 250 ניתוחי החלפות ברכיים בשנה, כ-150 ניתוחי פרקי ירכיים וכ-60  ניתוחי כתפיים בשנה והוא נחשב לאחד המרכזים הגדולים והמובילים בתחום ניתוחי החלפת מפרקים בצפון בפרט ובישראל בכלל.

בניתוח המסורתי להחלפת ברך מתבצע חיתוך החלק הפגוע של עצמות באופן ידני, תוך שמירה על המבנה הגרמי והרקמות הרכות, והחלפה של הסחוסים הפגועים במשתלים מלאכותיים.

ד"ר ברנפלד מציין כי "הרובוט פרץ לתחום ניתוחי החלפת המפרקים בשני העשורים האחרונים וסייע בשיפור משמעותי של מידת שביעות הרצון לאחר הניתוח. בשונה מניתוח באמצעות מערכת הניווט, ניתוח באמצעות רובוט אינו משפר רק את התכנון הניתוח אלא גם את מהלך הניתוח עצמו ומסייע להגיע לרמת דיוק מרבית ובטיחות מקסימלית."

באמצעות זרוע הרובוט ניתן לבצע את חיתוכי העצמות בדיוק גבוה ביותר ולהניח את המשתלים בזווית נכונה. כתוצאה מכך הסיכוי לפגיעה ברקמות רכות סמוכות והתפתחות של סיבוכים פוחת ובכך מאפשר במקרים רבים שיקום מהיר יותר ופחות כאבים בתקופה שלאחר הניתוח.

בהשוואה לזמן השיקום מניתוח רגיל או רובוטי מציין ד"ר ברנפלד כי "לאחר הניתוח המסורתי, הליך השיקום בבית החולים אורך לרוב מספר ימים ולעיתים אף מספר שבועות. כיום, בין היתר בזכות השימוש בטכנולוגיה הרובוטית, השחרור מבית החולים מתבצע כבר למחרת הניתוח. זאת ועוד, השימוש ברובוט מאפשר חזרה לטווח תנועה טוב יותר לאחר ביצוע הפעולה ותורם לתחושה טבעית יותר של הברך. ממחקרים שונים עולה כי השימוש ברובוט ה"מאקו" מסייע בשיפור שביעות הרצון של המטופלים מהניתוח בעד לכ-92%.

ד"ר ברנפלד וד"ר בנקוביץ | צילום: אלי דדון
ד"ר ברנפלד וד"ר בנקוביץ | צילום: אלי דדון

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות