fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתחם עבודה מתקדם בצפון – שמתחיל בחזון

בלב פארק ההייטק בצפון, פועל בהצלחה מתחם חללי העבודה המשותפים Workport, שמעניק לא רק שירותים מקצועיים, עיצוב מוקפד, זמינות ונגישות תחבורתית – אלא גם ליווי מותאם לחברות בתחילת דרכן שמבקשות לפרוץ
מתחם עבודה מתקדם בצפון | צילום: יח"צ פארק הייטק צפון

חללי עבודה המשותפים Workport הממוקמים בפארק הייטק צפון, מספרים את סיפור השילוב המנצח בין קהילת יזמים פעילה ותוססת שלא מפסיקה להתרחב, לבין הנוף הגלילי והמרחבים הירוקים שמבטיחים שקט נפשי ואיכות חיים.

ממשרדי Workport נשקף נוף פתוח וירוק ובחללים עצמם נהנים עובדים – שכירים ועצמאים, יזמים, חברות קטנות וסטארט-אפים לא רק מעיצוב חדשני ומוקפד אלא גם מאווירה של עשייה, יזמות וחדשנות ומליווי וגיבוי מותאמים. בכך מעניקים מתחמי העבודה המשותפים, הכוללים גם מרכז אירועים, את היכולת לעבוד בסטנדרטים מקצועיים גבוהים – בדיוק כמו במרכז וליהנות מאיכות חיים ומרחבים שיש רק בצפון.

מתחם עבודה מתקדם בצפון | צילום: יח"צ פארק הייטק צפון

על קו הזינוק

פארק הייטק צפון הוקם על ידי הפילנתרופ מרטין מושל, יזם ואיש עסקים , יהודי ציוני נלהב שגדל בדרום אפריקה. "מרטין מושל פעל מתוך חזון להביא את ההייטק, שפועל ברובו במרכז, לפריפריה ולחזק את הענף בגליל.

כיום, יש באזור הצפון טאלנטים למכביר והחזון הוא ליצור 5,000 מקומות עבודה בשמונת המבנים שנבנים כאן", מציינת מנהלת מתחם Workport, איילת צידון.

את המענה לזינוק בעובדי הייטק, חברות סאטרט-אפ ויזמים באזור הצפון, מצליח להעניק מותג מתחמי העבודה המשותפים Workport. המשרדים נפתחו בשנת 2019 מתוך מטרה להוות בית לחברות ההייטק המבקשות לבסס את פעילותן בצפון. המתחם מאפשר לחברות להיות חלק מקהילה מקצועית וליהנות מסטנדרט עיצובי בינלאומי ומהיצע שירותים רחב של פארק ההייטק הכולל סביבה מקצועית מפרה, פעילויות תוכן והעשרה ונגישות גבוהה לטאלנט האיכותי בצפון. זאת לצד תמיכה וליווי המהווים נקודת זינוק ליזמים קטנים, שיכולים לייצר שיתופי פעולה, להתרחב ולצמוח. מי שכבר נהנים מכך הן חברות הייטק מבוססות, חברות קטנות, סטארט-אפים מקומיים, עובדי הייטק ועצמאים או נותני שירות לתחום ההייטק– שפועלים מתוך מתחם Workport. גם חברות גדולות ומבוססות, כמו סיימוטיב, נאייקס ואלביט, שוכרות משרדים במתחם – לצורך הפעלת שלוחות בצפון.

מתחם עבודה מתקדם בצפון | צילום: יח"צ פארק הייטק צפון

"הצלחת הלקוח היא הצלחה שלנו ואנחנו פועלים כדי לתת את הפתרונות הטובים ביותר", אומרת צידון, "אנחנו מאמינים במדיניות גמישה, שבאה לקראת הלקוח ואף מאפשרים במקרה הצורך תכנית תשלומים מותאמת, מתוך החזון לחזק את ההייטק בפריפריה. בנוסף, הלקוחות שלנו מקבלים מעטפת תומכת להתפתחות בקצב שלהם, בתקווה שיגדלו כעסק עצמאי וביום מן הימים ישתלבו באחד המבנים כשוכני קבע בפארק. כיום פועלים בפארק יזמים וחברות שהתחילו אצלנו וכיום שוכרים שטח משלהם באחד הבניינים".

מתחם עבודה מתקדם בצפון | צילום: יח"צ פארק הייטק צפון

מתחם Workport נפרס על פני 2,000 מ"ר. הוא כולל שתי קומות משרדים וחללי אופן ספייס, פינות ישיבה, חדרי ישיבות עם ציוד מולטימדיה מתקדם ותאים לשיחות זום. זאת לצד מרפסת נעימה המשקיפה לפארק. בעיצוב הושקעה מחשבה רבה, הן בהיבט האסתטי והן בהיבט העיצובי כדי לתת מענה לכל הצרכים, משירותי משרד ולוגיסטיקה ועד קפסולות הקפה.

במתחם ישנם כ-200 עובדים באופן קבוע, חלקם עובדים במתכונת היברידית וחלקם במתכונת יום יומית, כשמלבד המנוי החודשי אפשר לרכוש כרטיסייה לעשר כניסות – ללא התחייבות לטווח ארוך. בנוסף לעבודה השוטפת, מתקיימים במתחם כנסים, סדנאות מנהלים ואירועי חברות עסקיים, שיוצרים תנועה של כ-250 איש באופן קבוע.

פארק הייטק צפון | צילום: יח"צ פארק הייטק צפון

העובדים נהנים מגישה חופשית לכל השירותים 24/7, ואף לפעילויות ולאירועים במתחם, happy hour, מגשי פירות ומכונת גלידה, כשגם בשעות הלילה הקפה והכיבוד זמינים. בנוסף, פועלים בפארק עצמו "קפה ריטואל" שמציע תפריט חלבי עשיר ומסעדת שף בשרית עם מבחר גדול, וכל זה מול הנוף המהפנט של הגליל המערבי

אפשר פשוט להגיע

בעידן העבודה ההיברידית ובימים המתאפיינים בפקקים ובעומסי תנועה כבדים, יש משקל משמעותי גם למיקום. המשרדים החדשניים של Workport, נהנים גם מנגישות תחבורתית: בין עכו לכרמיאל, סמוך לתחנת רכבת אחיהוד. זאת, כשלרשות אלו הבוחרים להגיע ברכבת, עומדים שאטלים המביאים אותם עד למפתן המשרדים. "אנו נמצאים בנקודת דרך בגליל, שנגישה לכל מי שמגיע מעכו, נהריה, יוקנעם, טבעון, חיפה, זיכרון, כפר ורדים ואפילו רמת הגולן וזוכה לנסיעה נקייה מפקקים", אומרת צידון. השאטלים מופעלים בשעות הבוקר ואחר הצהריים על ידי הפארק, ולמי שמעדיף להגיע ברכב עומדת חניה רחבה ומזמינה.

צידון, שנכנסה לתפקיד בדצמבר 2021, בסופה של תקופת הקורונה – בה התחיל המתחם להתמלא, מסבירה כי הנוחות אינה באה לידי ביטוי רק בנגישות התחבורתית. "המקום מאוד מרווח ויש בו קצב החיים שונה. הלקוחות מקבלים מקום מעוצב והייטקי כמו במשרדים במרכז הארץ אבל עם אופי בייתי ויחס אישי", היא אומרת. "אנשים נמשכים למקום נחשק ברמה גבוהה שגם קרוב להם לבית. מעבר לפן הטכנולוגי, החזון של מרטין מושל היה גם לחבר בין כל המגזרים וב-Workport עובדים דרוזים, יהודים, מוסלמים וצ'רקסים, חילונים ודתיים, נשים וגברים – מיקס של הפסיפס היפה של הצפון. אם בענף ההייטק בכלל עובדים פחות מ- 3 אחוזים מהחברה הערבית, אצלנו ב-Workport עומד אחוז העובדים מהחברה הערבית על 25 אחוזים. "לחברות רבות ובעיקר בינלאומיות חשוב הגיוון בהון האנושי וכאן הוא מתקיים הלכה למעשה".

לנוכח הביקוש שנמצא כל העת בעלייה, ב-Workport מתכוונים להשיק בקרוב בניין נוסף. הוא יפעל במודל של Enterprizes שהוא שטח אופן ספייס ייעודי לחברה כאשר ההתחייבות הינה קצרת מועד. "אנחנו מבינים שיש חברות שהמודל של משרד בחלל משותף ומעוצב עם חלוקה לקירות ומחיצות הוא יקר והן מבקשות להצטמצם. לכן אנחנו פותחים עבורן חללים בגודל מתאים לדרישות, אופן ספייס ללא חלוקה, לפי צורכיהן. כמובן, הן יוכלו להשתמש בחדרי הישיבות, בלאונג'ים ובפינוקים ולהיות חלק מהקהילה. בסוף החודש כולן מקבלות חשבונית אחת שמכילה את כל העלויות, בלי תקורות נוספות".

"ככל שהשוק ידרוש את המודל העסקי, שמאפשר לעסקים וחברות לצמוח בצורה ריאלית ולא להסתבך עם הוצאות כבדות על תשתיות ושירותים, אנחנו נהיה שם", מסכמת צידון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות