fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהן פטריות בציפורניים?

הולכים יחפים במקלחות? בעלי נטייה גנטית לפטריות ציפורניים? חולקים תכשירי היגיינה? כל אלו יכולים להיות הסיבה לכך שאתם סובלים מפטריות בציפורניים. תופעת פטריות בציפורניים נפוצה יותר בקרב האוכלוסייה הבוגרת, אך יכולה להופיע גם בגילאים צעירים עקב נטייה גנטית או התנהלות לא היגיינית.
צילום: freepik

פטריות בציפורניים – מה זה?

פטריות בציפורניים הן זיהום שכיח בציפורן, הזיהום יכול להופיע בציפורני כפות הרגליים והידיים. פטריות בציפורניים יכולות להתחיל בתור נקודה לבנה או חומה מתחת לקצה הציפורן. הזיהום עלול להחמיר ולהעמיק עד לכדי שינוי צבע הציפורן, התעבות והתפוררות בקצה. כאשר מדובר במצב קל יהיו תכשירים ללא צורך במרשם רופא שיוכלו לסייע לכם, ובכל זאת כאשר הזיהום עוד נמצא בחיתוליו היינו ממליצים לגשת לייעוץ רפואי למניעת החמרת הזיהום. פטריות בציפורניים יכולות להיות מלוות בכאב, קיימים סוגים שונים של טיפולים שיכולים למגר את התופעה. לצערנו, גם בקרב טיפולים שהצליחו הפטרייה יכולה לחזור.

מלבד לטיפולים בפטריות הציפורניים חשוב להכיר את הגורם שהוביל להתפרצות הזיהום. הכרת גורם הזיהום מסייעת לכם למנוע חזרה של הזיהום. בנוסף, פטריות בציפורניים עלולות להדביק את האזורים שבין האצבעות לעור האיבר. בכדי לזהות את הזיהום בתחילתו יש להכיר את התסמינים ואת נורות האזהרה שמחייבות אתכם לפנות לרופא.

תסמינים 

התסמינים של פטריות בציפורניים הן מגוונות, התסמינים הם: עיבוי של הציפורן, צבע ציפורן דהוי, צהבהב וחום, התפוררות של הציפורן, פגם בציפורן, נפיחות, קושי בהליכה, כאבים סביב הציפורן, ריח לא נעים, מפנה ציפורן מופרד. תסמינים אלו יכולים להיות בדרגה קלה ועד דרגה חמורה, זיהוי מקדים של התסמינים ופנייה לרופא יכול להקל את הזיהום ולמנוע התרחבות לאזורים אחרים. הגורמים לתופעה הם רבים, החל מחוסר היגיינה, חוסר אוורור של הרגל, סוכרת ועוד.

מתי יש לפנות לטיפול?

רוב הפניות לרופא מגיעות לאחר שניסו ניסיונות לטיפול עצמאי בשלבים ההתחלתיים של הזיהום. כאשר תכשירים שונים לא עוזרים למיגור התופעה, נטילת תרופות ושינוי תזונה יש להגיע לייעוץ רפואי כדי להבין את שורש הבעיה. פטרת בציפורניים היא בעיה זיהומית, אבל היא גם מאוד פוגעת בביטחון העצמי ודימוי הגוף. כאשר אתם חשים כאבים, יש לכם קושי בהליכה או סובלים מסוכרת יש להגיע לייעוץ רפואי.

איפה אתם נמצאים לעומת אחרים?

השכיחות של פטרת ציפורניים נפוצה בשיעור של כ-10% עד 20% מכלל האוכלוסייה בעולם. התופעה אמנם נפוצה יותר בקרב גילאים בוגרים וקשישים עקב בלאי טבעי של הגוף, אך יכולה להופיע גם בגילאים צעירים יותר. ההבדל בין השכיחות בקרב גברים ונשים היא מינורית וכמעט זהה. עם זאת, השכיחות בקרב ילדים ביחס לבוגרים עולה ככל שגיל הסובל בוגר יותר. חשוב לפנות לטיפול בכל גיל בה מופיע הזיהום, הזיהום אינו מצביע על בעיה אסתטית בלבד, אלא יכול להצביע גם על תזונה לקויה, התנהלות פוגענית בכפות הרגליים, סוכרת ועוד.

דרכי מניעה

לעיתים פטרת ציפורניים היא נטייה גנטית וחשוב לדעת את הנתון הזה. כדי למנוע חזרה של הזיהום יש להתייעץ עם רופא לגבי שורש הבעיה. כאשר מדובר על חוסר אוורור של כף הרגל והזעת יתר ניתן להיעזר בטלק, פיזור תרופות סבתא בנעל, שמירה על היגיינה, לא ללכת יחפים במקומות ציבוריים ומקומות לא היגייניים, ייבוש כף הרגל והידיים לאחר מקלחת באופן יסודי ועוד. בנוסף לדרכי המניעה יש לוודא האם הופעת הפטרת קשורה בתזונה שלכם, אם כן יש להיעזר בטיפול תזונתי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות