fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חייבת לגשת להתפנות עכשיו!

לא פעם קרה לך שהתאפקת כי היית עסוקה בהרבה סידורים, בדיוק כתבת אימייל ממש חשוב לעבודה, או שהיית בדרך למקום כלשהו ונתקעת בפקק, אולי שבדיוק עכשיו את עורכת קניות ואין לך אפשרות להשאיר את העגלה וללכת להתפנות. בכל המצבים הללו את יכולה להתאפק ולהחזיק עוד קצת. השלפוחית האמיצה שלך אוגרת את הנוזלים בתוכה, והסוגרים שלך נותנים מאמץ נוסף ושומרים הכול בפנים. אבל מה קורה כשאת פשוט לא יכולה? במאמר זה נדון על המצבים הללו ומה הפתרונות שזמינים לך.
צילום: pexels

סוגים שונים של בריחת שתן

ישנם מספר סוגים של בריחת שתן שאת עלולה לסבול מהן במהלך חייך. הינה כמה מהסוגים הנפוצים ביותר:

  • שלפוחית רגיזה – תופעה שבה חשים בדחף פתאומי להטיל שתן מיד. כיוון שהדבר קורה באופן בלתי צפוי, קשה מאוד לשלוט בו.
  • השתנה תכופה והשתנה לילית – מצב שבו יש צורך להטיל שתן יותר מפעם אחת בלילה.
  • בריחת שתן – מצב שבו האדם מטיל שתן באופן בלתי רצוני
  • דחיפות במתן שתן – הצורך העז להטיל שתן בדחיפות באופן פתאומי הן במהלך היום והן במהלך הלילה.

מדוע התופעה קורית?

אצל נשים ספציפית התופעה הזו יכולה לקרות במהלך ההיריון וגם לאחריו. אצל גברים ניתן יהיה לצפות לה במקרה של ערמונית מוגדלת. סיבות נוספות הן הזדקנות, השמנה, מחלות רקע, תורשה ועוד.

מהם הפתרונות הזמינים לפתרון הבעיה?

יש מספר פתרונות שיכולים לסייע לך להתמודד עם הבעיה, להעלים אותה לחלוטין, ללמוד לחיות איתה אם לא ניתן להעלימה וגם הזדמנות פז לסגל לעצמך אורח חיים שונה מזה שחיית עד כה.

פתרון אחד לבעיה שהוא הזמין ביותר הוא שימוש במוצרי ספיגה אשר יוכלו להקל עליך את היציאה מהבית והשתתפותך במגוון פעילויות, מבלי לחשוש שמא תרגישי דחיפות במתן שתן ולא תוכלי להגיע להתפנות בזמן.

פתרון שני הוא ביצוע פעילות ספורטיבית. זה הזמן להתחיל לגייס את כל השרירים למשימה. אם תתחילי לבצע תרגילים שמחזקים את שרירי רצפת האגן כמו קיגל, תוכלי בהחלט להיפטר מהתופעה על ידי חיזוק השרירים. אם המצב אינו מאפשר זאת תוכלי לפנות לפתרונות נוספים.

פתרון שלישי שינוי התזונה. ישנם משקאות הנחשבים למשתנים למשל קפאין או אלכוהול. אם את נוהגת לשתות קפה ומיד אחר כך מרגישה צורך עז להגיע אל הנוחיות כדי להתפנות, כדאי להפחית בכמות הצריכה או לוותר על משקאות עם קפאין כליל. גם אלכוהול מסווג כמשתן, וגם ממנו מומלץ כי תמנעי. בנוסף, העשרת התפריט היומי שלך עם ויטמינים, מינרלים, סיבית תזונתיים ומים יעשו לך רק טוב גם מבפנים וגם מבחוץ.

פתרון רביעי שימוש בתרופות. אם כל הפתרונות שהעלינו כאן לא מסייעים לך במצב, תמיד תוכלי לפנות אל רופא ולהיוועץ עימו בבעיה. ייתכן כי הוא יוכל לתת לך מרשם לתרופות שיקלו עליך את התסמינים או ימנעו אותם לחלוטין.

פתרון חמישי הליך כירורגי. לא תמיד אפשר לפתור בעיות פיזיולוגיות שונות באמצעות שינוי באורח החיים או בעזרת תרופות. ישנם מצבים המחייבים התערבות כירורגית. במקרים אלו הרופא ישב ויסביר לך את התהליך שעתיד להתרחש. ייתכן כי תזדקקי לתהליך זעיר פולשני הנחשב לקל ופשוט יותר, ואם המצב מאוד מורכב ייתכן ותזדקקי לניתוח. יחד עם זאת חשוב שתזכרי שאפילו במקרי הקיצון עדיין יש פתרון שבסופו תוכלי לשוב לאיכות חייך. תוכלי לחזור ולעסוק בכל פעילות שחפצה בה נפשך מבלי לחשוש או לדאוג, להילחץ או להתבייש. ושוב תחזרי להיות האישה שהיית לפני שהתופעה הזו החלה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות