fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרכי טיפול בפטרת ציפורניים

פטרת ציפורניים היא מחלה הנובעת מזיהום בציפורניים ברגליים ובידיים. הפטרת נפוצה יותר בגילאים בוגרים, השכיחות עולה עם הגיל. כמו כן, חיילים רבים חווים פטרת ציפורניים עקב נעילת נעליים במשך שעות ארוכות ללא אוורור. פטרת ציפורניים יכולה לנבוע גם עקב נטייה גנטית ולכן חשוב להכיר את דרכי הטיפול ודרכי הימנעות מהמחלה.
צילום: freepik

איך מטפלים בפטרת ציפורניים?

קיימים סוגים שונים של דרכי טיפול לפטרת ציפורניים. אופן הטיפול משתנה בהתאם לחומרת המצב ובאם מדובר על נטייה גנטית:

  • טיפול תרופתי – קיימים סוגים שונים של כדורים שיכולים לסייע לכם למגר את התופעה כמו: פלוקונזול, טרבינאפין ועוד. הטיפול התרופתי כמו כל כדור אחר יכול להיות בליווי של תופעות לוואי כמו כאבי ראש, פריחות ועוד. לכן, מומלץ להגיע לייעוץ רפואי טרם נטילת תרופות נגד פטרת ציפורניים. כאשר פטרת הציפורניים מופיע בדרגה קלה ניתן להיעזר במשחות וקרמים שונים. תכשירים אלו הם בעלי חומרי אנטי פטרייתיים אשר נלחמים בזיהום, אך תכשירים אלו מיועדים רק לדרגה קלה של פטרת הציפורניים.
  • טיפול תזונתי – טיפול תזונתי משולב בטיפול מקומי, המטרה היא לזהות את שורש הבעיה ובאמצעות טיפול תזונתי להילחם בזיהום. טיפול תזונתי הוא לאחר בדיקה של המטופל והוא כולל שתיית מים מרובה לשטיפת הרעלים, תזונה עשירה בחלבון, תוספי תזונה כמו ויטמין B12, פרוביוטיקה והימנעות מסוכר.
  • טיפול בלייזר – טיפול לייזר הוא טיפול חדשני אשר ממגר את התופעה באופן נקודתי ויעיל. טיפול בלייזר אינו טיפול מופשט ונוגע רק לרקמות הניזוקות. הטיפול פשוט מאוד ובעל יעילות גבוהה מאשר טיפולים אחרים. הטיפול כאשר הוא נקודתי אינו מלווה בתופעות לוואי. יש צורך בפיקוח רפואי בטיפולי לייזר והסמכה של בעל המקצוע לביצוע הטיפול.
  • רפואה אלטרנטיבית – טיפולים אלטרנטיביים הינן טיפולים אשר לא משלבים פעילות חודרנית ומתבססים על רפואה סינית עתיקה. הטיפולים הטבעיים בפטרת ציפורניים מתבססים על נטורופתיה, הומאופתיה ועוד. טיפול טבעיים יכולים לכלול "תרופות סבתא", כמו מלח גס בגרביים, שמן שום, שום ומי חומץ ועוד אפשרויות נוספות.
  • פדיקור רפואי – פדיקור מוכר לנו לרוב בתור טיפול אסתטי, אך הוא מיועד גם לטיפול תרופתי בפטרת הציפורניים. פדיקור רפואי הינו תחום המיועד להתמודדות עם תופעות שונות כגון יבלות, ציפורן חודרנית, פטרת ציפורניים וכן הלאה. טרם הטיפול יש להגיע לאבחון מקצועי כדי לזהות מה מקור הופעת הזיהום, כמו כן בחירת בעלת המקצוע לביצוע פדיקור רפואי הוא קריטי, מומלץ לבחור בבעלת מקצוע עם ניסיון. שימו לב, האבחון צריך להיות מבוצע במעבדה רפואית.

קיימים עוד טיפולים שונים, כדי לזהות את הטיפול הנכון עבורכם יש להיעזר בפנייה לגורם מקצועי המתמחה בדרכי טיפול בפטרת הציפורניים. פטרת בציפורניים פוגעת בשגרת החיים, מובילה לחוסר ביטחון, תחושות לא נעימות עם בן או בת הזוג והימנעות מאוורר כפות הרגליים.

איך נמנע מפטרת ציפורניים?

אחרי שהכרנו את דרכי הטיפול, כעת נכיר את הדרך להימנע בחזרה או בכלל מפטרת ציפורניים. פטרת ציפורניים יכולה להיגרם עקב נטייה גנטית או אורח חיים המעודד התפרצות של פטרת ציפורניים. הדרך הנכונה להימנע מפטרת ציפורניים היא על ידי אוורור כפות הרגליים, לתת לכפות הרגליים לנשום. לכן, אם אתם נועלים נעליים סגורות במשך שעות רבות הסבירות להתפרצות המחלה גבוהה. במידה ואין לכם ברירה מנעילת נעליים סגורות במשך שעות רבות, מומלץ לפזר טלק בתוך הנעל. בנוסף, לאחר מקלחת יש לייבש את כפות הרגליים באופן יסודי, הימנעו מללכת יחפים במקומות ציבוריים ושיתוף בחלוקת מוצרי היגיינה עם אנשים אחרים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות