fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גברים, על הקשר בין קולגן והפרעות זקפה כבר שמעתם?

לחלבון קולגן יש תפקיד קריטי במנגנון הזקפה הגברית. כעת מכשיר רפואי חדשני המותאם לשימוש ביתי פועל להגברת ייצור קולגן ברקמות הזקפה ולשיפור התפקוד המיני במצבי אימפוטנציה, לטווח הארוך וללא תלות בתרופות 
צילום: שאטרסטוק

זקפה וקולגן – מה הקשר?

קולגן הוא חלבון הנחשב לאחד מאבני הבניין החשובים של הגוף האנושי והוא גם החלבון הנפוץ ביותר המהווה 4% לערך ממשקל הגוף. הוא כה שכיח ברקמות שלנו, שאם נחבר את סך כל סיבי הקולגן באיברים השונים הוא יגיע לאורך של מאה ביליון מטר. אמנם רבים כבר יודעים כי הקולגן אחראי על המוצקות והגמישות של עור הפנים והגוף, אך החשיבות שלו היא הרבה מעבר לאסתטיקה. הקולגן  אחראי לשמירה על שלמות הגוף, על הקניית חוזק ונוקשות לרקמות השונות, וזאת גם הסיבה שמחסור חמור בקולגן עלול לגרום למחלות ופציעות בגוף. אמנם הקולגן נמצא בכל רקמות הגוף, אך הריכוז שלו גבוה במיוחד באותן רקמות הזקוקות לחוזק מבני, ממש כמו מוטות הפלדה הנטועים בתוך הבטון ממנו עשויים הבניינים המודרניים, כגון בעור, בגידים, ברצועות ובסחוסים, בשרירים, בעצמות, בשיניים בכלי הדם, וגם ברקמות הזקפה בפין בהן יש לו השפעה קריטית על התפקוד המיני.

אולם ככל שאנו מתבגרים פוחת הייצור הטבעי של הקולגן בגוף, וסיבי הקולגן ברקמות, כולל אילו שבפין, נשחקים. זאת הסיבה שעם הגיל העור שלנו הופך לרפוי ומקומט, ואילו אצל גברים שחיקת סיבי הקולגן ברקמות הזקפה עלולה לגרום לאין אונות. על הקשר שבין שחיקת סיבי הקולגן ברקמות הזקפה לבין אימפוטנציה דובר לראשונה עוד בשנת 2000, במאמר מדעי שדן בקשר שבין חוזק סיבי הקולגן בגופי הזקפה בפין לבין עוצמת הזקפה. כיום זהו תחום טיפולי נחקר שהולך וצובר תאוצה, הקושר באופן ברור בין התרופפות סיבי הקולגן בפין לבין חוסר היכולת של רקמות הזקפה להחזיק בתוכן כמות דם גדולה בעת עוררות מינית. כשזה קורה, הזקפה הופכת לחלשה או לקצרה מידי, מה שמוגדר במילים אחרות כאימפוטנציה.

מדוע דלדול של קולגן בפין גורם לאין אונות?

הסיבה לכך טמונה בעובדה שמנגנון הזקפה מושפע ישירות מכמות ואיכות סיבי הקולגן ברקמות הזקפה.

קצת אנטומיה גברית: גוף הפין מורכב משני גופי זקפה גליליים שבמצב של זקפה מתמלאים ואוצרים בתוכם כמות גדולה של דם. גופי הזקפה עטופים ברקמה אלסטית הנקראת 'טוניקה אלבוגינאה' המכילה בתוכה סיבי קולגן רבים. רקמה זו מעניקה לפין את היכולת לשנות את גודלו בזמן גירוי מיני וסיבי הקולגן שבה מעניקים לפין את הנוקשות החיונית לחדירה.  הטוניקה אלבוגינאה מכילה בתוכה ורידים שתפקידם לנקז את הדם מגופי הזקפה בתום האקט המיני, כדי שהפין יחזור למצבו הרפוי. אך במצב של ריגוש מיני, אלו הם סיבי הקולגן המאפשרים לטוניקה להימתח, כדי שהוורידים שבה ילחצו ויסגרו והדם לא יוכל להתנקז דרכם החוצה. כך שלמעשה, בזכות סיבי הקולגן בטוניקה אלבוגינאה נוצרת ונשמרת הזקפה.

אולם הבעיה מתחילה כאשר עם הגיל הגוף מתחיל לייצר פחות ופחות קולגן, מה שמשפיע על תפקוד הטוניקה אלבוגינאה בפין: מספר סיבי הקולגן שבה פוחת, הסידור של חלבון הקולגן בתוכה משתנה והיא כבר אינה מסוגלת להימתח ולהתרחב בזמן גירוי מיני כמו בעבר. כפועל יוצא, הטוניקה אלבוגינאה אינה מצליחה לחסום ביעילות את ניקוז הדם מהפין החוצה, איכות הזקפה נפגעת והגבר חווה יותר ויותר אירועים של אימפוטנציה.

הכירו את ורטיקה – המכשיר הרפואי לחידוש סיבי הקולגן בפין וחיזוק מנגנון הזקפה

לאחרונה חברת סטארטאפ ישראלית בשם או-מד מדיקל פיתחה מכשיר רפואי פטנטי לשימוש ביתי, המבוסס על טכנולוגיית גלי רדיו הגורמת ליצירה מחודשת של קולגן ברקמות הזקפה. המכשיר, שנחקר קלינית ביחידה הנוירו-אורולוגית בבי”ח רמב”ם ואושר לשימוש על ידי משרד הבריאות, מחזק למעשה את מנגנון הזקפה הפיזיולוגי בגוף על ידי שיפור התפקוד של הטוניקה אלבוגינאה.

מכשיר הורטיקה®  מאפשר לגברים עם בעיות אין אונות בדרגות חומרה שונות לטפל בעצמם בבעיה בפשטות ובנוחות של ביתם. וההשקעה? רק 15-30 דקות פעמיים בשבוע, כאשר מדובר בטיפול בטוח, שאינו פולשני, נטול כאבים ותופעות לוואי. הטיפול אינו דורש שום הכנה מוקדמת לפני האקט המיני, ומאפשר ליהנות מזקפה ספונטנית ממש כמו בעבר.

איך זה עובד? מכשיר הורטיקה®  פועל על גלי רדיו הגורמים לחימום פנימי מבוקר של רקמות הזקפה בפין. אנרגיית החום גורמת גם לחיזוק סיבי הקולגן הקיימים בטוניקה אלבוגינאה וגם לייצור מוגבר של סיבי קולגן חדשים. בנוסף, הטיפול תורם לשיפור זרימת הדם אל הפין על ידי הרחבת כלי הדם באיבר ועידוד יצירת כלי דם חדשים בפין. בגלל שמכשיר הורטיקה®  מטפל בשורש הבעיה, המטופל יכול לחזור ליהנות מזקפה ספונטנית לטווח ארוך, ללא תלות בתרופות או באמצעים אחרים לשיפור הזקפה.

חיזוק תפקודי הזקפה בכל גיל גם לצורך מניעה

כיום ידוע כי השכיחות של אין-אונות בעולם מרקיעה שחקים והיא עולה עם הגיל. כ- 20% מהגברים מתחת לגיל 40 מתמודדים עם אימפוטנציה והמספרים עולים ל- 50% מגיל 40 ומעלה, ומגיעים ל70-90% בגילאי 70 ומעלה.

מסיבה זו, חשוב להתחיל לחזק את סיבי הקולגן בפין החל מגיל 40, עוד לפני שמתחילה הירידה בתפקוד הזקפתי. השימוש בורטיקה® מדמה בעצם אימון בחדר כושר, משום שהוא בונה לאורך זמן את שכבת הקולגן ברקמת הטוניקה אלבוגינאה ולכן הוא מהווה טיפול תחזוקתי אידיאלי למניעת היווצרות של בעיות זקפה תלויות גיל.

ורטיקה® נמכר ללא מרשם רופא ואף ניתן לרכוש אותו אונליין באופן דיסקרטי ישירות מהיצרן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות