fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כל מה ששם את כדורגל הנשים על המפה, הרי זה משובח"

כדורגלניות הפועל קרית ים חגגו אמש, שני, את סוף העונה בערב חגיגי באמיגוס בר. תפסנו את רונה סלם לשיחה על נשים, כדורגל ומה שביניהם
כדורגלניות הפועל קרית ים חוגגות סוף עונה | צילום: עצמי
כדורגלניות הפועל קרית ים חוגגות סוף עונה | צילום: עצמי

אתמול, שני, חגגו כדורגלניות הפועל קרית ים את את סיום עונת הכדורגל באמיגוס בר. מאמן הקבוצה יוסי בוחבוט העניק גביעים לרונה סלם, אילנה בן חיים וקרן הרוש לוי. תפסנו את רונה סלם לשיחת בנות על כדורגל, נשים ומה שביניהם.

רונה סלם, מה תפקידך בכוח?
"הייתי חלוצה שנים ואחר כך שוערת. נפצעתי. במשך עונה הייתי בבית בגלל פריצת דיסק, וזו בעצם הסיבה בגללה עברתי ממשחק פעיל לניהול. היום אני משחקת רק באימונים. בטורנירים אני מלווה את הבנות וקשובה לכל בעיה שעולה. חוץ מזה, כבר שש שנים אני גם מאמנת קבוצה של שחקנים עם צרכים מיוחדים, 'ניצן יונייטד'".

רונה סלם ויוסי בוחבוט | צילום: עצמי
רונה סלם ויוסי בוחבוט | צילום: עצמי

את צופה ב"גולסטאריות"? מה דעתך על התוכנית?
"שמחה שיש תוכנית כזו. חלק מהנשים שמשתתפות שם נפתחו לעולם חדש. הן לא הגיעו מעולם הכדורגל. כל מה ששם את כדורגל הנשים על המפה, הרי זה משובח. זה מביא לתודעה שכל אחת יכולה, שובר סטיגמות חברתיות. הלוואי שיהיו תקציבים לנשים כמו שיש לגברים, כי אז הכל היה נראה אחרת. יש ילדים, נערות ונשים ממש כישרוניות, ורק בגלל הסטיגמה לא מתקדמות".

"כולנו שוות"

אם תבוא טרנסג'נדרית ותרצה להיות חלק מהקבוצה, איך זה, לדעתך, יתקבל?
"הייתה אצלנו טרנסג'נדרית לפניי שנתיים. היא נקלטה אצלנו מאחר שבאף קבוצה לא רצו אותה. היא שיחקה אצלנו במשך שנתיים, ואז פרשה, מאחר שבהתאחדות הציבו קשיים לא פשוטים. הקבוצה שלנו מקבלת את כולן ופותחת את דלתותיה בפני כולן. כולנו שוות".

איך את מסכמת את העונה שנגמרה?
"עונה 2019/2020 הייתה לא פשוטה עברנו עם טלטלות ומהמורות בדרך. האצטדיון הביתי נהרס, וכשכבר נפתח האצטדיון החדש בקרית ים, הגיעה הקורונה. לא התאמנו, טורנירים בוטלו בכל ליגת הנשים. הסתגרנו בבתים, שמרנו מרחק ולא נפגשנו. הושבתנו לגמרי. אבל כקבוצת כדורגל מגובשת, שהפכה למשפחה, כהרגלנו בקודש לא פסחנו על מסיבת סוף עונה מרגשת במיוחד. כדורגל נשים הוא לא קלישאה, בכדורגל יש מקום לכולם, ובמיוחד לנשים. תודה ליוסי בוחבוט, מאמן בחסד עליון, על המעטפת, על האמונה והלחימה שלו עלינו ועל הלפיד שבידו, שתמיד בוער, ותודה לשחקניות שהן חלק גדול. ניפגש בעונה הבאה, באותו המקום ובאותה השעה. כדורגל זו אהבה. כדורגל זו התמכרות. תודה לצחי ברדוגו מאמיגוס בר שאפשר לנו לחגוג כמו שצריך".

עוד רכילות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות