fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירדנה ארזי בשיר שמוקדש לאימא שלה

כמעט 30 שנה לאחר שאיבדה את הוריה בהפרש של חמישה ימים זו מזה, ירדנה ארזי חוזרת אל סיפור הגבורה הלא ייאמן של אימא שלה, איבט ז"ל
ירדנה ארזי | צילום שיר מוסן
ירדנה ארזי | צילום שיר מוסן

כמעט 30 שנה לאחר שאיבדה את הוריה בהפרש של חמישה ימים זו מזה, ירדנה ארזי חוזרת אל סיפור הגבורה הלא ייאמן של אימא שלה, איבט ז"ל, שכילדה בת 12 הצטרפה לפעילות המחתרת הצרפתית וסייעה לאחיותיה הגדולות ולבני משפחתה בהצלת מאות ילדים יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה.
בערב יום השואה ישודר ב-HOT8 הסרט התיעודי "המסע של ירדנה" (במאית: אילת הלר, מפיק: צפריר קוחונובסקי) שבו היא חוזרת לצרפת ומגלה פרטים חדשים על פעילות ההצלה שהובילו נשים אמיצות, בהן בנות משפחתה.

את הסרט יזם איש הטלוויזיה והרדיו יואב גינאי ובהשראת סיפורה של איבט ארזי הוא כתב גם את השיר "הגיבורה שלי" שיוצא במקביל לסרט ומוקדש לזכרה.

השיר הוא שיתוף פעולה עם שם עולם – המרכז לתיעוד, מחקר והנחלת זיכרון השואה בראשות הרב אברהם קריגר שבין היתר עוסק בהנצחת יהודים שפעלו להצלת יהודים בזמן המלחמה ונועד להעלות את המודעות לנושא.
את השיר הלחינה לאה שבת והוא הופק והוקלט על ידי המוזיקאי יוני טלבי, זה שיתוף הפעולה השני בינו לבין ארזי.

ירדנה ארזי: "השיר והסרט עוסקים בסיפור הגבורה של אימא שלי ושל אחיותיה הגדולות פאני ואמה, אחיהן הגדול ג'ורג' לואנז'ה שהיה ממפקדי המחתרת וגיבור לאומי של צרפת ואפילו בן הדוד מרסל מרסו, אבל כמו הסיפור המשפחתי שלנו יש עוד מאות ואלפי סיפורי גבורה של יהודים שפעלו להצלת יהודים בזמן המלחמה, באומץ גדול, תוך סכנת חיים, בתחכום ובגבורה. אלה הגיבורים שלנו וראוי לספר את הסיפור שלהם. זו הסיבה שבמקביל לסרט האישי והמשפחתי, חברתי גם למכון שם עולם שעוסק בהנצחתם של הגיבורים הללו. אני מקדישה את השיר באהבה ובגעגוע אין סופי לאימא שלי, איבט ארזי לבית לואנז'ה ז"ל, לנצח תהיי הגיבורה שלי".

 

 

 

 

 

 

לרכילויות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות