fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוצים דירת חמישה חדרים חדשה? הכי זול באפקה

דוח שמאות: המחיר למ"ר באפקה נמוך בעשרות אחוזים מהממוצע בערי האזור ונמוך בכ-41 אחוז ביחס לממוצע בקרית ביאליק. הפער יכול להסתכם במאות אלפי שקלים
פרויקט "& קרית ביאליק" באפקה | צילום: גיא ודורון לוי
פרויקט "& קרית ביאליק" באפקה | צילום: גיא ודורון לוי

מחיר דירות חמישה חדרים חדשות בשכונת אפקה בקרית ביאליק נמוך בעשרות אחוזים ממחיר דירות חמישה חדרים ביישובי הסביבה. כך עולה מבדיקה שמאית שבחנה את המחיר הממוצע למ"ר בדירות חדשות של חמישה חדרים באזור חיפה והקריות. הבדיקה מתבססת על נתוני עסקאות שהתבצעו בפועל ודווחו לרשות המיסים.

לדברי שמאית המקרקעין נחמה בוגין, המחיר למ"ר בשכונת אפקה נמוך בעשרות אחוזים מהממוצע בערי האזור ונמוך בכ-41 אחוז ביחס לממוצע בקרית ביאליק. הבדיקה מעלה, כי קיים מנעד רחב מאוד של מחיר למ"ר בדירות חמישה חדרים חדשות, כאשר המחיר הגבוה ביותר, שנרשם בחיפה, עומד על ממוצע של 17,429 שקלים למ"ר; העיר השנייה ברשימה היא קרית מוצקין עם מחיר ממוצע למ"ר של 13,777 שקלים, ואחריהן – נשר, קרית ביאליק, קרית אתא וקרית ים עם מחירים שנעים בין 12,619-11,293 למ"ר. מדובר בפערים של עשרות אחוזים ביחס לדירות חמישה חדרים המוצעות כיום בשכונת אפקה בקרית ביאליק, הנמכרות במחיר המתחיל ב-9,214 למ"ר ויכול להגיע לפער מחיר סופי של מאות אלפי שקלים ביחס לדירה מקבילה.

בוגין: "רוכשים מחפשים מספר חדרים מסוים בדירה ולא תמיד מבינים את ההבדל במטראז' ואיך זה יבוא לידי ביטוי בחיים עצמם. פערים של 15-10 מ"ר הם משמעותיים ויש הבדל גדול בין חיים בדירה גדולה ומרווחת לבין דירה קטנה וצפופה. דירה גדולה גם מאפשרת בקלות רבה יותר ביצוע שינויים פנימיים, סגירת חדר או חצי חדר לעומת דירה שכל חדריה קטנים".

חברת גיא ודורון לוי מציעה כיום בשכונת אפקה דירות חמישה חדרים גדולות במיוחד במחיר שמתחיל ב-1.3 מיליון שקלים. מדובר בדירות ענקיות המשתרעות על 123 מ"ר וכוללות בנוסף מרפסת גדולה של 18 מ"ר. לדירות נוף פתוח לשמורת הטבע הירוקה ומפרט עשיר. הן נמצאות בקומות 7-1 בבנייני בוטיק הכוללים בסך הכל תשע קומות ומאובזרים בלובי מפואר ובשתי מעליות.

אושרי זפרני, סמנכ"ל השיווק של חברת גיא ודורון לוי הבונה את פרויקט "& קרית ביאליק" בשכונת אפקה: "מדובר בשכונה שנבנתה מאפס בתוך זמן קצר, והתוצאה היא מחירים חסרי תקדים באזור. רוב הרוכשים בשכונה הם תושבים מהסביבה הקרובה שמבינים את ההזדמנות. רוב הרוכשים בשנה האחרונה הם משפרי דיור שרוצים לממש את הדירה הנוכחית שלהם ולשדרג אותה לדירה גדולה ומפוארת. אכלוס השכונה החל בקיץ האחרון, וככל שיתקדם המחירים בשכונה צפויים לעלות. מי שיקנה כעת, ייהנה גם מהמחיר הנמוך וגם מהאכלוס המהיר כאשר חלק מהדירות זמינות לאכלוס מיידי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות