fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרעיד את כל העולמות

בדירה צנועה בקרית ביאליק מתגורר לו אחד מ- 100 הדי ג'ייז המובילים בעולם, שברקורד שלו הופעות במועדונים נחשבים בחו"ל, שישה אלבומים עם יצירותיו, 500 סינגלים ועדת מעריצים ענקית, גם במדינות ערב, שמגיעה לכל הופעותיו. מושיק שלומי עושה בחו"ל מה שרבים רק חולמים ולא שוכח לרגע מאיפה הוא בא
מושיק שלומי צילום : פיני סילוק
מושיק שלומי צילום : פיני סילוק

פעם אמר לי מישהו שהעשירים האמיתיים מתגוררים בצניעות בקריות ולא באורח חיים ראוותני בשכונות יוקרתיות. השבוע פגשתי אמן בינלאומי, שלמרות בינלאומיותו, הוא מתגורר בבית דירות בקרית ביאליק, כאחד האדם, ולא בטוח שאם תפגשו אותו במכולת, תדעו במי מדובר: מושיק שלומי, אמן מוזיקה אלקטרונית בינלאומי, שבין הישגיו הרבים, אף שודרג בין 100 הדי ג'ייז הטובים בעולם.

שלומי, 38, נולד בקרית ביאליק למימי ואברהם, בן בכור במשפחה של שלושה ילדים. "הייתי ילד טוב", הוא מספר השבוע, "הייתי מקובל, פופולארי". ברקע, העניקה לו משפחתו את התנאים האופטימליים למוזיקה. "אני בא מבית מאוד מוזיקלי, אמי היא זמרת ספרדייה אמיתית מספרד, שתמיד שרה והופיעה עם להקות זמר ובהמון הרכבים. אבא שלי הוא פריק של מוזיקה, תמיד בשבתות השמיע לנו שירים, החל מפינק פלויד ועד אלביס. אחי, עופר, הוא מוזיקאי וגיטריסט מחונן".

בצבא שירת בחיל הרפואה, עד שיום אחד נפלה לידיו תוכנה, איתה יכול היה ליצור מקצבים. "הייתי פריק של מחשבים והתחלתי לקשקש איתה. באמצע השירות העבירו אותי לר"מ 2 ברמב"ם. זו הייתה תקופת מלחמת לבנון והייתי מתעסק בזיהוי גופות, בפצועים, התעסקתי בהרבה מוות וזה מאוד השפיע עליי. החלטתי שאני רוצה לממש את חיי ולא ללכת לנוסחה שכוללת אוניברסיטה, אשה, בית, שני ילדים וכלב. התחלתי להשקיע במוזיקה האלקטרוניקה".

שלומי השתחרר מהצבא ופנה לחברות המוזיקה הישראליות שלא הכירו את המוזיקה האלקטרונית שהייתה אז עדיין בחיתוליה. כשלא הצליח בישראל, החליט לטוס לניו יורק. "הגעתי לאנני פירס, אחת האושיות הנחשבות בסצנה, מהלייבל 'סטריקלי רידם', ששמעה את הדיסק והגישה לי חוזה. הייתה התעניינות גם מלייבל אחר, '8 בול רקורדס', ומצאתי את עצמי מחזיק שני חוזים ביד. בינתיים, הוויזה שלי נגמרה וצלצלתי לאבי יוסף, המנהל של 'אינפקטד משרום', שאמר לי לעזוב את ארה"ב ולבוא אליו. חזרתי לארץ  לעבוד תחתיו בלייבל 'אמ די אמ איי' והוצאתי את האלבום הראשון אצלם בשיתוף פונוקול".

האלבום הראשון יצא ושלומי זכה לפריצה עולמית מסחררת ודורג בין 100 הדי ג'ייז הטובים בעולם. "אני הישראלי הראשון שנכנס לדירוג, הופעתי שעה אצל פיט טונג בבי בי סי, הגורו של המוזיקה האלקטרונית, האלבום זכה בפרס האם טי וי כיצירת האנדר גראונד של השנה, פתאום הוזמנתי להופעות בכל העולם, כתבות נכתבו עליי בכל המגזינים, הייתה התעניינות עצומה, פריצה מטורפת".

"יצרתי לי חתימת סאונד משלי והמשכתי להופיע בכל העולם. כבשתי כמעט כל במה אפשרית, מעריצים מיפן ועד למדינות ערב. עד היום יש לי מעריצים באיראן, סוריה ולבנון, שכותבים לי שאם לא היינו אויבים, החלום שלהם הוא שאבוא ואופיע בארצם, אבל, לצערי, זה לא אפשרי.  הם מגיעים להופעות ביוון או קפריסין עם דגלים של לבנון וישראל וזה מאוד יפה. הכוח המוזיקלי הכניס אותי לחוויה מסחררת, שהוכיחה לי שרק השמיים הם הגבול. לפני ההצלחה, ההורים והסביבה שלי צחקו עלי כשאמרתי שאני הולך לעשות כסף מהמוזיקה האלקטרונית ולהיות בין הטובים בעולם".

הקריירה המוזיקלית של שלומי המשיכה לנסוק לגבהים והוא עבר להתגורר בתל אביב, כשהוא מקפיד להגיע לקריות לעיתים קרובות, לבקר את בני המשפחה והחברים הטובים. למרות העיסוק במוזיקה וההשתייכות לסצנת המוזיקה העולמית, הוא אומר: "תמיד הייתי עם הרגליים על הקרקע, מעולם לא התעסקתי בסמים, אני אנטיתזה לדמות הזו שמציירים של הדי ג'יי והמפיק המוזיקלי. אני יוצר ומופיע עם המוזיקה. קיימת סטיגמה על המוזיקה האלקטרונית, שהיא כוללת סקס וסמים ואנשים לא מבינים שזה כמו כל מוזיקה אחרת. אני, די ג'יי בינלאומי, שהגיע לדירוג בינלאומי וזוכה פרסים ואני לא עושה סמים".

הסיפור המלא יתפרסם ביום שישי הקרוב ב:"הד הקריות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות