fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה פברואר 2024: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
המלצות קריאה - ספרים | צילום: pexels

תקווה שאין לה סוף

"הבת האיטלקייה" הוא הראשון בסדרת "הבנות האבודות" מאת סוראיה ליין, רומן היסטורי סוחף על סודות משפחתיים ועל תקווה שאין לה סוף. פליקס התאהב באֶסטי כשראה אותה רוקדת על הבמה בפּיימונטֶה שבאיטליה. היא הייתה בת למשפחה ענייה וחלמה להיות בלרינה, הוא היה בן עשירים ויועד להתחתן עם אישה אחרת, בת מעמדו. ובכל זאת, האהבה ביניהם פרחה. אך העולמות השונים שמהם הגיעו, מלחמת העולם השנייה, ומחויבותו של פליקס למשפחתו עמדו בדרכם. עשרות שנים לאחר מכן, לילי, ייננית מקצועית שחזרה לביתה שבלונדון אחרי היעדרות של מספר שנים, מוצאת מכתב ובו היא מתבקשת להתייצב במשרדו של עורך דין כדי לקבל פריט שהושאר לסבתה המנוחה, פטרישיה. כשהיא מגיעה למשרד, היא מופתעת לקבל קופסת עץ קטנה ובה פיסת נייר ועליה שם של תיאטרון ידוע באיטליה. לילי, שתכננה לנסוע לעבוד ביקב משפחתי קטן ליד אגם קומו, מחליטה לנצל את הנסיעה ולנסות לדלות פרטים נוספים על סבתה. בעזרתו של אנטוניו, יינן איטלקי נאה, היא יוצאת לחקור את מקור הקופסה שירשה ואת ההיסטוריה המשפחתית שלה. סיפורה של לילי משתלב בסיפור אהבתם של אסטי ופליקס, ובין נופים של כרמים מוריקים, עיירות ציוריות ומאפיות משפחתיות, מתגלה סיפור נוגע ללב על אהבה ואובדן. (מאנגלית: עפרה אביגד, הוצאת מודן, 296 עמודים)

הבת האיטלקייה | מאת סוראיה ליין

האם החלום יכול ללמד אותנו על עצמנו?

תהיתם פעם מדוע אנו חולמים או מהיכן מגיע תוכן החלומות שלנו? האם אפשר להשפיע על החלומות שלנו? מתי יודעים האם זה חלום אמת או חלום שקר? מה יש ליהדות לומר על כך? מה יש בחלום שמצליח לעטות על עצמו מיסטיקה ומסתורין על אף המפגש הקבוע שלנו עימו? איך זה שהחלומות חולפים לרוב לידינו ואיננו מייחסים להם משמעות? האם החלום יכול ללמד אותנו על עצמנו? עו"ד שלמה יעקובוביץ בספרו "היינו כחולמים: מסע אינטלקטואלי בעקבות החלום" יצא למסע חקירה שהוביל אותו להעמיק בתחומי ידע שונים – מהמיתוסים סביב חלומות בעת העתיקה ועד לגילויים המדעיים פורצי הדרך אודות הפיזיולוגיה של השינה, מהיכליהם של כהני הדת ועד לספות הפסיכולוגים. חציו השני של הספר מוקדש לאופן בו החלום מופיע בארון הספרים היהודי. יעקובוביץ משלב את עולמו הרבני ואת הידע ההלכתי הרב שצבר בין כותלי הישיבה ופורש בפני הקורא מידע מרתק על האופן בו שילבה היהדות בין גישה מיסטית כלפי החלום לבין גישה רציונליות שמבינה שהחלום מעיד בעיקר על מי שחלם אותו. בפרק האחרון של הספר מוצגת הבלחתו של החלום אל תוך המשפט הישראלי ואל דיני הראיות וכיצד עד היום ממשיך תוכן החלום להכריע גורלות. הספר כתוב בשפה קולחת וזורמת בהצבעה על עובדות מפתיעות, על פרטים מעניינים, על סיפורים משעשעים, על מיסטיקה מסקרנת ועל מדע קשוח. הקריאה בספר מעשירה ומהנה לכל מי שתהה על קנקנם של חלומות וגם למי שכלל לא העלה על דעתו לתהות לגביהם כי הרי אין אדם שלא חולם. (הוצאת סטימצקי, 185 עמודים)

היינו כחולמים | מאת שלמה יעקובוביץ

עלילה מתוחכמת

"צל כבד" מאת דיוויד באלדאצ'י הוא מותחן מרתק נוסף בסדרה בכיכובו של איימוס דקר, המכונה "איש הזיכרון". שופטת פדרלית נמצאת מתה בביתה, יחד עם גופת המאבטח האישי שלה. ללא סימני פריצה, ללא עדות למאבק או קריאה לעזרה, החוקרים משערים שמדובר במישהו שהכיר אותם מקרוב. מבט מהיר על זירת הרצח מבהיר לאיימוס שלא מדובר ברוצח אחד, ואפילו לא באירוע אחד, ושלפניו חקירה מורכבת ומסועפת יותר מכפי שחבריו מניחים. אבל יותר מכול מטרידה אותו העובדה שמעסיקיו טרחו לשלוח אותו, חוקר אף-בי-איי בכיר ומנוסה, כדי לטפל בחקירה שגרתית. והוא צודק. הוא לא נשלח לשם במקרה. אחרי יותר מדי שנים של קריאת תיגר על כל כלל אפשרי, מישהו למעלה רצה להיפטר ממנו והטיל עליו חקירה חסרת סיכוי שעשויה לחסל את הקריירה שלו. דקר מחליט לעשות את הדבר היחיד שהוא יודע. לפענח את הפרשה. החקירה המסתעפת חושפת שערורייה ישנה שהושתקה במשך עשרות שנים ועלולה לסבך אנשים שכתבו את ההיסטוריה האמריקאית. עדים פוטנציאליים שנעלמים ללא הסבר ויריות ששורקות מעל ראשו מבהירים לדקר שגם היום יש מי שמוכן לעשות הכול כדי להסתיר את האמת, והוא קרוב אליו מכפי שיוכל לדמיין. (מאנגלית: מיכל כהן, הוצאת מודן, 484 עמודים)

צל כבד | מאת דיוויד באלדאצ'י

סיפורים מהיער

בוקר אחד התעורר פו הדוב עם תחושת עקצוץ בבהונותיו – תחושה שמשהו טוב עומד לקרות… כך מתחיל הספר הנפלא "פו הדב סיפורים מהיער" שכתבה ג'יין ריורדן, שגיבורו הוא הדוב האהוב ביותר על כל הילדים בעולם – פו הדוב. אתם מוזמנים להצטרף אל פו, אל כריסטופר רובין, אל חזרזיר ואיה וינשוף וכל שאר החברים, כשהם יוצאים להרפתקאות חדשות מצחיקות ומרגשות מתמיד – ביער 100 העצים. בסיפורים חדשים אלה נתרגש עם פו כשהוא מגלה תלתן מזל, נימלט עם חזרזיר מפני השרקנק המסתורי, נגלה עם טיגר במה הוא הכי מצטיין, ואפילו נערוך היכרות עם חברה חדשה ביער – כרמן, הכלבלבה השובבה. הסיפורים החדשים, מיועדים גם לראשית קריאה, נכתבו ואוירו ברוח סיפורי פו הדוב המקוריים שכתב א"א מילן. (איורים: מרק בורג'ס, הוצאת דני ספרים,  109 עמודים)

פו הדב סיפורים מהיער | מאת ג'יין ריורדן

סיפור אהבה בלתי נשכח

"9 בנובמבר" הוא עוד רומן נפלא של הסופרת קולין הובר המביאה הפעם סיפור אהבה בלתי נשכח בין סופר לבין המוזה שלו. פאלון פוגשת את בן, סופר מתחיל, יום לפני שהיא אמורה לעבור מהחוף המערבי לחוף המזרחי. הַמשיכה העזה ביניהם מובילה לבילוי משותף שלהם ביומה האחרון של פאלון בלוס אנג'לס, וחייה מלאי ההרפתקאות הופכים להשראה היצירתית שבן חיפש מאז ומעולם. עם הזמן, ובמקביל לשלל מערכות יחסים ותהפוכות בחייהם הנפרדים, הם ממשיכים להיפגש באותו תאריך מדי שנה. עד שפאלון אינה בטוחה עוד אם בן אמר לה את האמת, או שהוא בדה מציאות מושלמת בשביל טוויסט אולטימטיבי בעלילה. האם היחסים של בן ופאלון – והרומן שהוא כותב – ייחשבו סיפור אהבה, אם הם יסתיימו בלב שבור? (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 284 עמודים)

 

9 בנובמבר | מאת קולין הובר

עליהן להתמודד עם הקללה

"לייטלארק – משחקי הכתר" מאת אלכס אסטר הוא הראשון בסדרת הפנטזיה האפלה והמהפנטת, עשירה בסודות, בשקרים, ברומנטיקה ובתהפוכות עלילה מפתיעות. כל מאה שנים מגיח מבעד לערפל האי לַַייטְְלַַארק המסתורי, כדי לארח בו את יובל המאה, משחק קטלני שנותן לשישה שליטים ושליטות הזדמנות לשבור את הקללות העתיקות המוטלות על ממלכותיהם. ההזמנה היא צו מחייב, קריאה להתמודדות עם ניצחון וחורבן, עם אוצרות ודם. כל ממלכה שבויה בקללה איומה וייחודית לה, ולכל אחד מהשליטים יש משהו להסתיר. איש אינו מכיר את כללי המשחק, מלבד חוק אחד: כדי להרוס את הקללות, על אחד השליטים למות. אַייסְלָה בת-כתר היא שליטת הפראיים – ממלכה ובה נשים פתייניות שהוטלה עליהן קללה: הן מוכרחות להרוג את כל מי שיתאהבו בו. הן מעוררות שנאה ובוז, ואחרי מאות שנים שבהן איבדו את מנהיגותיהן במשחק, תחרות השליטים תחרוץ את גורלן. אייסלה מגיעה להתמודדות הגורלית עם משא האחריות הכבדה ועם תוכנית מסוכנת, שהיא תקוותה היחידה לנצח. כדי לשרוד יהיה עליה לשקר, לרמות ולבגוד… אפילו בליבה שלה. (מאנגלית: ענבל שגיב-נקדימון, הוצאת מודן, 392 עמודים)

לייטלארק 1 – משחקי הכתר | מאת אלכס אסטר

מהי המזימה של המסדר?

"המסדר" מאת דניאל סילבה הוא מותחן נפלא נוסף בכיכובו של המרגל ומשחזר האמנות גבריאל אלון. גבריאל חמק בשקט לוונציה עם אשתו ושני ילדיו, לחופשה שנזקק לה כבר מזמן. אך כאשר האפיפיור פאולוס השביעי מת בפתאומיות מהתקף לב, גבריאל נקרא לוותיקן אל מזכירו האישי, שיש לו יש שתי סיבות טובות לחשוד שאדונו נרצח: היעלמותו של חייל המשמר השוויצרי בליל מותו; והיעלמותו של המכתב שכתב האפיפיור בשעות חייו האחרונות. אט-אט סנטה הלנה, ארגון קתולי אפל עם קשרים לימין הקיצוני האירופי, זומם להשתלט על האפיפיורות, ולא יבחל באמצעים להרחיק את העדויות מפני גבריאל. בזמן שהקרדינלים מתכנסים ברומא לבחירת אפיפיור חדש, גבריאל יוצא לחיפוש נואש אחר הוכחות למזימה של המסדר. (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת זמורה, 366 עמודים)

המסדר | מאת דניאל סילבה

סיפור מסע אמיץ

"ילדה שבורה" מאת קתלין גלאזגו הוא ספר מרגש ונוגע לנוער בוגר, המביא את סיפורה קורע הלב אבל גם מלא התקווה של צ׳רלי. זהו סיפור מסע אמיץ של צעירה שמנסה לבנות את עצמה מחדש מתוך ההריסות. צ׳רלי דייוויס היא ילדה שבורה. בגיל שבע עשרה היא כבר איבדה יותר ממה שרוב האנשים יאבדו במשך חיים שלמים. אבל היא גם לימדה את עצמה איך לשכוח. ערכת המגן שלה מרחיקה ממנה את הכאב, עד שנשארת רק שלווה. היא לא צריכה לחשוב על אבא שלה ועל הנהר. על החברה הכי טובה שלה שכבר לא תחזור. או על אמא שלה, שלא יכולה לתת לה שום דבר. (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 383 עמודים)

ילדה שבורה | מאת קתלין גלאזגו

ניצחונה של הרוח החופשית

"בדידותו של הרץ למרחקים ארוכים" מאת אלן סיליטו הוא קובץ סיפורים מקסים ומרגש. לאחר שנתפס בגנבה ממאפייה, קולין סמית נשלח למוסד לעבריינים צעירים באסקס שבאנגליה. הוא מתבלט שם כרץ למרחקים ארוכים, ומנהל המקום מציע לו עסקה: אם ינצח בתחרות הריצה ויוסיף כבוד למוסד, מובטח לו שייהנה משיפור משמעותי בתנאים במהלך החודשים שנותרו עד לשחרורו. קולין מבין היטב את משמעויות ההצעה ובוחר בדרך חתרנית להפגין את ניצחונה של רוחו החופשית. גם הצעירים האחרים שעליהם כותב אלן משתייכים כולם למעמד הפועלים ומוצאים את דרכם לביטוי ייחודי על רקע מציאות חייהם העגומה. הסיפור 'בדידותו של הרץ למרחקים ארוכים', שעל שמו קרוי קובץ זה, ראה אור בשנת 1959 וזיכה את מחברו בפרס ספרותי חשוב. העיבוד הקולנועי שלו היה פורץ דרך, ובהשראתו חוברו גם יצירות מוזיקליות נודעות. (מאנגלית: יוסי מילוא, הוצאת כתר, הסדרה הקטנה, 238 עמודים)

בדידותו של הרץ למרחקים ארוכים | מאת אלן סיליטו

מסע של צמיחה עצמית

בדומה למתרחש בטבע, החיים לעתים קרובות פועלים לטובתנו, גם אם נדמה לנו שאנחנו מתמודדים רק עם מצוקה, אי-נוחות ושינויים. בספרה "ההר הפנימי – איך להפסיק לקלקל לעצמנו בגלל מה שנדמה לנו שאחרים רוצים" שכתבה בריאנה וויסט היא מציעה תובנות חיוניות כדי שנוכל לטפס אל האני הגבוה ביותר שלנו, שהוא גם האני האמיתי. מאמץ לְרַצות את הסביבה מוביל להשתקת קולנו הפנימי, שאותו ניתן לשמוע שוב בעזרת הקשבה לגוף ולמחשבות. אבל השינוי אינו קל, ודורש התבוננות עצמית מפוכחת והתגברות על התנהגויות המאטות אותנו ופוגעות בנו .התגברות על הר – לטפס עליו וגם לרדת ממנו בשלום ובתחושת הצלחה – היא מטאפורה עתיקה להתעוררות רוחנית, למסעות של צמיחה עצמית, ולקשיים שעומדים בפנינו בדרך לשינוי. אבל האמת היא שההר מצוי בתוכנו, ונוצר לאורך שנים של צבירת טראומות, הסתגלויות חברתיות ומנגנוני התמודדות, שהובילו למצבים של תקיעוּת וחשש משינוי.  צמיחה היא המטרה של היותנו אנושיים. אנחנו רואים כיצד זה משתקף בכל חלק מחיינו. העובדה שיש הר מולכם, אין פירושה שאתם שבורים ביסודכם באופן כלשהו. כל מה שקיים בטבע אינו מושלם, והצמיחה מתאפשרת בגלל אי-השלמות הזאת. בסופו של דבר, לא את ההר אתם חייבים לכבוש, אלא את עצמכם. (מאנגלית: גליה אלוני-דגן, הוצאת כנרת זמורה, 203 עמודים)

ההר הפנימי | מאת בריאנה וויסט

זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות