fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה ספטמבר 2022: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

גם לקראת החגים הקרבים וגם כמתנה נפלאה לראש השנה, אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
האחות החסרה | מאת לוסינדה ריילי

האהבה פורחת במקומות לא צפויים

"לילה אחד על האי" מאת ג'וזי סילבר הוא רומן רומנטי מרגש ומרתק, סיפור אהבה נפלא. הדבר האחרון שקלואי רוצה הוא לבלות את יום הולדתה ה-30 לבדה על אי נידח באירלנד. אבל זה בדיוק מה שקורה כאשר עורכת המגזין שבו היא כותבת טורים על זוגיות בשם "למצוא את הפלמינגו שלי", שולחת אותה לאי קטן באירלנד כדי "להתחתן עם עצמה" ולדווח על כך לקוראות המסורות שלה. מאק משתוקק למעט זמן איכות עם עצמו. חייו בבוסטון מידרדרים במהירות לאחר שאשתו נפרדת ממנו, וחיבוטי הנפש שלו מביאים אותו לאותו אי שאליו נשלחת קלואי. למרבה הצער מגלים השניים שבגלל טעות ברישום, שניהם תקועים זה עם זה באותה בקתה על אי קטן באירלנד. בתחילה הם מתקשים להתמודד עם הסיטואציה המביכה, אבל לאט-לאט הם מגלים שאולי דווקא נעים להם זה בחברתו של זה. (מאנגלית: יואב כ"ץ, הוצאת דני ספרים, 392 עמודים)

לילה אחד על האי | מאת ג'וזי סילבר

לכל אחד יש סודות

"הדבר האחרון שהוא אמר לי" מאת לורה דייב הוא מותחן מרגש, מרתק ומלא חמלה. לפני שאוון מייקלס נעלם, הוא משאיר פתק לאשתו הטרייה והאהובה: תגני עליה. למרות הבלבול והפחד שלה, האנה הול יודעת בדיוק למי מתייחס הפתק – בתו בת השש-עשרה של אוון, ביילי. ביילי, שאיבדה את אִמהּ באופן טרגי בילדותה. ביילי, שממש לא רוצה שום קשר עם אימה החורגת החדשה. החיפושים הנואשים של האנה אחרי אוון נכשלים. האף-בי-איי עוצר את הבוס של אוון, וסוכנים פדרליים פושטים על ביתה בסוסאליטו ללא הודעה מוקדמת. האנה מבינה שבעלה הוא לא מי שאמר שהוא, ושייתכן שהמפתח לזהותו האמיתית נמצא בכלל בידי ביילי, כמו גם התשובות לנסיבות היעלמותו. האנה וביילי יוצאות יחד לגלות את האמת. אבל כשהן מתחילות לחבר את פיסות העבר של אוון, מתברר להן במהרה שהן גם בונות עתיד חדש, לא צפוי. (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 270 עמודים)

הדבר האחרון שהוא אמר לי | מאת לורה דייב

מסע על זמני עם רוקי השעון

לא מעט ספרים ויצירות נכתבו על הרעיון להחזיר את הגלגל לאחור. בשנות השבעים דאג וטוני כבשו את העולם כשחזרו ב"מנהרת הזמן". סופרמן ניסה לסובב את כדור הארץ על צירו כדי להשיב לחיים את אהובתו, בסדרה "זינוק לאתמול" חוזר הגיבור אחורה בזמן ומחליף דמויות וכמובן, איך לא, סדרת הסרטים "בחזרה לעתיד". ספר הילדים "רוקי" שכתבה ואיירה הילי דולב הוא ספר ילדים משעשע, מקסים ומרגש על שעון שרוצה להחזיר את המחוגים לאחור. מתוך הספר: "מָה קוֹרֶה כַּאֲשֶׁר לַכִּבְשָׂה הַשְּׁחֹרָה שֶׁל הַמִּשְׁפָּחָה יֵשׁ חֲלוֹם אֶחָד וָרֹד? צְאוּ אִתָּנוּ לְמַסָּע עַל זְמַנִּי עִם רוֹקִי, הַשָּׁעוֹן שֶׁרָצָה לְתַקְתֵּק לְאָחוֹר". במרכז הספר עומד שעון שהוא האח האמצעי בין שני אחים: אח בכור שהוא שעון יד ואח קטן שהוא שעון קיר. כל אחד מהאחים זוכה בתחרות. אחד בתחרות השעון הכי מדויק והשני בתחרות החיוך הכי רחב. כשהאבא מרים כוסית לרגל האירוע הוא רוצה שיתגאו גם בו, ולכן הוא חושב על רעיון: לסובב את המחוגים לאחור. הוא הולך לשען ומבקש ממנו להזיז את המחוגים לאחור והוא עונה לו שאין לו דרך לעזור לו. לאחר מכן הוא פוגש שבשבת ושואל אותה כיצד היא מסתובבת לשני הכיוונים. היא אומרת שהיא מסתובבת לאן שהרוח נושבת, וזה מדליק בראשו רעיון. (הוצאת אוריון, 16 עמודים)

רוקי | כתבה ואיירה הילי דולב

סבא גדול לפעמים קצת מבולבל

העלייה בתוחלת החיים משמעה גידול במספר הקשישים בכלל ובמספר חולי האלצהיימר בפרט. הילדים חווים קושי רגשי להתמודד עם הזיקנה המאוחרת, הגילנות והיחס של המבוגרים לזקנים לא מסייעים לתחושות הילדים, מקשים ומונעים מההורים להתמודד עם הנושא. כדי לנסות ולהתמודד עם האתגר כתבה טלי שטרית (זאבי), את הספר המקסים והחשוב "סבא גדול לפעמים קצת מבולבל". בספר מתוארת תופעת האלצהיימר בגובה עיניו של הילד, בהומור, ברגישות, בטבעיות ובמקצועיות. הספר חריג מאוד בנוף ספרי הילדים בהם לרוב מתואר סבא צעיר ופעיל, דוהר על אופנוע או על טרקטור ומשחק בכדור. גיבורי הספר הם סבא גדול (רבא) חולה אלצהיימר והנין שלו להם יש קשר חם מאוד. הסיפור מתואר מנקודת מבטו של הילד, מהשאלות שהוא שואל ומפרשנותו של הילד שנעשית באופן פשוט ומרגש, דרכה אנחנו מבינים מה עובר על סבא שלא מדבר במילים, אלא יותר מדבר עם העיניים וממלמל. זה משהו שיכול להפחיד מאוד ילד. הנין מבין שלמרות שהסבא מבולבל ולא ממש מדבר הוא מבין ואוהב אותו. מתוך הספר: "אני יודע שסבא גדול מבין ויודע הכול, הוא קצת שכח את שפת המילים והאותיות, אך הוא אלוף בשפת הרגשות" (איורים: בר פביאן, הוצאת ספרי ניב, 24 עמודים)

סבא גדול לפעמים קצת מבולבל | מאת טלי שטרית

האם היא אוהבת אותו?

"את אוהבת אותי" מאת קרולין קפנס (מחברת 'את') הוא מותחן אפל ומרתק. ג'ו גולדברג גמר עם ערים גדולות. גמר עם כל הלכלוך וההתחזות. גמר עם האהבה. עכשיו הוא מתיידד עם הטבע, עם ההנאות הפשוטות של החיים, באי נעים ורגוע בצפון-מערב האוקיינוס השקט. לראשונה זה זמן רב הוא יכול פשוט לנשום. אלא שאז הוא מקבל עבודה בספרייה הציבורית – הוא הרי יודע דבר או שניים על ספרים. ושם הוא פוגש אותה: מרי קיי די-מרקו, ספרנית. הפעם ג'ו לא ידחף את האף, לא יהיה אובססיבי. הוא יזכה בה בדרך הטובה והמיושנת, ייתן לה כתף לבכות עליה, יושיט יד תומכת. עם הזמן שניהם יירפאו מפצעיהם, והם יחיו באושר, בעיירה הקטנה והמנומנמת הזו. הצרה היא שלמרי קיי כבר יש חיים. היא אמא. היא חברה. היא עסוקה. אהבה אמיתית יכולה לנצח רק אם שני בני הזוג מוכנים לפנות מקום לדבר האמיתי. ג'ו פינה את השטח שלו. הוא מוכן. מחכה. מקווה שעם העידוד והתמיכה הבלתי פוסקים שלו, מרי קיי תעשה את הצעד הנכון – תתפנה אליו. (מאנגלית: גיא הרלינג, הוצאת כנרת זמורה, 430 עמודים)

את אוהבת אותי | מאת קרולין קפנס

יחסית לגילה

מרגע לידתנו מתחיל השעון הביולוגי לתקתק. יש אנשים שנכנסים לחרדה מהתקתוק, במיוחד כשהוא מלווה בדעיכה גופנית ויש כאלה שגם בגיל השלישי משוכנעים שלא בכדי קוראים לתקופה הזאת "גיל הזהב". בנושא זה עוסק הספר "יחסית לגילה" ספרה של ד"ר עיינה פרידמן. זהו  רומן מרתק ומרגש שחושף פן של החיים בגיל השלישי שמוצג כאופטימי ולעיתים הומוריסטי. גיבורות העלילה זוכות למחמאות על עבודתן חרף גילן המתקדם, אך גם נתקלות בדעות קדומות לגבי בני הגיל השלישי .עלילת הספר עוקבת אחרי שלוש חברות – נעמה, יוכי ואלינור שלמדו בבית הספר הריאלי בחיפה ושמרו על החברות לאורך החיים. הן שונות זו מזו באורח חייהן, באופיין, במצבן המשפחתי ובמקצועותיהן. הן חוברות לחיים משותפים כחוויה משפחתית מסוג שונה מהמוכר ויוצרות מערכת תמיכה חברתית ורגשית אישה לרעותה. תפיסותיהן השונות של החברות לגבי מראה פניהן וגופן והמשך פעילותן המקצועית, מציגה גישות שונות של התייחסות לגיל השלישי שמוכתבות לעיתים על ידי החברה בה אנו חיים. במקביל לחוויות חייהן והזדקנותן עוברת העלילה בתקופות שונות בהיסטוריה של מדינת ישראל – תקופת הצנע, מלחמת סיני ומגפת הקורונה ששיתקה את החיים של אזרחים רבים. (הוצאת אוריון, 166 עמודים).

יחסית לגילה | מאת עיינה פרידמן

האם נמצאה האחות השביעית?

"האחות החסרה" מאת לוסינדה ריילי הוא הספר השביעי בסדרת "שבע האחיות", סיפור על אומץ ועוצמה נשית, על סליחה, ומעל לכול על משפחה. יום השנה לפטירתו של פא סולט, המיליארדר המסתורי שאימץ שש בנות, מתקרב. הבנות מתכננות להתאחד מקצוות תבל לטקס אזכרה מיוחד. אולם המתנה הגדולה ביותר לאביהן מופיעה באופן לא צפוי – מידע חדש ומהימן על מקום הימצאה של האחות השביעית שאביהן חיפש כל חייו. האחיות נרתמות למסע נגד הזמן כדי למצוא את האחות החסרה ולצרף אותה לטקס האזכרה. הרמזים מובילים למרי מקדוגל המתגוררת בניו זילנד. אבל ישנן שתי נשים בשם זה, אם ובת. האם אחת מהן היא האחות החסרה? והאם היא תרצה להיות חלק מהמשפחה יוצאת הדופן הזו? הבנות מגיעות אל מרי כאשר היא מצויה במסע גילוי עצמי משלה, אשר מוביל אותה אל שורשיה באירלנד. מרי נחשפת לנולה, שגדלה בימי מלחמת העצמאות של אירלנד, לוחמת חופש אמיצה ודעתנית, וגם אישה אוהבת ומלאת חמלה. כאשר נולה מרגישה נבגדת על ידי בשר מבשרה, הפגיעה קשה כל כך שהיא לא מסוגלת להבליג. אך ההדים של אותה פגיעה פועמים בעוז גם בדורות הבאים. (מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת מודן, 653 עמודים)

האחות החסרה | מאת לוסינדה ריילי

פרדוקסים ופתרונותיהם

הספר "פתרונות של פרדוקסים" מאת יצחק נבו דן בפרדוקסים ובפתרונותיהם. העיקרון המנחה של הספר הוא שלכל הפרדוקסים יש פתרון. הוא מכיל מעל ל-35 פרדוקסים מרתקים ומעניינים שכתובים בשפה פשוטה וקולחת. מרבית הפרדוקסים אינם דורשים כל ידע מקצועי, אלא רק היגיון פשוט ושכל ישר. לאורך הספר מוצגים הפרדוקסים בסדר מן הקל אל הכבד ובסופו מגיעים לתובנות מרהיבות, להן השלכות שונות על תחומים רבים. פרדוקס הספּר – בכפר ישנו סַפָּר אחד בלבד. בשל עומס עבודתו של הספר החליט ראש הכפר ש"רק אנשים שאינם יכולים להסתפר בעצמם יסתפרו אצל הספר" – מי שיודע להסתפר בעצמו, בל יטריח את הספר. ומה יעשה הספר? יסתפר בעצמו? אבל החוק של ראש הכפר לא מרשה לו כי הוא יודע לספר את עצמו, לכן אסור לו להסתפר אצל הספר – נכנסנו למלכוד; פרדוקס הסבא – בסיפור מפורסם זה אדם שנשלח לעָבָר, עשרות או מאות שנים קודם זמנו, פוגש את אחד מאבותיו כשהלה היה בחור צעיר ובטרם הוליד. הוא מתעמת אתו והורג אותו. אם כך, איך הוא עצמו ייוולד "בעתיד"? הספר מכיל מעל ל-15 פרדוקסים שמנותחים לעומק ועוד מעל ל-20 פרדוקסים שמוזכרים בקיצור. (הוצאת אוריון, 89 עמודים)

פתרונות של פרדוקסים | מאת יצחק נבו

האם יש דרך לשקם את החברות ביניהם?

"אנשים שאנחנו פוגשים בחופשה" מאת אמילי הנרי (מחברת 'רומן קיץ') הוא רומן רומנטי נפלא על חברות, על אהבה ועל התבגרות, שמעניק את התחושה החמימה השמורה בדרך כלל לחופשות הטובות ביותר. לפופי ולאלכס אין שום דבר במשותף. היא חסרת מעצורים, הוא שקט ומאופק. היא חולמת לטייל בעולם, הוא מעדיף להישאר בבית עם ספר. איכשהו, הם הפכו לחברים הכי טובים. בכל קיץ, במשך עשור, הם יצאו יחד לחופשה: לפעמים יוקרתית (פופי היא כתבת במגזין תיירות – והתקציב בהתאם), לפעמים קצת פחות (אלכס הוא מורה – והתקציב בהתאם). כך או כך, שניהם תמיד חיכו לשבוע הזה כל השנה, גם אם המלון לא היה משהו, או שהאוטו השכור לא התניע. עד אותה חופשה גורלית לפני שנתיים, שאחריה הפסיקו לדבר. כשאלכס מסכים, להפתעתה של פופי, לצאת לעוד חופשה יחד, יש לה הזדמנות לתקן הכול – אם רק תצליח להתעלם מהאמת הגדולה שתמיד עמדה בשקט באמצע מערכת היחסים שלהם. האם יש דרך לשקם את החברות ביניהם? ואולי מה שהם רוצים זה בכלל לא להיות החברים הכי טובים, אלא יותר מזה?  (מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 392 עמודים)

אנשים שאנחנו פוגשים בחופשה | מאת אמילי הנרי

יש לו חוש צדק ייחודי

"ניצחון" הוא מותחן מרתק נוסף של הרלן קובן. לפני יותר מעשרים שנה, פטרישה לוקווד – יורשת עשירה – נחטפה במהלך שוד באחוזת משפחתה, ונכלאה בבקתה מבודדת במשך חודשים. היא הצליחה להימלט משם לבסוף, אבל הן החוטפים והן הפריטים הגנובים לא נמצאו מעולם. עד היום. באפר וסט סייד מתגלה גופתו של דייר מתבודד בדירת הפנטהאוז שלו, לצד שני פריטים יוצאי דופן: ציור גנוב של ורמיר, ומזוודת עור הנושאת את ראשי התיבות WHL3. לראשונה זה שנים יש לרשויות קצה חוט הן לחטיפה והן לתיק חקירה נוסף, שכן הציור והמזוודה מצביעים לעבר אדם אחד. לווינדזור הורן לוקווד השלישי, או וין, בפי חבריו המעטים, אין מושג איך הגיעה המזוודה שלו, יחד עם הציור שנגנב ממשפחתו, לאן שהגיעו. הסקרנות שלו גוברת, במיוחד כשמתברר שהחוטף של בת דודו עומד גם מאחורי פעולת טרור מקומית, ושייתכן שכל הגורמים שהיו מעורבים מאחורי הקלעים, עדיין מסתובבים חופשי. שני התיקים מביכים את האף-בי-איי כבר עשרות שנים, אבל בידי וין שלושה דברים שאין להם: קשר אישי לתיק; הון עתק; ואת חוש הצדק הייחודי שלו. (מאנגלית: שאול לוין, הוצאת כנרת זמורה, 334 עמודים)

ניצחון | מאת הרלן קובן

זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות