fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה נובמבר 2022: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
הנסיכה האבודה | מאת קוני גלין

ללכוד את האשם

"רשימת השופט" הוא מותחן משפטי מרתק מאת ג'ון גרישם. לייסי עדיין מתאוששת מתאונת הדרכים שעברה במסגרת עבודתה בנציבות תלונות הציבור נגד שופטים בפלורידה, כאשר חשפה מקרה שחיתות שהרעיש את כל עולם המשפט במדינה. אבל שיחת הטלפון שהיא מקבלת בוקר אחד מאיימת להביא אל חייה סיפור מזעזע עוד יותר. המתקשרת, שבתחילה מסרבת להסגיר את זהותה, טוענת שביכולתה להצביע על רוצח סדרתי שרצח שוב ושוב לאורך עשרים שנה – והאדם שבשמו היא נוקבת הוא שופט מכהן במערכת בתי המשפט של המדינה. אבל המתלוננת, שטוענת כי אביה הוא אחד מקורבנותיו, לא יכולה לספק הוכחות לטענותיה והיא דורשת מלייסי ומשאר אנשי הנציבות, שפועלים ללא תקציב או כוח אדם מתאימים, לפעול כדי ללכוד את האשם. ככל שלייסי ועוזריה מתעמקים בחקירה, כך הם משתכנעים בשני דברים. האחד, שיש אמת בטענותיה של המתלוננת שהקדישה את חייה להבאת הרוצח לדין. והאחר, שהחשוד שהם עוקבים אחריו הוא חכם ומתוחכם הרבה יותר מכפי שחשבו. בעלילה שנעה בין המחוזות השונים בפלורידה עוקבת לייסי אחרי רוצח מהסוג המפחיד ביותר: מבריק, סבלני, חסר מעצורים ומונע על ידי דחף נקמה שמתעורר גם בתגובה לעלבונות הזניחים ביותר. (תרגום: אינגה מיכאלי, הוצאת מודן, 376 עמודים)

רשימת השופט | מאת ג'ון גרישם

הרפתקת חייו

"התוכנית להגנת עדים" מאת משה מיכאל הוא מותחן ארוטי בקצב מהיר, החושף את הקוראים אל עולם הפשע והסמים ואל מחוזות אפלים שרבים אינם מכירים, שעדיף שלא להתקרב אליהם ואשר מתקיימים בקצוות מרוחקים מן העין. עלילת הספר עוקבת אחרי ירון, בחור צעיר וחתיך, שמוצא עצמו נסחף בעל כורחו אל לב האפלה וחוצה יבשות ותרבויות בניסיון להציל את עורו מגלגלי השיניים של מעגל הברחות הסמים. העבריינים הם חברי ילדות שלו איתם הוא מסתבך אחרי שהוא שוכב עם האישה של אחד מהם – תכונה שמאפיינת את הגיבור לאורך כל הספר. כשהדבר מתגלה דורש ממנו החבר העבריין פיצוי של חצי מיליון שקל – סכום שאין לו. בסופו של דבר הוא ממיר את סכום הפיצוי בשלוש נסיעות של הברחת סמים מפרו ואקוודור לספרד. ירון יוצא לדרום אמריקה, שם הוא גולש על גלים ואז לוקח יוזמה ומשנה את הרעיון מהברחת סמים במזוודה בעלת תחתית כפולה להברחת סמים בתוך גלשן. העניינים מסתבכים במהרה וירון נאלץ לשוב ולברוח על מנת להגן על עצמו ועל משפחתו, הוא יוצא להרפתקת חייו כאשר המוות מרחף מעל ראשו בכל רגע. (הוצאת אוריון, 310 עמודים)

התוכנית להגנת עדים | מאת משה מיכאל

בין טירוף חושים לבין שפיות רציונלית

"תלמה קרייס" מאת פרופ' רוברט אלבז הוא רומן מרתק, סיפור על תשוקה נרטיבית שלעולם לא באה על סיפוקה. זהו רומן שמשלב פילוסופיה ואומנות, סיפור אהבה שנע בין טירוף חושים לבין שפיות רציונלית ויש בו הרפתקה בלשית שבה מנסה הגיבור לפתור את חידת דמותה של מושא אהבתו. המספר, פרופסור במקצועו, פגש באחד מביקוריו אצל חברים קרובים בתלמה – אישה מוזרה ויוצאת דופן, ומייד מתאהב בה באובססיביות, אבל אובייקט-סובייקט זה נמצא בנסיגה מתמדת: ככל שהוא מתקרב אליה כן היא חומקת מבין אצבעותיו, עד שהוא אינו מסוגל לזהות אותה כי השתנתה לגמרי בעיניו. הוא שואל את עצמו: "מי היא תלמה קרייס: נערת שעשועים הממלצרת במועדון קברט? אומנית מוכשרת ואקדמאית משכילה? המאהבת המושלמת או שקרנית פתולוגית? והאם היא בכלל קיימת ואינה אלא פרי דמיונו?". למרות שהסיפור נושא את שמה של הגיבורה, הוא מתרכז במידה רבה במספר עצמו שלא יכול בסופו של תהליך לסגור את המעגל הנרטיבי ונותר עם אניגמת הווייתה של תלמה לתמיד. זהו אם כן סיפור בלשי שנותר ללא פתרון, מעין סיפור בלשי שהתפספס. האם אנו רואים ותופסים נכוחה את בני או בנות הזוג שלנו? (הוצאת אוריון, 213 עמודים)

תלמה קרייס | מאת רוברט אלבז

לחוות את החיים באופן נכון ובריא

"בדרך למטרה עוצרים במחשבה" מאת אלרואי כהן, מזמין אתכם למסע מחשבתי רגשי. איך מתגברים על אותן מחשבות שליליות? איך מתרכזים במחשבות חיוביות כמו שמחה, אושר, נחת ואהבה? הספר מתמקד בשיטות טיפול ומעורר מודעות לקשיים המחשבתיים והרגשיים שאנו חווים מדי יום, מאפשר לבחון מחדש את הלך המחשבה שלנו ונותן כלים כדי לחוות את החיים באופן נכון ובריא. שיטה אחת למשל מדברת על הצורך להתאים את הציפיות שלנו לאירועי החיים, שיטה נוספת למשל היא לתת לזמן לפעמים לעשות את שלו, שיטה נוספת היא לדבר על אודות האירוע שאדם חווה כלומר, לשמור על פתיחות. שיטה נוספת היא לשמור על מחשבות חיוביות. הספר מתאר את פעולות המוח בדבר היכולות העצומות שלו לחולל בנו שינויים מכף רגל ועד ראש, ולכן כל התנהגות שלנו – כולל החיפוש אחר האושר – קשורים ולעיתים אף תלויים במוחנו. פרק בספר עוסק בשאיפות ובהגדרת מטרות כדי להאמין ביכולת שלנו ובצדקת דרכנו להצליח להגשים את יעדנו. פרק נוסף דן בנו ובניהול העצמי שלנו – ניהול הזמן שלנו, הערך העצמי שלנו ובסופו של דבר גם ניהול האושר שלנו שיקבעו במידת מה את איכות הביצועים שלנו. (הוצאת ספרי ניב, 228 עמודים)

בדרך למטרה עוצרים במחשבה | מאת אלרואי כהן

כוח אפל מאיים להתפרץ

"הנסיך הלא ידוע" מאת ת.ד. בלומין הוא הוא ספר פנטזיה מרתק ועשיר, רווי דמויות, קסם, מסתורין, אהבות, תככים, אולמות נשפים, עושר ופאר. בממלכת המרכז המילה "קסם" עלולה לדון למוות את ההוגה אותה. המלך הקטור, מלך השמש והירח שידוע באכזריותו שומר ביד ברזל על גבולות ממלכתו מפני היער המקולל – מקום אפל ושורץ שדים וצללים שאיש לא מעז להיכנס לתחומו. במרכז העלילה שני אחים – הנסיך אנטואן היצירתי והמוכשר שנועד למלכות ותהילה בכל אשר יפנה, ולעומתו דרק ממנו נשללה הזכות למלכות והמלך הגלה אותו למעמקי הארמון – ממלכת החשכה והקור, כשהוא מקולל לנצח להיות "הנסיך הלא ידוע". סקרלט, נערה יפהפייה וחופשייה ברוחה שקיבלה את מיטב חינוכה בכפרים, צדה את עינו של הנסיך אנטואן שמרגע שראה אותה נשבע שתהיה לאשתו ולנסיכתו. אי שם בדרום מתגברת היריבות בין הממלכות וזעקות מלחמה מפרידות בין שני הנאהבים. בעודה ממתינה לשובו של הנסיך אנטואן, נלכדת סקרלט בעינו של הנסיך הלא ידוע שנמצא תמיד במאבק בטבעו האפל והמפלצתי. הצמא לדם ולנקמה הולך ומתחזק בזמן שבעולם אחר ורחוק כוח אפל מן העבר מאיים להתפרץ. (הוצאת ספרי ניב, 473 עמודים)

הנסיך הלא ידוע | מאת ת.ד. בלומין

על מערכות יחסים והתבגרות

"בוטיק תל אביב" מאת נעמה עציץ  הוא רומן רומנטי מרגש ונוגע ללב. ליבי היא אלמנה, אימא לעדן בת השש עשרה ואחות בכורה למילי, צלמת במקצועה. לפני שלוש שנים הן פתחו את "בוטיק תל-אביב" – מלון קטן, איכותי ונעים השוכן לא רחוק מהים. מילי וליבי נושאות עימן מטען רגשי שמשפיע על יכולותיהן ליצור מערכות יחסים בחייהן הנוכחיים. אבל לגורל יש דרכים משלו. במהלך השנה החולפת ליבה של ליבי התכסה בשכבת הגנה, עד שגבר בשם רוברטו נכנס אל המלון וליבה של ליבי מתחיל להפשיר. בסופו של דבר ליבי מוצאת את עצמה בזרועותיו של האדם שאהב אותה כבר שנים. מילי קיבלה החלטה עם פתיחת המלון – להישאר במקום אחד ולהפוך אותו לבית. בזמן שהיא עסוקה בבני זוג מתחלפים, היא פוגשת באסמרה שמביא אל פתחה הזדמנות לריפוי פצעים ישנים והיפתחות לדברים חדשים. עדן היא נערה בשיא פריחתה ודברים מרגשים מחכים לה. סיטואציה מסוכנת שאליה היא נקלעת וחוויה של אהבה ראשונה, מלמדות אותה הרבה על מערכות יחסים והתבגרות. אלה הם שלושה סיפורי אהבה, אפופים בקסמה של תל אביב ועטופים בדאגה ואכפתיות כמו שרק במשפחה יכולים להיות.  (הוצאת ספרי ניב, 217 עמודים)

בוטיק תל אביב | מאת נעמה עציץ

לגלות את האמת

"חבל דק" מאת דיוויד באלדאצ'י הוא אבן דרך נוספת בסדרת מותחני הרצח בכיכובו של איימוס דקר, המכונה "איש הזיכרון". זהו גם מפגש טיטאנים בין דקר לבין ויל רובי, גיבור הסדרה-האחות של באלדאצ'י, המגיע לסייע לדקר ולשותפיו. ספר מלא במתח ותפניות עלילתיות. אישה חסרת כול נרצחת בעיירה נידחת בדקוטה הצפונית. באופן מפתיע, הידיעה משולי החדשות מפעילה את כל מנגנוני הבקרה הפדרליים. איימוס דקר, חוקר האף-בי-איי הבכיר והמנוסה, נשלח לחקור את המקרה שאיפול מלא מוטל על פרטיו. הוא מגלה עיירה שיושבת על מרבצי נפט עצומים והבטחות לרווחים כספיים מהירים, ושתי משפחות שמחזיקות בבעלותן כמעט את כל הנכסים המניבים באזור. כמעט. כי בשולי העיירה נמצא בסיס ישן של חיל האוויר שהועבר לאחרונה לידי קבלן פרטי, והוא פועל תחת מעטה חשאיות. הכסף הגדול, היריבויות המשפחתיות והבסיס הסודי הם מצע עשיר לשנאות ותאוות נקם, אך העיירה שומרת על סודותיה. שורת מקרי רצח נוספים מותירה את העיירה שותתת דם, ואת דקר ושותפיו ללא קצה חוט. חמוש בניסיונו הרב ובזיכרון הנדיר שלו הוא ניצב מול בעלי אינטרסים אימתניים, כדי לגלות בסוף את האמת שבעבורה אנשים מוכנים לשלם כל מחיר. (מאנגלית: נגה שביט, הוצאת מודן, 408 עמודים)

חבל דק | מאת דיוויד באלדאצ'י

כשהחיים אינם מתנהלים כפי שתיכננו?

"נחמד מאוד" מאת מארסי דרמנסקי הוא סיפור מענג על סקס ותככים. רייצ'ל קליין מעולם לא התכוונה לנשק את המרצה שלה לכתיבה יצירתית, אבל עם ריסיו הארוכים, שֹער המשי שלו והחיים העצובים והיפים שהוא חשף בטוויטר, היא עושה את זה. והנשיקה נחמדה מאוד. הוא מעולם לא תיכנן להתארח בביתה המפואר של תלמידה שלו בקונטיקט, אבל עם בריכת השחייה הנוצצת, ההיצע האינסופי של אוכל משובח ואִמהּ היפה והמושכת של רייצ'ל, הוא עושה את זה. והבית נחמד מאוד. אימה של רייצ'ל מעולם לא חלמה שיהיה לה רומן זמן קצר כל כך לאחר גירושיה, אבל כשהמרצה של בתה נכנס לביתה עם פודל בשם פרינסס, היא עושה את זה. והרומן הוא… רעיון רע מאוד. הזגזוג הסקסי והעוקצני במשולש היחסים הזה בוחן בשנינות ובהומור את השאלה: מה קורה לנו כשהחיים אינם מתנהלים כפי שתיכננו? (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 253 עמודים)

נחמד מאוד | מאת מארטי דרמנסקי

מאבק עתיק יומין

"הנסיכה האבודה" מאת קוני גלין הוא השלישי בסדרת "דברי ימי רוזווד". לוטי פמפקין בת ה־14 חשבה שיהיה מרגש ומסעיר להחליף זהות, ולמשך תקופה קצרה לחיות כנסיכה לכל דבר. גם בעיני אלי וולף, חברתה הנסיכה המרדנית, מצאה חן האפשרות להפוך לנערה רגילה. אבל מתברר שצריך לדעת למי להתחזות. כשמדובר בנסיכה שארגון סודי ואכזרי ששמו לווייתן מבקש לחסל, זאת עשויה להיות חוויה מאתגרת במיוחד. כשהשתיים נאלצות לנסוע ליפן במסגרת לימודיהן, הן מקוות להתרחק גם מהסכנה, אבל מגלות שרודפיהן נמצאים בכל פינה. העזרה מגיעה ממקור לא צפוי – הבאנשי, יריביהם של אנשי לווייתן. עד מהרה שתי החברות מוצאות את עצמן בתוך מאבק עתיק יומין שבמרכזו סוד אפל המאיים להחריב את כל מה שהן מכירות – אפילו אותן עצמן. האם יצליחו להשתחרר מהסבך הקטלני שסוגר עליהן? (מאנגלית: ניצן לפידות, הוצאת מודן, 293 עמודים)

הנסיכה האבודה | מאת קוני גלין

הדרך רצופה בהפתעות

מהדורה מחודשת לרומן הנפלא "פרחים לגברת האריס" שכתב פול גאליקו. הספר נכתב במקור בשנת 1953, עובד גם לתיאטרון ולקולנוע. בארץ הספר יצא בשנת 1985. עדה האריס (אריס בפיה) היא עוזרת בית בריטית שמתאהבת, והיא מוכנה ללכת עם האהבה הזו עד קצה העולם, או ליתר דיוק: עד בית האופנה של דיור בפריז. כי עדה לא התאהבה בבן אדם, היא התאהבה בשמלה. אין לאישה כמו עדה כסף לשמלה של דיור, וגם אין לה מקום ללכת אליו בשמלה של דיור, ובכל זאת היא מחליטה שתהיה לה שמלה כזו בכל מחיר. היא עובדת קשה, חיה בדלות ובצמצום, וחוסכת כל פני בדרכה אל השמלה הנחשקת. בארנקה החום המרופט, העשוי חיקוי עור, כרטיס הלוך ושוב לפריס ו- 1,400 דולר כרוכים יחדיו בגומיה. בפעם הראשונה בחייה למודי העמל והחסכון עומדת הגברת האריס לבזבז סכום כסף אגדי. היא מתגברת על כל המכשולים שעומדים בדרכה, ורק אחרי שהיא מגיעה ליעדה מגלה שהפרס האמיתי אינו השמלה, אלא האנשים שפגשה בדרך ליעד ונגעה לעומק ליבם: מנהג המונית ועד מנהלת בית האופנה היוקרתי. בדרכה הכנה והפשוטה היא מוצאת את דרכה אל כולם. (מאנגלית: נורית לוינסון, הוצאת מודן, 100 עמודים)

פרחים לגברת האריס | מאת פול גאליקו

זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות