fbpx

המלצות קריאה יולי 2024: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
המלצות קריאה - ספרים | צילום: istockphoto

מותח, סוחף ונוגע ללב

"בהמשך" מאת סטיבן קינג הוא סיפור מותח, סוחף ונוגע ללב על אובדן התמימות ועל הגבולות המטושטשים בין טוב לרע, שבמרכזו גיבור שובה לב. ג'יימי קונקלין רוצה להיות ילד רגיל: להצליח בלימודים, להצטיין בספורט ולהיות מקובל. אבל ג'יימי איננו ילד רגיל, כי הוא נולד עם יכולת לראות את המתים. והם גם מדברים איתו, אפילו כשהוא לא ממש רוצה לדבר איתם. אימו, בעלת סוכנות ספרותית מקרטעת, דוחקת בו להסתיר את הכישרון שלו, אבל גם לא מהססת להשתמש בו למטרותיה כשאין לה ברירה. כאשר שוטרת במשטרת ניו יורק, הקרובה לג'יימי ולמשפחתו, מאלצת אותו להצטרף למרדף אחר רוצח שמאיים לפגוע בחפים מפשע גם לאחר מותו, הוא מוצא את עצמו מסובך עד מעל הראש בחקירה שתוצאותיה ימשיכו ללוות אותו עוד זמן רב. כי מתברר שהמחיר של השימוש בכישרונו גבוה הרבה יותר מכפי שהיה מסוגל לדמיין. במסע ההתבגרות יוצא הדופן שלו, ג'יימי נתקל ברוע אבל גם בנדיבות, בחברוּת ובחוכמה. הוא מגלה – לפעמים בעל כורחו – אמיתות כואבות ויפות על אנשים חיים ומתים, גם על אלה הקרובים אליו ביותר. (מאנגלית: אינגה מיכאלי, הוצאת מודן, 271 עמודים)

בהמשך | מאת סטיבן קינג

מעורר השראה ונוגע ללב

"ריצת חיי–כשאתה יוצא לקרב על החיים, אתה חייב לנצח!" מאת תומר סננס מציג את סיפור חייו של תומר. זהו סיפור מעורר השראה ונוגע ללב שנכתב בגילוי לב מרגש וסוחף על התמודדות עם משברים פיזיים ועם משברים נפשיים, על המשפחה התומכת, על הנחישות ואהבת החיים ועל ניצחון מתוק במיוחד בחזרה למסלול המרתון אחרי שנתיים של מאבק על החיים. תומר, ספורטאי צעיר כבן 40 הרגיש פתאום שמשהו לא כשורה לפי תוצאות האימונים שלו ולמרות שחש בריא לחלוטין ערך בדיקות שגילו שבקיבתו מקנן גידול סרטני גדול ואלים זה כמה שנים. הוא עבר טיפולי כימו מייסרים וכריתה מלאה של הקיבה וזמן לא רב לאחר מכן חזר והתייצב על קו הזינוק של המרתון בתמיכה ובהשתתפות בני המשפחה והחברים, כדי להגשים חלום שהבטיח לעצמו כשנכנס בפעם הראשונה למחלקה האונקולוגית – לחזור יותר חזק ויותר מהיר. הסיפור המרגש של תומר הוא סיפור בו תמצאו את כל מנעד הרגשות ובעיקר יש בו השראה שפשוט תדביק ותסחוף אתכם הקוראים. תומר מספר אותו בכישרון רב ובגילוי לב נטול פילטרים. בכל פרק תמצאו את עצמכם במקום אחר על סקאלת הרגשות וכשתסיימו אותו, הוא יגרום לכם לחשוב, לערער ולהאמין שאפשר ובעיקר להבין שהחיים האלה הם מתנה אחת גדולה. (הוצאת אוריון, 225 עמודים)

ריצת חיי | מאת תומר סננס

דרכים וכלים לחזק את הגוף

ד"ר מילי הראל רביב, רופאת שיניים שמתמחה ברפואת הפה ובעלת דיפלומה בתזונה ובריאות, לקתה במחלת הסרטן בדרגה 4 בגיל 58 ללא סיכויים רבים להחלמה. לצד הטיפולים הקונבנציונליים היא חוללה שינוי משמעותי בתזונה והחלה ליטול תוספי תזונה שונים שאפשרו לה להתמודד יותר טוב עם המחלה ולהחלים. "צונאמי תזונמי – מזונות ותוספי תזונה מרפאים – מניעה ותמיכה במחלות כרוניות, אוטואימוניות וסרטן", ספר ההדרכה החשוב שכתבה כולל דרכים וכלים לחזק את הגוף ולסייע בתהליך ההחלמה מסרטן או מכל מחלה כרונית אחרת. בעידן הנוכחי בו משתלבת הרפואה הקונבנציונלית בטיפולי רפואה משלימה, חשוב מאוד ללמוד על האופן בו עשויים תזונה ותוספי תזונה לשפר את איכות חיינו. הספר מבוסס על מחקרים רבים ועל ניסיון קליני ומוצג בו תפקידם של מזונות מסוימים ותוספי תזונה בתהליך הריפוי ממחלת הסרטן וממחלות אחרות ובמניעתן, וכן במניעת הופעה חוזרת של המחלה לאחר נסיגה ובמניעת הופעת גרורות. צריכה של מזונות מתאימים ונטילת תוספי תזונה מסוימים עשויות לצמצם את הסיכוי לחלות ואף לחזק את הגוף במחלה ובטיפולים הנדרשים בה. זהו מדריך מקיף ומפורט שמתמקד ברכיבי מזון ובתוספי תזונה שהוכחו כמקדמים את ריפוי הגוף וחיזוקו לא רק במחלת הסרטן, אלא גם בכל מחלה אחרת, קלה או קשה, כרונית, אוטואימונית ואחרות הן לריפוי והן למניעה. בספר סיפורי מחלימות מקבוצות "הוורודות השמחות". (הוצאת ספרי ניב, 141 עמודים)

צונאמי תזונמי | מאת דוקטור מילי הראל רביב

מותחן מרתק ושנון

"תקשיבו לי" שכתבה טס גריטסן הוא מותחן מרתק ושנון, שמציג באופן מבריק שורה ייחודית של דמויות נשיות. הספר חושף עולם נסתר של עבודה משטרתית עיקשת וסיזיפית, ואת האהבה הטמונה בבסיסו של הפסיפס האנושי. סופיה סוארז, אלמנה ואחות במחלקת טיפול נמרץ, נרצחה בביתה במהלומות פטיש. אויבים לא היו לה, אבל מעקב אחרי שיחות הטלפון האחרונות שלה וחיפושיה ברשת מוליך את חוקרת מחלק הרצח של משטרת בוסטון ג'יין ריזולי ואת הפתולוגית מוירה איילס למבוך נפתל שמגיע עד לרצח בלתי פתור של מרצה פופולרית במכללה תשע־עשרה שנים קודם לכן, וגם לתאונת פגע וברח בבוסטון. ג'יין ריזולי נחושה לפתור את הפאזל הזה, שמעלה שאלות נוקבות על מוסר ועל אימהות. במקביל עליה לדאוג גם שאימא שלה, אנג'לה, תצא בשלום מהתסבוכות שאליהן היא נכנסת בחקירות פרטיות משלה. אנג'לה, הנחושה לגלות אזרחות טובה, מוצאת סימנים מעוררי חשד בשכונת מגוריה המנומנמת, ומתוסכלת כאשר איש בסביבתה, כולל בתה, אינו טורח להקשיב לה. תמיד כדאי להקשיב לאימא, אולם נדמה שהמציאות סבוכה ונפיצה אף יותר ממה שמעלה אנג'לה בדמיונה. כי בין קירות בתיהם אנשים מחביאים לעיתים סודות אלימים, ושומרים עליהם גם במחיר דמים. (מאנגלית: ניצה פלד, הוצאת כתר, 295 עמודים)

תקשיבו לי | מאת טס גריטסן

בעל חיים מיוחד – הצבוע המפוספס

"פספס הצבוע המפוספס-פס" מאת עינת בר-זיו הוא ספר ילדים מקסים וחשוב – סיפור המלמד אותנו על בעל חיים מיוחד – הצבוע המפוספס.  הוא מספר על חייו של הצבוע בעולם משתנה, ועל הסיבות להגעתם של צבועים לסביבת האדם. פספס הוא גור צבועים, שנולד בטבע לאמאפס ולאבאפס. הוא נולד במאורה אשר בהר, לא הרחק מהעיר הגדולה. אדם הוא ילד שגדל בעיר ואוהב לטייל בה. אבא של אדם מספר לו שנצפו צבועים בעיר, ושיש להיזהר מהם. יום אחד פספס ואדם נפגשים. הקוראים הצעירים יקבלו בקריאה מידע מהימן על הצבוע המפוספס, במטרה לשנות את התדמית השלילית אשר דבקה בו, וכן הסבר על סיבת הגעתו לישובים, הרס מקומות מחייה טבעיים ומזון שאנו משאירים אחרינו, הגורמים לחיות הבר להתקרב לסביבת בני האדם. הספר כתוב בחרוזים ומיועד לילדים מגיל 5 ומעלה. עינת היא אקולוגית, אשר חקרה במסגרת הדוקטורט את השפעות האדם על התנהגות טורפים, והתמחתה בהתנהגות הצבוע המפוספס. (איורים: ליטל פאר. הוצאת אוריון, 32 עמודים)

פספס הצבוע | מאת עינת בר-זיו

מולי החדרנית בתעלומה חדשה

"האורח המסתורי" הוא מותחן נפלא שכתבה ניטה פרוס, המשך עלילותיה של מולי החדרנית שחוזרת בתעלומה חדשה שעליה לפתור במטרה לחשוף את האמת, מלוכלכת ככל שתהיה. מולי גריי לא דומה לאף אחד. עם כישורי הניקיון והנימוס הנאות שלה, היא התקדמה לדרגת החדרנית הראשית במלון ריג'נסי גרנד המפואר. אבל בדיוק כשחייה נראים מושלמים, עולמה מתהפך, כאשר סופֵר מפורסם נופל מת – מת מאוד – על רצפת אולם התה של המלון. הבלשית סטארק, אויבת ותיקה שלה, מגלה עד מהרה שמדובר ברצח נורא. חשודים יש בשפע, כל אחד והמניע שלו. בזמן שהאירוע המתוקשר מאיים על המוניטין של המלון, מולי לבדה מחזיקה במפתח לאיתור הרוצח. אלא שהמפתח הזה קבור עמוק בעברהּ… עליה לפתור את התעלומה בדחיפות. כי דבר אחד היא יודעת בוודאות – סודות לא נשארים קבורים לנצח. (מאנגלית: רנה ורבין, הוצאת כנרת זמורה, 271 עמודים)

האורח המסתורי | מאת ניטה פרוס

גוף האדם

"למה הדם אדום?" מאת אמילי דוד הוא ספר מקיף ונהדר שבו נאספו המון שאלות שילדים שואלים בנושא גוף האדם. חלק א' עוסק בעובדות בסיסיות של הגוף (ממה עשוי הגוף שלנו, למה הדם אדום ומהו די-אן-איי?), חלק ב' לוקח אותנו לתוך הגוף (ממה עשויות העצמות, מה יש בתוך הלב, איך הצמחים עוזרים לנו לנשום, איך המוח שולט ברגשות שלנו?), חלק ג' עוסק באיך זה עובד? (למה אנחנו לעולם לא שוכחים לנשום, איך שומרים על שיווי המשקל, מה קורה למזון בגוף שלנו, איך עצמות מסוימות עוזרות לנו לשמוע?), חלק ד' עוסק בהרגלים בריאים (למה אנחנו זקוקים למזון, למה אנחנו מרגישים שמחה ועצב, מהו השעון הביולוגי שלנו?), חלק ה' עוסק בפלאי הרפואה (כיצד פועלות קרני רנטגן, האם רובוטים מסוגלים לבצע ניתוחים, איך ניתן לייצר איברי גוף חדשים?). מלבד כל התשובות המרתקות, תמצאו בספר גם תמונות מאירות עיניים וחידונים מגניבים שירחיבו את ידיעותיכם על הגוף המופלא שלנו ויספקו לכם הנאה נוספת. (מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 80 עמודים, מנוקד)

למה הדם אדום | מאת אמילי דוד

להתמודד עם כוחות אדירים

"הסערה" שכתבו קלייב קאסלר וגראהם בראון הוא מותחן מקורי, קצבי ומלא אדרנלין ועלילה שלא נחה לרגע. כאשר צוות חוקרים ימיים של סוכנות "נומה" מגלה כי מימיו של האוקיינוס ההודי קרים מהרגיל, הוא מחליט לבדוק את העניין לעומק. אולם עוד בטרם יספיקו החוקרים למלא את המבחנה הראשונה במי האוקיינוס, הם מבחינים בכתם אפור מוזר, דמוי נפט, סמוך לספינתם. לחרדתם הרבה הכתם מתקרב אליהם, מטפס על הספינה, והמפגש עימו נגמר בטרגדיה. קורט אוסטין וחבריו לצוות 'נומה' נקראים לחקור את היעלמותם של עמיתיהם לסוכנות. מה שנדמה בתחילה כתאונה מוזרה, מתברר עד מהרה כקצה הקרחון של מזימה שאפתנית, פרי מוחו הקודח של איש אחד: להשפיע באמצעות טכנולוגיה ייחודית של מיקרו-רובוטים על תנאי מזג האוויר העולמיים ולהפוך ל"מוריד הגשם" האולטימטיבי בגרסת המאה ה-21. קורט, ג'ו זוואלה ובני הזוג טראוט, יחד עם צלע נשית חדשה ומסקרנת, נאלצים להתפרש על פני ימים ויבשות כדי לעצור את התוכנית האכזרית. בדרכם רצופת הסכנות להחזרת האקלים העולמי למצבו הקודם, הם נדרשים להתמודד עם כוחות אדירים של הטבע והאדם, ונתקלים באויבים מפתיעים ובשותפים מפתיעים לא פחות. (מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת מודן, 336 עמודים)

הסערה | מאת קלייב קאסלר וגראהם בראון

רומן היסטורי מרתק

"שומרת הספרים החבויים" מאת מדלן מרטין הוא רומן היסטורי מרתק, עדות אינטימית סוחפת לכוחן של החברוּת והסיפורת בנקודת השפל הנמוכה ביותר של האנושות. זהו סיפור מחמם לב על כוחם של ספרים לקרב אותנו זה לזה, בהשראת סיפורה האמיתי של הספרייה המחתרתית בוורשה במלחמת העולם השנייה. זופיה ויאנינה, שתי חברות ילדוּת, מצאו כל חייהן נחמה בשני דברים – ספרים והחברוּת ביניהן. אולם אהבתן לספרים – וזו לזו – עומדת למבחן כשצבאו של היטלר פולש לוורשה. בזמן שפצצות מומטרות כמו גשם וכוחות גרמניים בוזזים והורסים את העיר, השתיים מוצאות דרך להצטרף למאמץ המלחמתי בעזרת הנשק היחיד העומד לרשותן: ספרות. זופיה ואביה חוברים למחתרת הפולנית ופועלים כדי להציל ספרים שהפצתם נאסרה והם בסכנת השמדה, ואילו יאנינה עוזרת להקים ספרייה סודית בגטו. בעוד האקציות וההוצאות להורג הולכות ומתרבות, הספרים הופכים לחבל הצלה עבור רבים. אך ככל ששחרור העיר הולך ומתקרב, חייהן של שתי החברות נתונים בסכנה גדולה יותר ויותר. בינות להרס ולמוות, זופיה ויאנינה נלחמות כדי להציל את חייהן, את מורשתן, ואת התרבות והקהילה שלהן. (מאנגלית: סיוון מדר, הוצאת מודן, 384 עמודים)

שומרת הספרים החבויים | מאת מדלן מקטין

האהבה קצת עולה להן לראש

"ננסי קלנסי – מעריץ סודי" הוא ספר שני בסדרה הנפלאה לראשית קריאה שכתבה ג'ין או'קונור. ננסי קלנסי והחברה הכי טובה שלה, ברי, טובעות בלבבות. לא רק שהן לומדות על הלב האנושי בשיעור מדעים, אלא שלכבוד יום האהבה המתקרב הן אמורות לכתוב המון כרטיסי ברכה מלבבים. אז מה הפלא שהאהבה קצת עולה להן לראש. העניינים מסתבכים כששתי החברות מחליטות למצוא שידוך למורה לגיטרה של ננסי – מבלי לספר לו על כך. האם יצליחו במשימה? והאם הוא יאהב את התוצאה? (איורים: רובין פרייס גלזר, הוצאת כתר, 104 עמודים, מנוקד)

ננסי קלנסי 2 מעריץ סודי | מאת ג'ין או'קונור

זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות