fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה אפריל 2024: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

מתנה נפלאה לחג הפסח הקרב ובא: אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
המלצות קריאה ספרים מומלצים | צילום: pexels

משימה מסוכנת מאין כמותה

"השחר עולה" מאת סטיבן קונקולי הוא מותחן מרתק, שני בסדרה בכיכובו של דבין גריי, מומחה לריגול נגדי ולמודיעין מסכל.  קצינת הסי-איי-איי הלן גריי מתה ומותירה אחריה פרשה מסתורית שהחלה לחקור בעודה בחיים – רשת רוסית ענפה של סוכנים רדומים שפועלת על אדמת אמריקה מאז ימי המלחמה הקרה. בנה של הלן, דבין גריי, אוסף סביבו חבורת אנשי צללים ויוצא בעקבות הגילוי של אמו למשימה מסוכנת מאין כמותה. ככל שהסודות מתגלים, כך מתהדקת סביבו עניבת החנק הרוסית. המטרה של הרוסים: בלתי נתפשת. האתגר של דבין: לעצור את האיום הגדול ביותר בהיסטוריה על בטחון המדינה ועל שלום העולם. טווח הטעות: בלתי קיים. (מאנגלית: יואב כ"ץ, הוצאת דני ספרים, 428 עמודים)

השחר עולה | מאת סטיבן קונקולי

לבחון את החיים באור חדש

"שומרת הסיפורים" שכתבה סאלי פייג' הוא רומן מרתק ומרגש, ספר שמראה כי כל אחד אוצר בתוכו סיפור ששווה לספר, וכי החיים מורכבים כולם מהמוני סיפורים כאלה. ג'אניס לא ממש זוכרת איך התחילה לאסוף סיפורים. אולי זה קרה כשהציצה מחלון האוטובוס לעבר חלון של בית, או כששמעה שבריר שיחה בזמן שניקתה את הכיור. היום הסיפורים כבר מגיעים אליה מאליהם. ג'אניס עובדת כמנקה, ואנשים אוהבים לספר לה את הסיפורים שלהם. זמר הטנור הנודע שצמח מאשפתות, האם היחידנית שעברה הסבת מקצוע מפתיעה כשבעלה מת וגם נהג אוטובוס אחד שמסתכל עליה כשהיא לא שמה לב. ג'אניס אוהבת את הסיפורים שבאוסף שלה, היא חושבת עליהם ומתנחמת בהם בימים קשים. היא יודעת שלה אין סיפור משלה לספר, היא רק שומרת על סיפורים של אחרים. אבל אז היא פוגשת לקוחה חדשה, קשישה נרגנת שמסרבת להעניק לג'אניס את הסיפור שלה אם ג'אניס לא תחזיר לה באותו מטבע. היחסים הנרקמים אט אט בין שתי הנשים גורמים לג'אניס לבחון את חייה באור חדש. האם היא מסוגלת להיות הגיבורה בסיפור שלה, או שלנצח היא תהיה דמות מִשנה בסיפורים של אנשים אחרים? (מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי, הוצאת כתר, 328 עמודים)

שומרת הסיפורים | מאת סאלי פייג'

אומץ וחברות ללא גבולות

מיכל בר פרו כתבה סדרת פנטזיה נפלאה ומקורית לבני נוער. עלילת הספרים מתאימה למציאות הכפויה של ימינו, אבל הופכת אותה בדרך מקורית למסע מרתק בעל תובנות מופלאות. הספרים מתארים את סיפורם של איו ויולי, אח ואחות. איו הוא נער מתבגר שסובל מדימוי עצמי נמוך ומרוב קנאה שונא את אחותו הקטנה שלדעתו נהנית מאור הזרקורים ללא סיבה מוצדקת. יולי מתלהבת ומקבלת בשמחה כל יצור חי זר ומוזר ככל שיהיה. עלילת החלק הראשון "ארץ יצורי הכלאיים/בן היער": אזעקתה האיומה של סירנה מטלטלת את חייהם של איו ויולי, שעולמם המוכר מתפרק סביבם, והם נאלצים להתארח על כורחם אצל דודים "מטורללים" הרחק מטווח הטילים מעזה. כשדודם מוסר להם בשורה קשה איו  יודע  שהוא חייב לשמור על יולי למרות שהוא לא סובל אותה ואפילו על הארנב השמן והבלתי נסבל שלה, אך הוא לא עומד במשימה. בעצם הוא עושה הכול חוץ מלשמור על אחותו הקטנה למרות שהבטיח לאביו לפני שיצא למלחמה "לשמור על יולי". כשהוא מבין זאת – זה כבר מאוחר מדי. יולי נעלמת ואיו נאלץ לצאת למסע קשה ומלא הרפתקאות כדי למצוא את אחותו הקטנה ולהחזירה הביתה, אך זה לא יהיה כל כך קל. הוא מגלה להפתעתו שיולי היא "הנסיכה מאי-שם" ועד מהרה נקשר גורלו של איו – בן האנוש לבלי הפרד בגורל "יער יצורי הכלאיים" וארץ אזיליורה. הוא מוצא את עצמו מעורב במלחמה אבודה שאינה שלו שעשויה לסכן את חייו ולשבור את ליבו. איו נסחף לתוך סיפור הרפתקאות פראי עם יצורי היער ואויביהם שבעקבותיו נקרע בין נאמנות וחובה לפחדים ולייאוש ובין חבריו והיער והרצון לחזור הביתה עם יולי או בלעדיה. (הוצאת ספרי ניב, 458 עמודים) // בחלק השני "ארץ יצורי הכלאיים/הנסיכה מאי-שם ושומר האש" המשך סיפור המסע שלהם. הסיפור הסוחף נע בין יער יצורי הכלאיים וארץ אזיליורה. יולי נחטפה וכעת עליה להחזיק מעמד בשבי. היא לא זוכרת מי היא, אך אינה מאבדת תקוה. היא פוגשת חבר ותיק ומוצאת עזרה מכיוון לא צפוי. איו מגיע לאזיליורה, אך מאבד את התקוה. האם ימצא את הכוח להציל את שניהם ואת היער ממזימותיה האפלות של הגבירה המאפירה אוקטיווליה – שליטת אזיליורה, יקירת צללי אורתלום? האם אי פעם יצליחו לחזור לביתם? (הוצאת ספרי ניב, 327 עמודים)

ארץ יצורי הכלאיים בן היער | מאת מיכל בר פרו
ארץ יצורי הכלאיים הנסיכה מאי שם ושומר האש | מאת מיכל בר פרו

סיפור רומנטי סוחף

מארמונות מלכותיים בהודו ואחוזות פאר באנגליה ועד שדות הקטל של מלחמת העולם הראשונה, "ורד חצות" שכתבה לוסינדה ריילי הוא רומן היסטורי סוחף ושובר לב על אנשים שמאורעות ההיסטוריה חרצו את גורלם. בשיאם של ימי השלטון הבריטי בהודו, אנהיטה בת ה–11, בת למשפחת אצולה ענייה, הופכת לחברתה הקרובה של הנסיכה אינדירה, בתו העקשנית והמרדנית של אחד מהמהראג'ות ההודים. כשאינדירה נשלחת להתחנך באנגליה, אנהיטה זוכה להצטרף אליה כבת לווייתה הרשמית, ושם היא פוגשת את דונלד אסטברי, היורש של אחוזת אסטברי המפוארת. אולם זמן קצר לאחר הגעתן של השתיים, מלחמת העולם הראשונה פורצת ומשנה את עתידן ללא הכר. תשעים שנים לאחר מכן, רבקה ברדלי, כוכבת קולנוע צעירה בפסגת הקריירה שלה, מגיעה לאחוזת אסטברי – כעת בניין ישן ומתפורר – כדי להתחיל בצילומים של סרטה החדש. רבקה שמחה להתרחק מאור הזרקורים ומהשמועות על יחסיה עם בן זוגה, שחקן מפורסם לא פחות ממנה. היא מוקסמת מהאחוזה הישנה ומההיסטוריה שלה, וכשארי מאליק, נינה של אנהיטה, מגיע לאחוזה בחיפוש אחר קרוב משפחה אבוד, השניים יוצאים לחקור את עברו הרדוף של הבית ושל האנשים שגרו בו. (מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת מודן, 487 עמודים)

ורד חצות | מאת לוסינדה ריילי

על פיות, מכשפות ומתכונים סודיים

"חבורת חל"ק ותעלומת הקללה המסתורית" מאת שולי שפר פרת הוא ספר הרפתקאות לילדים מקסים ומרתק, סיפור על קסם שהוא לגמרי אמיתי. על פיות, מכשפות ומתכונים סודיים וגם על ילדים רגילים, עם "דמיון מפותח מדי" שיש להם אומץ, שיום אחד מגלים שביחד הם יכולים לעשות דברים מדהימים עם אמונה בלב וחברים טובים. ביום שבו הגיעה אניטה לפתח המערה ביער, היא הייתה בטוחה שהיא מדמיינת. כולם תמיד אמרו לה שהדמיון שלה מפותח מדי היא כבר חשבה להסתלק משם תיכף ומייד אבל אז היא שמעה קול קטן, שקרא לה להיכנס. ואיזה מזל שהיא החליטה להיכנס למערה, אחרת הקללה הייתה ממשיכה עד היום. מאותו הרגע הפסיקו האנשים לראות צבעים. העיר הפכה לאפורה, כל האנשים, הבתים והרחובות נהיו אפורים, כל העצים והפרחים קיבלו גוונים של אפור, השמיים היו אפורים, הים היה אפור ואפילו השמש זרחה בגוונים של לבן אפרפר.  איך חיים בעולם שכולו אפור? איך מתמודדת ילדה שרואה צבעים בעולם אפור? מה היא תעלומת הקללה המסתורית ולמה הגיעה? האם תצליח אניטה, יחד עם חבורת חל"ק (חברים להסרת קללה) למלא את התנאים הנדרשים להסרת הקללה ולהציל את הממלכה לפני שיעלה הירח האדום? אלה רק חלק מהאתגרים שגיבורי הספר מתמודדים איתם בצורה מעוררת השראה, מרגשת וקסומה. הספר מתאים לילדים בגילאי 7-12 . (איורים: רחלי בן זאב. הוצאת ספרי ניב, 88 עמודים)

חבורת חל”ק ותעלומת הקללה המיסתורית | מאת שולי שפר פורת

סיפורי סטנד-אפ כוזבים

"סיפורי סטנד-אפ כוזבים" מאת פרופ' סם ש. רקובר הוא רומן מרתק ומרגש שמשקף מציאות בסיפורים. גיבור העלילה הוא סטנדאפיסט שמספר סיפורי סטנד-אפ כוזבים לקהל המאזינים איתם הוא משוחח, מתבדח, שותה בירה, אך בשום אופן לא מצליח להציע הסבר כללי והגיוני למכלול סיפוריו המוזרים והמעניינים (ולכן ניתן לומר שהרומן עוסק גם בארס-פואטיקה). חלק מהאנשים בקהל הופעת הסטנד-אפ מנסים להציע הסברים טובים משלהם, אבל גם הם לא מצליחים. הסיפורים מבלבלים בין אמת לשקר והקהל מתאמץ להבינם באופן הגיוני. כל הסיפורים מבוססים על זיכרונותיו של הסטנדאפיסט, אך לא תמיד ברור עד כמה הם משקפים נכונה את המציאות, מתי זיכרונות אלה מעוותים בשל הדמיון העשיר והפראי שלו ומתי הוא משנה ומסלף אותם לצרכי הרכבתו של סיפור מעניין וטוב. בחלק מהסיפורים מתבררת והולכת הונאה כלכלית גדולה כשדמות בשם שוש לוגסי מופיעה בספר כעורכת דין וחוקרת פלילים שעוזרת לסטנדאפיסט להיחלץ מצרה צרורה. בחלק אחר של הספר נסובה העלילה בסיפורים על מחלקה פסיכיאטרית בה מופיעה שוש כפסיכיאטרית הראשית שמטפלת במאושפז שסובל מהלם קרב שמצא דרך מיוחדת להתמודד עם סיוטי הקרב – הוא מופיע כסטנדאפיסט בפני קהל מאזינים. האם שוש לוגסי היא חוקרת פלילים או פסיכיאטרית מעולה? (הוצאת כרמל, 221 עמודים)

סיפורי סטנד-אפ כוזבים |מאת סם ש. רקובר

לחזור למקום שבו הכול התחיל

ניקולס ספארקס מצליח לשלב דרמה משפחתית וסיפור אהבה לא שגרתי בספרו "השיבה הביתה",  רומן שובה לב על הצורך האנושי בהגנה, בשייכות, באהבה, ועל הכמיהה לחזור הביתה.  טרווֹר בנסון, רופא צעיר וחייל שמתאושש מפציעה מורכבת באפגניסטן, יורש את ביתו של סבו. יש לו אינסוף זיכרונות ילדות מופלאים מחופשות הקיץ שבילה שם ומכוורות הדבורים שהסבא טיפח בהתלהבות. הוא מקווה שמגורים זמניים בבית האהוב יעזרו לו להחליט מה לעשות עם הירושה, וגם יאפשרו לו להבין מה עשה סבו במרחק שעות נסיעה מביתו – נסיעה שממנה לא שב. לטרוור אין כל כוונה להשתקע באזור, ובוודאי לא להתאהב בבחורה מקומית. אבל כבר במפגש הראשון שלו עם סגנית השריף נטלי, הוא מבין שקורה ביניהם משהו שלא יוכלו להתעלם ממנו. היא נענית לחיזוריו, אבל לפתע מתנתקת ממנו בלי כל הסבר. בינתיים, בתקווה לשפוך אור על נסיבות מותו של סבו, טרוור מנסה ליצור קשר עם קלי, מתבגרת זועפת מחניון הקרוואנים הסמוך, שסייעה לסבו בטיפול בכוורות. אבל גם היא מפנה לו כתף קרה, וברור שהיא מסתירה ממנו משהו. בחיפושיו אחר תשובות מגלה טרוור שלפעמים כדי להתקדם, צריך לחזור למקום שבו הכול התחיל. (מאנגלית: ורד רוזן, הוצאת מודן, 335 עמודים)

השיבה הביתה | מאת ניקולס ספארקס

החיות המגניבות ביותר בעולם

"חיות מגניבות" מאת מייק ברפילד הוא הספר המושלם לכל הילדים והילדות שאוהבים חיות ורוצים להעמיק את הידע שלהם ולהכיר יצורים חדשים ולהכיר את החיים הסודיים של החיות הכי מיוחדות. אתם מוזמנים לצלול אל בין הדפים ולהכיר שלל בעלי חיים מוזרים, מצחיקים ומרתקים מאזורי מחייה שונים ומגוונים בכל רחבי כדור הארץ. חלקם שוחים, חלקם עפים, חלקם דואים וחלקם זוחלים. כל חיה בספר מציגה את עצמה ואת חייה הסודיים באמצעות סיפורי קומיקס נחמדים ומעשירים. בנוסף, בכל פרק תתקלו בעמוד שנקרא "קצרצרים", ובו עובדות מעניינות בקצרה על חיות נוספות באותו אזור מחיה. גורי החיות משתפים אותנו בתוכניותיהם לעתיד בעמודים שכותרתם "כשאהיה גדול". הספר מחולק לפרקים בהתאם לאזורי המחייה השונים בעולם (יערות, אזורי אחו, הרים, מדבריות, אזורי הקוטב, אוקינוסים, נהרות וביצות), אבל כמו פינגווין הסלעים, שתפגשו בספר, גם אתם מוזמנים לצלול פנימה בכל מקום שמתחשק לכם, ולהתחיל להנות וללמוד. תפגשו, בין היתר, את מולך קוצני, חתול חולות, קונדור האנדים, חדשן חדקרן, אוח השלג, דיונון ערפדי, נמלה אורגת, רב-רגל אפריקני ענק, שאגן שחור ועוד. הרפתקה צבעונית ומשעשעת עם החיות המגניבות ביותר בעולם. (איורים: פאולה בוסיו, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, מנוקד, 64 עמודים)

חיות מגניבות | מאת מייק ברפילד

מתוחכם ומפתיע

"בנשימה עצורה" מאת לינווד ברקלי הוא ספר מותח, מתוחכם ומפתיע, המשלב בין דמויות מסקרנות ומורכבות. איש לא ראה את בְּרִי מייסון כבר שש שנים. בזמן שבעלה אנדרו היה בחופשת סוף שבוע עם חברו נעלמה ברי מביתה, ואנדרו הפך לחשוד העיקרי. מאז חייו הלכו והידרדרו: הוא כמעט איבד את עבודתו, החל להשתכר לעיתים קרובות, ורוב קרוביו האשימו אותו ברצח אשתו. אבל המשטרה לא מצאה ראיות, גופתה של ברי לא אותרה והתיק לא פוענח מעולם. כעת, שש שנים מאוחר יותר, נראה שחייו של אנדרו שבו למסלולם. הוא שינה את שמו, הקים עסק ועבר לגור בבית חדש עם ג'יין, בת זוגו החדשה. בדיוק כשהוא מתחיל להרגיש שהשאיר את הפרשה הקשה מאחוריו, אישה שנראית בדיוק כמו ברי מופיעה במקום שבו גרו יחד. כאשר האישה המסתורית ממשיכה לצוץ במקומות שונים והחוקרת האחראית על המקרה חוזרת עם שאלות ואצבעות מאשימות כלפי אנדרו, נראה שעומדת להתחולל מהפכה בחייהם של כל המעורבים בפרשה. האם ברי באמת הייתה בחיים במשך כל השנים האלה? אם כן, איפה הייתה? ולמה לא יצרה קשר עם אף אחד? (מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת מודן, 392 עמודים)

בנשימה עצורה | מאת לינווד ברקלי

מסע חיים יוצא דופן

"מעגל הנשים של הגבירה טָאן" מאת ליסה סי הוא רומן מפעים על מסע חיים יוצא דופן ועל חברוּת נשית. הספר נכתב בהשראת סיפורה האמיתי של רופאה מהמאה ה-15, והוא יעורר השראה גם בקרב קוראים בני המאה ה-21. כבר מילדות לומדת יוּן-סְיֶין, שנולדה בסין הקיסרית למשפחה מהמעמד הגבוה, את תפקידיה כאישה. אבל כשהיא מגיעה לגיל 8 אימה מתה, והיא נשלחת לאחוזה של סבה וסבתה. כשסבתה מזהה את כישרונה הטבעי של יון-סיין, היא מלמדת אותה רפואה סינית, תוך התמקדות ברפואת נשים, שכמעט לא זוכות לטיפול רפואי הולם. יון־סיין פוגשת את מֶיי-לינְג, בת גילה ובתה של מיילדת האחוזה, שמקצועה נחשב בזוי. בין שתי הבנות נקשרת חברות אמיצה למרות הפערים הגדולים במעמדן ובעתיד המצפה להן. כאשר יון-סיין נישאת לבן מעמדה, היא הופכת לרכושו ונשלחת לאחוזת משפחתו. אסור לה לצאת מגבולות מתחם הנשים או לשמור על קשר עם מיי-לינג. אבל התשוקה להשתחרר מכבלי המסורת, הרצון לעסוק ברפואה וגעגועיה למיי־לינג מנווטים את חייה בדרכים בלתי שגרתיות, אל מחוזות שהיא אפילו לא שיערה שתגיע אליהם. (מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 392 עמודים)

מעגל הנשים של הגבירה טאן | מאת ליסה סי

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות