fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המדריך המלא לאירוח מושלם בחג

תקופת החגים מזמנת לנו התכנסויות משפחתיות מרובות בסועדים. עד כמה האירוח מלחיץ אתכם? אז הנה לכם כמה עצות כיצד לשפר את חווית האירוח ואפילו ליהנות ממנה. חג שמח
תכנון נכון יקל עליכם את האירוח בחג צילום: בן לאון

תקופת החגים בפתח ואיתה ארוחות החג שלפעמים הופכות לגדולות מאוד. בין אם לא הספקתם לברוח בזמן לחו"ל והאירוח נפל השנה דווקא עליכם, או שאתם מאלו שמתנדבים לארח, אירוח של סועדים רבים היא חוויה שיכולה להלחיץ ולאתגר גם את השפים המנוסים ביותר.

מומחי חברת "זגה – פינות אוכל", מסבירים כיצד ניתן לארח באופן מושלם ומהנה בחג.

רהיטים נכונים לאירוח: בראש ובראשונה, אירוח אורחים רבים דורש שולחן שסביבו יוכלו לשבת בלי שהמפרקים יגעו באלו של שכניהם. מכיוון ששולחן גדול יכול להעמיס מאוד על החלל, הפתרון הטוב ביותר הוא שולחנות אוכל נפתחים, שמכפילים או משלשים את גודלם ומאפשרים ליהנות משני העולמות.

ביום יום שולחן האוכל הסגור משמש לארוחות הערב המשפחתיות ובאירוע רב משתתפים, השולחן הופך, בקלות רבה, לשולחן משתה מהודר.

ברכישת פינת אוכל נפתחת שימו לב שהעיצוב של השולחן והכיסאות מתאים לעיצוב החלל, וגם שמנגנון הפתיחה ידידותי למשתמש. אם צריך להזיז את השולחן ממקום למקום, בחרו בשולחן "קל רגליים". ניתן גם לשלב בין שולחן אוכל נפתח לבין שולחן-שידה שבשגרה יכול לשמש כשולחן עבודה או שולחן לספרים ולחפצי נוי ובארוחה הגדולה, כשולחן בופה שמוריד מהעומס על שולחן האוכל המרכזי.

חושבים על הכול מראש: תכנון מראש מפחית לחץ ואפשר לחגוג חג אמיתי גם בלי ריצת אמוק לסופר השכונתי. מיזגו לעצמכם קפה, קחו פנקס ועט ותתחילו לחשוב על התפריט. נסו להכניס לתפריט כמה שיותר מאכלים שאפשר להכין מראש ולהקפיא. הקפאת רוב המאכלים, כולל לחמים ומאפים שונים, אינה פוגעת כלל בטעם. חלוקת הבישול על פני כמה ימים, תוריד משמעותית את העומס. שימו לב שיש מספיק מקום במקפיא עבור הכל.

קנייה גדולה ומרוכזת: אין דבר מלחיץ יותר מקנייה בסופר ביום הארוחה, העומס בסופר עצמו וכנראה שגם בדרך אליו ובחזרה ממנו, יכולים להוציא את שמחת החג גם מהנלהבים ביותר. לכן, עם סיום כתיבת התפריט. רשמו ליד כל מנה את כל המוצרים שיש לרכוש להכנתה. את המוצרים היבשים כמו: קמח, תבלינים, קופסאות שימורים, ירקות קפואים וכדומה, ניתן לרכוש זמן רב מראש. אפשר גם לרכוש בשר או דגים טריים ולהקפיא עד לזמן הבישול, את הירקות והפירות הטריים רכשו יום או יומיים לפני הארוחה, מומלץ להזמין משלוח המגיע עד לפתח הבית.

סידור מקומות ישיבה: אוכל טעים הוא רק חלק קטן מאירוח מוצלח, החלק החשוב ביותר הוא סידור הישיבה סביב שולחן האוכל. בדיוק כמו בחתונות, כדאי מאוד להקדיש מחשבה מי יישב ליד מי, כדי שסביב השולחן יתנהלו כמה שיותר שיחות קלילות. אם בין האורחים יש הרבה ילדים קטנים אולי תרצו להושיב אותם בפינה נפרדת – הפינה הזו יכולה להיות גם שולחן קפה שנפתח לשניים (תלוי בכמות הילדים), כשהילדים יושבים על כריות נוחות. כך שהם ייהנו מ "פיקניק" פרטי ואילו המבוגרים יוכלו לשוחח ביניהם ללא הפרעה.

פתק קטן על הצלחת שעליו רשום השם של האורח בתוספת ברכה נחמדה, שוקולד או סוכריה, הוא דרך נפלאה להושיב את האורחים ולמנוע מדודה ברכה להציק ליעל על זה שהיא עדיין לא התחתנה.

ניצול מקסימלי של הזמן ביום האירוח: המשימה היא להגיע ליום הארוחה עם כמה שפחות מטלות וכמה שיותר רוגע, וזו בהחלט משימה אפשרית ואז תוכלו לישון צהרים ביום האירוח או להתענג על איזה פרק או שניים מהסדרה האהובה עליכם. הכול תלוי בתכנון מוקדם של שולחן האוכל, כולל הסרוויס החגיגי, המפיות התואמות, הנרות, הפרחים או כל עיצוב אחר שמתחשק. וודאו מבעוד מועד שאף כוס יין לא נשברה וכל כלי ההגשה ישנם ובמצב טוב, סדרו את השולחן בערב שלפני, בו תוכלו להאזין למוסיקה טובה, תוך שאתם מכינים את הרטבים, משרים את הבשרים ואפילו חותכים חלק מהירקות.

אתם יכולים לשכוח מסיפורי האימה שסיפרו לכם מילדות על חוויית אירוח מלחיצה, כשאתם רגועים, האורחים נהנים, נשאר רושם מעולה והזיכרונות נעימים, אבל קחו בחשבון שאולי גם בשנה הבאה תתבקשו לארח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות