fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלייה במטרדי הרעש של מטוסים בשמי הקריות

מנתונים של איגוד ערים חיפה להגנת הסביבה עולה, כי מטרדי הרעש של מטוסים המשתמשים בשדה התעופה המקומי - גברו. הסיבה העיקרית: סגירת שדה התעופה בשדה דב
רעש של מטוסים. אילוסטרציה: פיקסאביי

סגירתו של שדה התעופה שדה דב בתל אביב הביאה לעלייה במטרדי הרעש של מטוסים מעל שמי הקריות, שנובעת מעלייה בפעילותו של שדה התעופה בחיפה. בשבועות האחרונים הגיעו לאיגוד ערים חיפה להגנת הסביבה, תלונות על רעש ממטוסים קלים בעיקר בערי הקריות, דרך מוקד 106 של העיריות ובאמצעות יו"ר האיגוד, עו"ד שרית גולן שטיינברג. בישיבה של ועדת איכות הסביבה האחרונה, העלתה יו"ר הוועדה עו"ד גולן את הסוגיה ודיווחה על התלונות.

לאור חשיבות הטיפול במטרדי הרעש ההולכים וגוברים מהמטוסים, ניתנה הנחיה לבחון את התלונות, לרבות ביצוע בדיקה באמצעות מכשור מיוחד למדידת רעש. מדובר במכשיר שהפעלתו מצריכה את נוכחות הבודק לאורך כל שעות הבדיקה. כמו כן, נעשתה פנייה למנהל שדה התעופה בחיפה ולרשות התעופה האזרחית, כדי לבדוק את נפח הפעילות לאור הגידול הנוסף, שעות פעילות, נתיבי הטיסה וכן האם יש חריגה מהם.

משיחה של האחראי על מטרדי הרעש באיגוד עם מנהל שדה התעופה. עלה, כי בשדה התעופה פועלים בין השאר: אופק צילום אווירי, FNE – לימודי טיסה וטיסות סדירות לאילת. עוד עלה, כי מאז סגירת שדה דב, עלה מספר הטיסות של ישראייר. במסגרת הבדיקות נמצא כי שעות הפעילות של השדה הן רק בשעות היום. בנוסף, נעשתה פנייה לרשות התעופה האזרחית (רת"א) לבדיקת נתיבי הטיסה המותרים למטוסים. מתשובתה עלה, כי לאחר פינויי שדה דב בתל אביב, חברת אופק ומפעילים נוספים עברו לחיפה ולכן מספר הטיסות וסדרי הגודל של המטוסים גדלו.

באשר לנתיבי הטיסה המותרים נמסר, כי קיימים נתיבי טיסה שנכנסים לחיפה ויוצאים ממנה ועוברים מעל לקריות, כאשר יש נתיב משדה חיפה לכיוון נקודת גילעם. בנתיב זה המטוסים מטפסים לגובה 1500 רגל (בטיפוס המטוס מייצר יותר רעש), ונתיב חוזר מכיוון עכו וטיסות באזור ההקפה של חיפה.

מאיגוד ערים נמסר, כי הוא פועל לטפל במטרד ובוחן בכל הכלים העומדים לרשותו את הדרכים שיש בהן למזער את המפגע לטובת תושבי האזור. "חשוב לנו לעדכן שהאיגוד מודע לבעיית הרעש, ופועל במרץ בכדי לחקור את מפגע רעש המטוסים", נמסר מאיגוד ערים חיפה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות