fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית קרית ביאליק מקימה מרכז הפעלה לשעת חירום

עיריית קרית ביאליק בשיתוף רשות החירום הלאומית (רח"ל) ופיקוד העורף מסיימים בימים אלו את הקמתו של מרכז הפעלה לשעת חירום סמוך לבניין העירייה. המרכז מהווה מוקד...
עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

עיריית קרית ביאליק בשיתוף רשות החירום הלאומית (רח"ל) ופיקוד העורף מסיימים בימים אלו את הקמתו של מרכז הפעלה לשעת חירום סמוך לבניין העירייה. המרכז  מהווה מוקד שליטה ובקרה אשר מרכז בתוכו את כל הפעילות של מטה משק לשעת חרום (מל"ח) של העיר.

במרכז החדש ימוקם "השולחן המרכזי" בראשות ראש העירייה, אלי דוקורסקי, מטה משק לשעת חירום (מל"ח) בעיר, ראשי המכלולים, נציגי פיקוד העורף, משטרה, כיבוי אש, מד"א ועוד. חדר ישיבות מרכזי יאפשר מרחב עבודה מתכלל בין כל גופי החירום בעיר בזמן אמת.

אלי דוקורסקי - ראש עיריית קריית ביאליק, מרכז הפעלה לשעת חירום. צילום: דוברות העירייה
אלי דוקורסקי – ראש עיריית קריית ביאליק, מרכז הפעלה לשעת חירום. צילום: דוברות העירייה

בעת חירום המוקד העירוני יועבר למרכז ההפעלה החדש בכדי לאפשר עבודה רציפה במקום מוגן וקרבה ל"שולחן המרכזי" בו מתקבלות ההחלטות המשמעותיות. הן המוקד והן החדר המרכזי יאבזרו במסכי צפייה שמחוברים לעשרות מצלמות שפזורות ברחבי הקריה ומאפשרות קבלת תמונות מהשטח וקבלת החלטות על סמך מידע מהימן. המוקד העירוני יתוגבר בשעת חירום על ידי טלפניות ודוברי שפות כגון אמהרית, רוסית וספרדית בכדי לאפשר מענה נגיש ונהיר לתושבים.

בתכנונו של מרכז ההפעלה הושקעה מחשבה מעמיקה ונלקחו בחשבון לקחים  שנצברו ברשות במהלך תרגילי חירום רבים. המרכז החדש תוכנן לפי התקנים והדרישות של פיקוד העורף בכדי לתת הגנה מרבית לעובדיו. תפיסת ההפעלה של המרכז מבוססת על עבודת מטה בחרום של שולחן עגול בראשות ראש העירייה, אשר מתוכו ייצאו הנחיות לגופי החרום וההצלה ולראשי המכלולים. במרכז ההפעלה יופעלו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כגון מערכות קשר ותקשוב, המוקד "הרואה", תוכנת מחשב שיתופית ייחודית שפותחה על ידי פיקוד העורף ועוד. מרכז ההפעלה יאפשר עבודה רציפה ועצמאית גם במקרה של הפסקות חשמל. עלות ההקמה של המרכז נאמדת בכמיליון וחצי שקלים.

בזה משלים דוקורסקי את המהפכה בתחום המוכנות של הרשות לשעת חרום וקובע את תפיסתו הביטחונית המגדירה שבשעת חירום העיר תסתמך בעיקר על כוחותיה הפנימיים תוך הפעלת מערך העובדים והמתנדבים: " אחת המטרות החשובות של מכרז ההפעלה היא לאפשר מתן מענה ראשוני באופן עצמאית ככל שניתן מבלי להמתין לכוחות הבטחון. לשם כל נדרש תיאום מושלם בין כל גופי החרום ברשות וסמיכות גיאוגרפית שלהם. הקמת המרכז במיקום אסטרטגי בסמוך לבניין העירייה הראשי תאפשר שיתף פעולה ושילוב ידיים של כל גופי החרום וההצלה בעיר, תחת אותה קורת גג, תשפר באופן משמעותי את רמת המוכנות לחירום ותייעל את העבודה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות