fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחל הגדורה עולה על גדותיו

נחל הגדורה עולה על גדותיו. עד כה לא נרשמו נפגעים בנפש. כוחות ההצלה חילצו רבים שנתקעו במכוניות בתוך ההצפות. תנועת הרכבות מתחדשת
צומת קרית אתא. צילום: דוברות המשטרה

בכביש 22 בין קרית אתא לצומת וולקן, נחל גדורה עולה על גדותיו והמים מתחילים לזרום לכיוון מפעלים באזור. כוחות משטרה נמצאים במקום וסורקים בין המפעלים לוודא שאין אנשים לכודים בסכנת חיים.

נכון לעכשיו, צהרי יום רביעי, לאחר בוקר קשה עם כמויות גשם עצומות שהציפו את כל רחבי מטרופולין הקריות וחיפה, בדגש על שכונות העיר התחתית, הדר הכרמל, חוף שמן והצ'ק פוסט הגיעו קריאות רבות למוקד 102 של מחוז חוף על אזרחים לכודים החל ממכוניות פרטיות, מבני מגורים ומסחר ועד בית ספר שהוצף בחיפה ללא לכודים.

שדרות גושן קרית מוצקין. צילום פרטי

כל תחנות הכיבוי של התחנה האזורית חיפה פעלו באירועים השונים ובאירועי שגרה שנתקלו בהם תוך כדי ובהם שתי שריפות בדירה, חשש חיי אדם ודליפות גז. צוותי סיוע הוזעקו ממחוזות צפון ומרכז לסיוע וכן יחידת להבה הגיעה לעיר לתת מענה לאירועי קיצון. עד כה נרשמו 35 אירועים של הצפות וחילוצים ו-14 בני אדם חולצו על ידי לוחמי האש.

צפו: הצפה בקונדיטוריה של דודו אוטמזגין בקרית מוצקין. צילום: חדר מצב ארצי

יש לציין כי ניתן מענה לכל האירועים ובכולם לא נרשמו נפגעים בנפש. כרגע יש ירידה בכמות האירועים והצוותים מתחילים לשוב להשלמת כוננות בתחנות השונות , כוחות הסיוע ממתינים בחיפה בשל המשך התראות על גשמים בכל החלק הצפוני של מישור החוף ויתנו כוננות לאירועים בכל תחומי המחוז.

קריות: קרית מוצקין- מנהרת רכבת מוצקין- שמואל, גושן, אוסשקין, ויצמן, חשמונאים, דבורה, ברק, גרושקביץ, הרב קוק, דרך עכו,  שדרות בן גוריון.  קרית ביאליק- קרן היסוד, העצמאות, פלמ"ח, קק"ל 61-45.  קרית חיים- שדה תעופה, יוליוס סימון.  קרית ים- מוהליבר, שדרות ירושלים.

צירי תנועה מוצפים באזור: צומת ג'למה לכיוון רכסים חסום עקב הצפה. מעבר חלוצי התעשייה חסום עקב הצפה. נשר: רח' בר יהודה, חסום לשני הכיוונים בין רחוב צייזל לדרך משה בנשר.  חיפה: חטיבת גולני חסומה על ידי עגלת חץ מדרום צפון, חוף שמן מוצף.  צומת הצ'ק פוסט לכיוון חיפה חסום על ידי עגלת חץ. עומסים חריגים ברחובות שבתאי לוי, הציונות, אלנבי, גשר פז.

צפון: כביש 85 לכיוון מערב, אחרי צומת נחף, נתיב שמאלי מבין שניים נחסם לתנועה בעקבות שלולית גדולה בכביש. ניידת מתנ"א במקום, עגלת חץ בדרך.

על הנהגים להישמע להנחיות השוטרים המוצבים בצירים, להתאים את מהירות הנהיגה לתנאי הדרך ולהימנע מכניסה אל מוקדי שטפונות והצפות מסכנות חיים.

תנועת הרכבות באיזור הצפון מחודשת כעת, אך החזרה לשגרה מלאה של כלל רשת תיקח עוד זמן מה. צוותי רכבת ישראל פעלו מאז שעות הבוקר וניקזו את כלל ההצפות במוקדי המסילה באיזור חיפה, זאת לאחר שהוצפו בשל גשמים עזים. לצד ניקוז המים, פעלו צוותי תשתיות לתיקון תקלות במרכיבי איתות ומסילה שנגרמו כתוצאה מהצפות. בין היתר, הוחלפו מנועים של מספר מסוטים, אשר תפקידם להסיט את המסילות ממסילה אחת לאחרת. צוותי רכבת ישראל ממשיכים בכוננות ופרוסים במוקדים רבים ברחבי הארץ למתן מענה מהיר במידת הצורך. בכלל מוקדי הבטיחות נפתחו כל המצלמות ומושם דגש על אמצעי הזהירות המותקנים במפגשי כביש מסילה, אשר מאויישים במפקחי בטיחות גם בימי שגרה.

ברכבת ישראל מדגישים כי היום ומחר קיים צפי להצפות נוספות בצפון ובמרכז, אשר עשויות להביא לשינויים בתנועת הרכבות בשל הימשכות הגשמים, וממליצים לנוסעים להקדים את זמן ההגעה לתחנות ולהתעדכן באמצעי התקשורת, אתר האינטרנט, היישומון ומוקד השירות הטלפוני של רכבת ישראל. כמו כן מדגישים ברכבת ישראל כי יש להישמר בקרבת תחנות רכבת, רציפים ומסילות, לחצות מפגשי כביש מסילה במשנה זהירות, ולהישמר מהחלקה ברציפי התחנות ובעת עליה וירידה לרכבת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות