fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיט: הישג היסטורי לישראל באליפות העולם לנוער

איליי ווירייט (18) ויובל ברנון (19) סיימו במקום השני באליפות העולם שנערכה בגרמניה והוכתרו לסגני אלופי העולם לנוער בדגם 49erFX. יו"ר האיגוד: "מדובר בהישג ההיסטורי חשוב לענף השיט"
הישג היסטורי. אילי ווירייט ויובל ברנון חוגגים עם מאמנם איל לוין צילום: איגוד השיט הישראלי

עוד הישג היסטורי לדור העתיד של הספורט הישראלי. הפעם, בענף השיט. ההישג הטרי הושג על ידי צמד השייטים אילי ווירייט (18) ויובל ברנון (19), שזכו במדליית כסף בדגם מפרשיות erFX49 במסגרת אליפות אירופה לנוער שהתקיימה בגרמניה. בדירוג הכללי של התחרות עד גיל 21, דורג הצמד הישראלי במקום הראשון.

האליפות נמשכה חמישה ימים כשווירייט וברנון פתחו את השיוטים בצורה נהדרת וסיימו את יום התחרות הראשון כשהם במקום הראשון. במהלך הימים הבאים התנהל מאבק צמוד מול צמד שייטים מצרת. ביום השיוט הרביעי התמודד הצמד הישראלי עם בעיה טכנית שהייתה בסירתם, מה שפגם בדירוגם והוריד אותם למקום ה-16 ולמקום השלישי בדירוג הכללי. ווירייט וברנון לא נשברו, התעלו על עצמם מבחינה מנטלית, וביום השיוטים האחרון הפגינו מקצועיות רבה שסללה את דרכם במעלה הדירוג עד לסיום המתוק עם הגעה למקום השני בתחרות לנוער עד גיל 23. בשקלול הכללי של התוצאות לשכבת הגיל שלהם, הם סיימו במקום הראשון.

צמד נוסף שהשתתף באליפות היה טל שדה ועילי ראובני, שהתחרו בדגם האולימפי 47er. שדה וראובני פתחו את האליפות בתוצאות לא מרשימות, אבל בהמשך הימים גילו שיפור והתקדמו בדירוג. לבסוף, ההתחלה הייתה בעוכריהם והם פספסו את מדליית הארד בהפרש של 2 נקודות בלבד.

האליפות הזאת היוותה הכנה אחרונה לקראת אליפות העולם לבוגרים שתתקיים בעוד שבועיים בהאג שבהולנד.

מאמן הנבחרת אילן לוין: "הדגם הזה הוכנס לאיגוד השיט רק לפני שנתיים ואני שמח שכבר הצלחנו להגיע אתו להישגים בזמן מהיר יחסית. ההישג הזה מאוד מעודד אותנו לקראת ההמשך".

יו"ר איגוד השיט שי בובר: "ההישג הזה הוא היסטוריה ישראלית חשובה לענף השיט. אני מברך את המאמן איל לוין ואת צמד השייטים על ההישג. כל הכבוד להם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות