fbpx

פריז כן מחכה לה: מדליית זהב לאנסטסיה גורבנקו באליפות אירופה בשחייה

ערב שלישי שבו "התקווה" מושמעת בבריכה בבלגרד: השחיינית ממכבי קרית ביאליק ניצחה במשחה ל-400 מעורב אישי וזכתה במדליית זהב שלישית עבור ישראל
אנסטסיה גורבנקו ומדליית הזהב | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה
אנסטסיה גורבנקו ומדליית הזהב | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אנסטסיה גורבנקו, שחיינית מכבי קרית ביאליק, זכתה אמש (רביעי) במדליית הזהב באליפות אירופה המתקיימת בבלגרד, לאחר שניצחה במשחה ל-400 מטר מעורב אישי עם זמן של 4:36.05 דקות. ויויאן ג'קל מהונגריה זכתה בכסף (4:38.96) וסוזנה יאקבוס מהונגריה זכתה בארד (4:40.24).

זו המדליה השלישית של ישראל באליפות, לאחר שלושה ימי תחרות, כאשר "התקווה" נשמעה בכל ערב בבריכה בסרביה. זו גם המדליה השלישית של גורבנקו באליפות לאחר שתי זכיות עם נבחרות השליחות והשליחים מיקס.

זו הפעם הראשונה בה גורבנקו זוכה במדליה ב-400 מעורב באליפות אירופה. באליפות העולם שנערכה השנה בקטאר היא זכתה במשחה זה במדליית הכסף. עד כה זכתה השחיינית מהקריות פעמיים במדליית זהב ב-200 מעורב אישי בבודפשט (2021) וברומא (2022).

אנסטסיה גורבנקו בבלגרד | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה
אנסטסיה גורבנקו בבלגרד | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

גורבנקו: "היה משחה מאוד מרתק, לא משעמם, היה שם קצת קרב, הרגשתי את העומס לקראת הסוף. אני מרוצה שהצלחתי לנצח, אני חושבת שיש לי עוד מה לשפר בחודש הקרוב ואני מחכה בקוצר רוח לחזור לעבוד קשה. כרגע אני מתאמנת בין המשחים, שוחה הרבה ומקווה שזה ישתלם בחודש הקרוב. אני רוצה להודות לכל מי שתמך ועודד מהארץ ובעיקר לספונסרים שלי, שתומכים בי בתקופה כזו קשה, שזה בכלל לא מובן מאליו – סוזוקי, ארנה, שופרסל, בנק הפועלים, דנונה פרו, אגודת הבית שלי מכבי קרית ביאליק, איגוד השחייה והוועד האולימפי".

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי בירך את גורבנקו: "בדרך לאולימפיאדת פריז, זכתה אמש שחיינית מכבי קרית ביאליק אנסטסיה גורבנקו במדליית זהב באליפות אירופה בשחייה ב-400 מ' מעורב אישי. אנסטסיה המדהימה שלנו, סגנית אלופת העולם, הפכה לאלופת אירופה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות