fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלות השחר: השייטת שחר טיבי זכתה במדליית זהב באליפות העולם בגלישת רוח

הישג ענק לשייטת הישראלית שחר טיבי, שהוכתרה לאלופת העולם בגלישת רוח. טיבי: "מקדישה את ההישג ללי קורזיץ, שנאבקת בגבורה על חייה. היא ההשראה שלי". קטי ספיצ'קוב, הגיעה למקום השני, בפעם השלישית בקריירה שלה, וזכתה במדליית כסף. ספיצ'קוב: "הישג מתוק מלווה בתחושת חמיצות"
טובות השתיים. שחר טיבי (משמאל) עם סגניתה קטי ספיצ'קוב צילום: איגוד השיט העולמי

השייטת הישראלית שחר טיבי (26), רשמה הישג ענק באליפות העולם בשייט שנערכת בהאג, הולנד, אחרי שסיימה במקום הראשון בגלישת רוח בדגם IQ פויל וזכתה במדליית זהב, לראשונה בקריירה. ההישג הישראלי הזה לא נגמר בכך, שכן גם המקום השני על הפודיום שייך לשייטת ישראלית: קטי ספיצ'קוב (24), שהגיעה למקום השני וזכתה במדליית כסף. כן, אלופת העולם וסגניתה הן שייטות ישראליות. איזו גאווה.

טיבי, שהתחילה את השיוט האחרון כשהיא מדורגת במקום השני הכללי, וספיצ'קוב, שדורגה במקום השלישי, ניהלו במקצה הגמר קרב צמוד מול אמה ווילסון מבריטניה, אבל לקראת סיום ובזכות שיוט טקטי מצוין, הן הצליחו לפתוח עליה פער ולכבוש את ראש הפודיום. טיבי, שהובילה לאורך כל המקצה, גם סיימה ראשונה והוכתרה לאלופת העולם לשנת 2023, בעוד ספיצ'קוב מסיימת בפעם השלישית בקריירה, במקום השני.

מי שמאמן את טיבי הוא שחר צוברי.

בסיום השיוט הקדישה טיבי את ההישג לשייטת הישראלית לי קורזיץ, שנאבקת בימים אלה במחלת הסרטן. טיבי: "עברו 10 שנים מאז לי קורזיץ זכתה בתואר אלופת העולם, ואני הייתי שם, ילדה בת 15 עם חלומות להיות כמוה. לי נלחמת על חייה והיא מהווה השראה להרבה אנשים בכלל ועבורי בפרט. חשוב לי מאוד להקדיש לה את הניצחון הזה ואני מרגישה שהוא שייך גם לה. קשה לי להסביר במילים את מה שאני מרגישה. עברתי שנתיים קשות, יום תחרות גמר קשה, ושבוע מאוד פיזית ואין מאושרת ממני על ההישג. אני מודה לכולם, לאיגוד השייט, למאמן שחר צוברי, להורים שלי, למשפחה ולוועד האולימפי".

סגנית אלופת העולם קטי ספיצ'קוב: "היתה תחרות קשה שהסתיימה עם הרבה סיפוק. אני סגנית אלופת עולם בפעם השלישית. מצד אחד זה מתוק, אבל מצד שני יש תחושת חמיצות. המתוק הוא שעשיתי זאת והשגתי את המטרה שלי בתחרות. החמיצות היא שזאת כבר פעם שלישית שאני זוכה במדליית כסף באליפות העולם ומרגישה כמובן שאני רוצה יותר. הדרך לפה הייתה לא פשוטה, החלפת הדגם אחרי טוקיו והעובדה שאני גולשת עליו רק שנה וחצי. עליית המשקל וההתאמה של הגוף שלי לדגם החדש עדיין בתהליך וזאת עבודה קשה ויומיומית. עשיתי את העבודה לבד, כמעט ללא סיוע מהאיגוד וזה רק מראה לי את הפוטנציאל הגבוה שיש לי. אני מאמינה שאם הייתי מקבלת אפילו 50 אחוז מהתמיכה שביקשתי, יכולתי להגיע להישגים טובים יותר. אני רוצה להודות לחברת אלדן שממשיכה לתמוך בי כלכלית וכנראה שבלעדיהם לא הייתי פה היום על הפודיום. אני שמחה על הזכייה של שחר טיבי. הייתה תחרות מצוינת וההישג שלה מדהים".

שי בובריו"ר איגוד השייט בישראל: "אלו רגעים של תהילה לשייט הישראלי. מאז לי קורזיץ לא הייתה אלופת עולם ישראלית והיום יש לנו אלופה וסגנית. זה מעורר השראה לראות את שחר טיבי במעמד הזה וכל הכבוד לה. ברכות למאמנים שחר צוברי וסתיו ביימל, למנהל המקצועי של האיגוד אלי צוקרמן, ולכל צוותי המעטפת וכמובן למועדון השייט אילת".

מי שעוד הצטרף למבול המברכים היה נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שאמר: "ברכות לשחר טיבי, גולשת הרוח ואלופת העולם הטרייה שלנו. יחד עם קטי ספיצ׳קוב, סגנית אלופת העולם, הן הביאו הישג מדהים לענף השייט הישראלי ולמדינת ישראל כולה. שחר ריגשה אותנו מאוד בכך שהקדישה את זכייתה ללי קורזיץ, גיבורת השייט ואלופת עולם בעבר, הנאבקת במחלה קשה. רפואה שלמה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות