fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוד ספורטאי ישראלי הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים

השחיין מתן רודיטי (25), הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בפריז 2024 בענף שחייה במים פתוחים, לאחר שסיים במקום העשירי באליפות העולם שהתקיימה בדוחא, קטאר. רודיטי: "הרגשה מעולה. למרות הפציעה בקרסול, הגעתי חדור מטרה ואני שמח שעמדתי במשימה"
גם הוא יהיה באולימפיאדה. מתן רודיטי צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

השחיין מתן רודיטי (25), הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בפריז 2024 בענף שחייה במים פתוחים, לאחר שסיים במקום העשירי באליפות העולם שהתקיימה בסוף השבוע בדוחא, קטאר, ובכך עמד בקריטריון האולימפי.

רודיטי התחרה במקצה ל-10 ק"מ והיה צריך לסיים בין 13 הראשונים. הוא רשם תוצאה של 1:48:31.70 שעות, שהציבה אותו במקום העשירי, ובפער של 10 שניות בלבד מהמנצח שהגיע למקום הראשון.

עבור השחיין הישראלי מדובר בהישג נפלא בהתחשב בעובדה שרק לאחרונה הוא חזר מפציעה (שבר בקרסול) שהשביתה אותו מאימונים. למרות הפציעה, רודיטי הפגין נחישות גדולה בתחרות הכי חשובה של השנה ובצל המלחמה החליט כן לצאת לקטאר ולהשתתף באליפות.

לרודיטי תהיה זו אולימפיאדה שנייה שבה הוא משתתף, לאחר שקודם לכן השתתף באולימפיאדת טוקיו 2020, ופספס מדליה היסטורית לאחר שסיים במקום הרביעי. באולימפיאדה הקרובה, התחרות אמורה להתקיים בנהר הסיין שבפריז.

רודיטי: "הרגשה מעולה. אני מקווה שההכנות לאולימפיאדה יהיו טובות ושאביא כבוד וגאווה למדינת ישראל. למרות הפציעה בקרסול, הגעתי לאליפות חדור מטרה לעשות את הטוב ביותר כדי להשיג את הקריטריון. תנאי מזג האוויר היו קשים, עם גלים ורוחות וגם היה מאוד צפוף במים. זה היה סוג של משחה הישרדותי, אבל עמדתי בו ואני שמח".

המאמן אמיר עופר: "הישג מדהים של מתן שהושג בתנאים מאוד מאתגרים. למרות הפציעה שהוא עבר וקשיים גדולים שהיו לנו בחודשים האחרונים עקב המצב הביטחוני, לסיים במקום עשירי באליפות העולם, זה פשוט מדהים. אנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר במשחקים האולימפיים ונעשה את כל המאמצים כדי להגיע מוכנים ולהיות הרבה יותר טובים".

רודיטי הוא הספורטאי הישראלי ה-47 שזוכה לכרטיס השתתפות באולימפיאדה הקרובה. יחד איתו בענף השחייה יהיו גם: אנסטסיה גורבנקו, תומר פרנקל, דניס לוקטב, גל כהן גרומי, מירון חירותי ומרטין קרטאבי. כולם, אגב, יתחרו בבריכה סגורה ורודיטי הוא השחיין היחיד שיתחרה בחוץ, במים פתוחים.

נציג ישראלי נוסף שהשתתף באליפות היה השחיין עדו גל, שרשם תוצאה של 1:52:08.7 שעות וסיים במקום ה-37 מבין 79 משתתפים.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות