fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרתון ארץ ים המלח: עשרות רצים עיוורים ולקויי ראייה השתתפו במרוץ

כ-40 רצים מקבוצת הריצה ללקויי ראייה ולעיוורים ״קשר עין עלה ווינר״, בחסות הטוטו, השתתפו ביום שישי האחרון במרתון ארץ ים המלח. מדובר במרתון הראשון לשנת 2024, והוא נערך לאחר אישור מיוחד שהתקבל נוכח המצב הביטחוני. ראש המועצה האזורית תמר ים המלח: "קיום התחרות הוא הניצחון שלנו בימים אלה"
ניצחון הרוח. קבוצת הרצים העיוורים ולקויי הראייה בסיום המרתון צילום: קשר עין עלה ווינר

עונת המרתון של 2023 נפגעה בשל המלחמה וביטולם של מרתונים אחרים בישראל, אך בסוף השבוע יצא לדרך המרתון הראשון לשנת 2024: מרתון ארץ ים המלח. המרתון, שהתקיים במקום הנמוך בעולם – ים המלח, הוזנק ביום שישי האחרון בחוף עין בוקק במועצה האזורית תמר ים המלח.

מתוך אמונה כי המאמץ המלחמתי בצפון ובדרום מחייב אותנו להמשיך בשגרה ולא לאכזב אלפים שהתאמנו למקצים השונים במרתון, החליטה המועצה האזורית תמר ים המלח, לאחר הערכת מצב, לקיים את המרתון כמתוכנן, זו השנה החמישית. המשתתפים נהנו מחוויית ריצה ייחודית בשטחים בהם לא ניתן לרוץ במשך השנה, לצד גבישי מלח עתיקים, אל מול נופי המדבר הקסומים ועל גבולה המזרחי של ישראל.

כל  הרצים הוזנקו על מסלולים חדשים במקטע הטיילת החדש ועל סוללות שלא רצו עליהן מעולם. במהלך הריצה עלו המשתתפים על סוללת הגבול עם ירדן המאפשרת תצפית אל גבולה המזרחי של ישראל. המסלולים מישוריים במיוחד, עם מינימום אספלט ומקסימום נוף. מרתון ארץ ים המלח זכה להתעניינות גוברת בעולם אך בשל מלחמת חרבות ברזל הגיעו אליו משתתפים מעטים מחו"ל.

מקצי התחרות היו: 5 ק"מ – מסלול ריצה והליכה נוח למשפחות ולמתנסים בחוויית הריצה. 10 ק"מ – ריצה על הטיילת הדרומית החדשה ואל הסוללה לתוך הים. 21.1 ק"מ חצי מרתון – מסלול מהיר ושטוח, המקצה ע"ש תומר וגיורא רון ז"ל, בני עין גדי. 42  ק"מ מרתון – ריצה סביב חופו של ים המלח הדרומי. 50 ק"מ אולטרה מרתון – אליפות ישראל למרחק 50 ק"מ. המנצחים בארבעת המקצים הכליים זכו בפרסים כספיים.

במרתון השתתפו כ-40 רצים מקבוצת הריצה ללקויי ראייה ולעיוורים ״קשר עין עלה ווינר״, בחסות הטוטו. בצוותא עם מתנדבי הקבוצה אשר מלווים את הרצים גם באימונים, רצו חברי הקבוצה במקצים השונים ל-5 ק״מ, 10 ק״מ, חצי מרתון ומרתון.

מטרת פעילות המועדון היחודי, אשר מקיים את אימוניו בירושלים, בחיפה ובבאר שבע: מתן הזדמנות שווה לאנשים מוגבלי ראיה לעסוק בספורט ולקדם את השילוב של ספורט הנכים בספורט העממי.

ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר ים המלח: "קיום המרתון הוא השליחות והניצחון שלנו בימים אלו. ספורט ותרבות הם מאפייני השגרה והחוסן, וכאן אנחנו האזרחים יכולים לתמוך בלוחמי ובלוחמות צה"ל בחיזוק החוסן של העורף. אני מודה לכל השותפים לארגון ההפקה המאתגרת הזו".

מרתון ארץ ים המלח צמח מתוך יסודותיו של מרוץ עין גדי הוותיק,  אשר במשך למעלה מ-30 שנה אירח רבבות רצים והיווה נקודת עוגן בלוח המרוצים השנתי של חובבים ומקצוענים מכל הארץ אשר התמכרו לנוף הקסום ולשקט. כהמשך למפעל ההנצחה מקצה החצי מרתון באירוע יתקיים לזכר תומר וגיורא רון ז"ל, בני קיבוץ עין גדי.

המתחם המרכזי השנה פעל בפארק 'תמר בלב' שהוקם במיוחד לפעילויות למענם של אלפי המפונים שנמצאים באזור. בפארק פעל יריד אקספו וחולקו ערכות למשתתפים. מהמתחם גם הוזנקו המקצים השונים ובסמוך אליו גם מוקם שער הסיום. כאמור גולת הכותרת של המרוץ הייתה ריצה אל תוך הים על סוללת הגבול של מפעלי ים המלח המקיפה את חלקו הדרומי של ים המלח. רק פעם בשנה מתקבלים האישורים הביטחוניים לעלות על הסוללה ובפני הרצים מתגלים נופים עוצרי נשימה שנשמרו עד כה רק לעובדי מפעלי ים המלח או אנשי כוחות הביטחון.

הסוללה משמשת כאזור הגבול בין שטחי ים המלח הישראלי לים המלח הירדני ועוברת כחיץ ללא גדר בין המדינות המקיימות שגרת יום משותפת ושלווה בין שני הצדדים. המסלול ברובו על שטח כורכר מהודק ושטוח, על חלק מהמסלולים רצים זו השנה הראשונה. את האירוע אבטחו כוחות הביטחון והמשטרה.

המרוץ התקיים בסיוע ובתמיכת חברת כימיקלים לישראל, רשות הניקוז ים המלח והחברה הממשלתית להגנות ים המלח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות