fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחיר המלחמה: כל המשחקים הבינלאומיים של נבחרות ישראל והקבוצות הייצוגיות נדחו

משחקיה של נבחרת ישראל נגד נבחרות שוויץ וקוסובו במסגרת מוקדמות היורו נדחו. יו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראל: "נוכח מצב הלחימה והמחיר הכבד של קורבנות בנפש, מן הראוי היה לדחות את המשחקי". גם משחקיהן של מכבי תל אביב והפועל תל אביב בכדורסל במסגרות האירופיות, נדחו

לאחר שמשרד הספורט הורה על ביטול כל אירועי הספורט במדינת ישראל בעקבות המלחמה, עכשיו גם השתתפותם של הנבחרות הלאומיות של ישראל בזירה הבינלאומית, נדחות.

ביום חמישי הקרוב (12/10) הייתה אמורה נבחרת הכדורגל של ישראל לארח את נבחרת שוויץ, במסגרת מוקדמות יורו 2024. כעת, הודיעה אופ"א על דחיית המשחק, כמו גם, המפגש נגד נבחרת קוסובו שהיה אמור להתקיים ביום ראשון הבא (15/10). במקביל לדחיית משחקי הנבחרת הבוגרת, גם משחקיהן של הנבחרות הצעירות, נדחו למועד לא ידוע. כך למשל, משחקיה של הנבחרת הצעירה של ישראל נגד אסטוניה (12/10) ונגד גרמניה (17/10), נדחו, וכך גם משחקיה של נבחרת הנוער של ישראל עד גיל 17 נגד נבחרות בלגיה, וויילס וגיברלטר.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראל שינו זוארץ: "אני מודה לנשיא אופ"א אלכס ספרין ולבכירי הארגון שנענו לבקשתי ולנוכח מצב הלחימה בישראל והמחיר הכבד של הקורבנות בנפש, לדחות את המשחקים. ראוי להזכיר גם את רוח הספורטיבית של הנבחרות היריבות, שהבינו את הנסיבות החריגות והכל כל כואבות והסכימו להיעתר לבקשה".

עוד הוסיף זוארץ ואמר, כי התקופה הקרובה מהווה אתגר מקצועי לא פשוט עבור הנבחרות, "אבל בצוק העתים, ברגעים הקשים והכואבים ביותר של המדינה, יש להבטיח שתהיה לנו כבר בעתיד הקרוב הזדמנות להיות יחד ולנצח גם על כר הדשא, אמן".

גם בענף הכדורסל, ישנה הזדהות מלאה עם מדינת ישראל וכל המפגשים הבינלאומיים של הנציגות הישראליות במסגרת המפעלים האירופיים בוטלו ונדחו למועד אחר. קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, שפתחה את משחקיה ביורוליג רק ביום חמישי שעבר בניצחון ביתי על פרטיזן בלגרד (81:96), והייתה אמורה לפגוש במסגרת המחזור השני את קבוצת מילאנו מאיטליה, הגישה בקשה לדחיית המפגש עקב האירועים הביטחוניים. בבקשה הדגישה מכבי תל אביב כי הנחיות הממשלה בעת מלחמה אוסרות על יציאת משלחות לחו"ל. בקשתה נענתה, כצפוי, בחיוב. בהודעת היורוליג נכתב: "משחק היורוליג בין מכבי תל אביב למילאנו שהיה מתוכנן להיערך ב-12 באוקטובר הושעה בעקבות פיגועי הטרור ותחילתה של מלחמה בישראל. היורוליג עוקב אחר המצב ויערך עם הקבוצות את האפשרויות הטובות ביותר לשינוי מועדי המשחקים על סמך תאריכים זמינים. היורוליג חוזר על מחויבותו הנחרצת נגד כל מעשי האלימות ובעד שלום וימשיך להשתמש בקולו לקידום כבוד והכלה, ערכים היושבים בליבת הארגון. היורוליג מביע את תנחומיו העמוקים למשפחות הקורבנות ולכל אלו שנפגעו מהטרגדיה המתמשכת".

בינתיים, שלחה מכבי תל אביב את שחקניה הזרים לקפריסין, לפחות עד שהעניינים הביטחוניים בארץ יירגעו.

גם משחקיה של הפועל תל אביב במסגרת היורוקאפ נדחו. האדומים, שניצחו במחזור הפתיחה את צדביטה זאגרב (73:100), היו אמורים לשחק במחזור הקרוב (רביעי, 11/10) נגד קבוצת וולבס מליטא, ולארח אותם בהיכל שלמה בתל אביב, אלא שכעת הם ייאלצו להמתין עד לרגיעה.

מהפועל תל אביב נמסר: "משפחת הפועל שלמה תל אביב שולחת את תנחומיה למשפחות ההרוגים והנרצחים, איחולי החלמה מהירה לפצועים ובתקווה לבשורות טובות מהאזרחים ומחיילי צה"ל שנחטפו לרצועת עזה. כולנו מתפללים לימים רגועים ומייחלים שהם יגיעו במהרה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות