fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוקדמות ליגת האלופות: ניצחון גדול למכבי חיפה, אבל גם חששות לאור התנהגות האוהדים

מכבי חיפה אומנם פתחה את מסעה האירופי בניצחון חוץ גדול על אלופת מלטה המרון ספרטנס, 0:4, אבל לצד זאת, התנהגות האוהדים, שהשליכו אבוקות לתוך המגרש וגרמו להפסקתו במשך דקות ארוכות, עשויים להוביל להענשתה. "נפעל לאתר את אותם אנשים, שאינם יכולים להיקרא אוהדים, ונרחיקם ממשחקי הקבוצה", הבהירו במועדון
פרנדזי פיירו ממכבי חיפה מול הגנת המרון ספרטנס צילום: מועדון מכבי חיפה

מכבי חיפה פתחה את עונת המשחקים שלה במשחק חוץ נגד אלופת מלטה המרון ספרטנס, במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. החיפאים, עם מאמן חדש על הקווים- מסאי דגו, התקשו בפתיחה אבל בדקה ה-40 הצליחו לפרוץ את השער המלטזי כשדיא סבע הגביה כדור קרן למרכז הרחבה ופרנדזי פיירו נגח מקרוב לפינה התחתונה ופנימה, 0:1. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה הכפילה מכבי חיפה את יתרונה כשדין דוד סובב מתוך הרחבה כדור מדויק לפינה הרחוקה, 0:2. בדקה ה-55 עמד המשחק על סף פיצוץ לאחר עימות בין מחנות האוהדים וכן לאור השלכת אבוקות מצד אוהדי חיפה לתוך המגרש. כעבור דקות ארוכות ורק לאחר שהרוחות נרגעו מעט, חידש השופט את המשחק.

בדקה ה-56 נרשם עוד אירוע מכונן בשורות הירוקים כשליאור רפאלוב, שחזר לארץ אחרי קריירה שת 12 שנים בבלגיה, נכנס כמחליף ורשם הופעת בכורה מחודשת במדי קבוצתו לשעבר.

דקה לאחר מכן עלתה חיפה ל-0:3, כשפיירו דחק מקרוב בראשו את הכדור לרשת. תוצאת המשחק נקבעה בדקה ה-80 כשענאן חלאילי הצעיר, ניצל בלבול בהגנה המקומית ומתוך הרחבה בעט כדור שטוח פנימה, 0:4. היה זה שער בכורה של חלאילי במדי הקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה.

מפגש הגומלין יערך בשבוע הבא באצטדיון סמי עופר (יום שלישי, 18/7, שעה 20:30).

המאמן מסאי דגו: "ניצחון משכנע שלנו, אבל צריך לזכור שזהו רק משחק ראשון מבין שניים. למרות התוצאה הגדולה, חשוב לא לבוא שאננים ולסיים את זה בשבוע הבא. תנאי המגרש היו לא פשוטים ועם הדשא הסינטטי זה הרגיש כמו לשחק במגרש קטרגל. השחקנים גמורים מעייפות. אני שמח שעשינו את זה בצורה משכנעת, ולא ספגנו למרות שהם הגיעו לכמה מצבים טובים. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד בשקט ובצניעות. יש פה קבוצה טובה, ואני מאמין שנמשיך ונהיה יותר חזקים בהמשך. שנה שעברה ישבתי ביציע כאוהד, וממש חיכיתי בטירוף למשחק הזה".

על הניצחון העיבה כאמור התקרית שבה אוהדי מכבי חיפה השליכו אבוקות לתוך המגרש וגרמו להפסקתו. למכבי חיפה יש עונש על תנאי בגין שימוש בפירוטכניקה והחשש הוא מעונש כבד שיוטל על הקבוצה.

"אנו מגנים בתוקף את התנהגות חלק מהקהל במשחק במלטה", נמסר בהודעת המועדון, "ולצד השמחה מהניצחון יש בנו תחושות קשות על מה שקרה. המועדון שלנו משתתף כבר 30 שנים במשחקים במפעלים אירופים ולאורך השנים זכינו לשבחים לא מעטים מפי נציגי אופ"א ומהקבוצות היריבות. במקביל, ספגנו גם ביקורות ועונשים על התנהגות קומץ מהאוהדים. אנו מגנים בכל תוקף את תקיפת הקהל שלנו על ידי האוהדים המקומיים ויש בידינו חומרים שיעידו על כך והם יועברו לאופ"א, להמשך טיפול. הזהרנו את האוהדים שלנו מפני שימוש באביזרים פירוטכניים, אבל לצערנו אותם אנשים, שאינם יכולים להיקרא אוהדים, בחרו להגיע למלטה ולפגוע ביודעין בקבוצה. האנשים האלה פוגעים בנו תדמיתית, כלכלית ומקצועית, והם אינם מייצגים את הקהל הגדול שלנו שתומך ומעודד בצורה מרגשת. נפעל על מנת לאתר את אותם אוהדים סוררים ונבקש להרחיקם ממשחקי הקבוצה".

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות