fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוקדמות ליגת האלופות: מכבי חיפה עלתה לסיבוב השלישי אחרי מהפך מול אלופת מולדובה

ההתחלה הייתה מדאיגה. עם פיגור 1:0 מהמשחק הראשון, נקלעה מכבי חיפה לפיגור גם במשחק הגומלין בסמי עופר, 1:0. אלא שאז הגיעה ההתפוצצות עם ניצחון מהדהד אחרי הארכה, 1:4. המאמן מסאי דגו: "עם העוצמות של הקהל, ידעתי שנעשה את המהפך". מי היריבה הבאה שמחכה למכבי חיפה? וגם: כמה שווה ההעפלה לשלב הבא?
בדרך לליגת האלופות? דין דוד חוגג בניצחון על שריף טיראספול

מכבי חיפה השלימה מהפך כפול על אלופת מולדובה שריף טיראספול, כשהפכה פיגור מהמשחק הראשון בין השתיים (1:0) והתגברה על פיגור, 1:0 במפגש הגומלין, והעפילה לסיבוב השלישי במסגרת מוקדמות ליגת האלופות.

מכבי חיפה התייצבה למשחק הגומלין באצטדיון סמי עופר כשהיא נתמכת על ידי 30 אלף אוהדים חדורי התלהבות ואמונה ביכולתה של קבוצתם למחוק את הפיגור מהמשחק הראשון ולנצח בתוצאה הנדרשת כדי להמשיך את החלום האירופי.

ההתחלה לוותה בחששות אחרי שהאורחים זכו בדקה ה-20 בבעיטת עונשין מ-11 מ', אותה ניצלו כדי לעלות ליתרון, 0:1. אלא שהשמחה המולדובית לא נמשכה הרבה זמן שכן כבר בדקה ה-33 השוותה חיפה משער נהדר של צ'רון שרי, שבבעיטה אדירה ומדויקת מ-20 מ' הכניע את השוער של שריף, 1:1. במחצית השנייה התמקדו האורחים בהגנה ובמשיכת זמן. מכבי חיפה הגבירה עוד יותר את הלחץ על השער של נציגת מולדביה ובדקה ה-85 גם השיגה את השער שהגיע לה. עלי מוחמד מסר לכארם ג'אבר שטיווח בעיטה ישירה לחיבורי הקורות, 1:2 למכבי חיפה. עד לסיום נשמרה התוצאה ושלחה את הקבוצות להארכה. גם בהארכה חיפה המשיכה לשלוט במגרש ותקפה שוב ושוב את שער האורחים. בדקה ה-105, ממש על סף סיום החלק הראשון של הארכה, התרוממו יציעי סמי עופר לשמיים. סוף פודגוראנו שלח מאגף ימין כדור שהגיע לדין דוד שבהקפיץ באלגנטיות מעל השוער פנימה, 1:3. בדקה ה-108 חיפה סגרה את הסיפור. פרנזי פיירו מסר לאריק שוראנוב שבעט בעוצמה מחוץ לרחבה כדור מדויק לפינה ופנימה, 1:4.

מאמן מכבי חיפה מסאי דגו: "הגענו מוכנים למשחק ולמרות שנקלענו לפיגור, ידעתי שאם נמשיך לשחק את הכדורגל שלנו, נתיש אותם ובסוף גם נבקיע. למדנו מהמשחק הראשון ועבדנו באימונים כדי לתקן את הדברים. המשחק לא נפתח כמו שרצינו, אבל עם האנרגיות של הקהל ידעתי שברגע שנשיג את השוויון, נתפוצץ. כשהשגנו את השווין ידעתי שנעשה את המהפך. אני שמח שהשחקנים הצעירים שלנו הוכיחו את האמון שאנחנו נותנים בהם. הם עשו מונדיאליטו ויורו וצברו ניסיון ברמות האלה. גם אני מאמן צעיר. עברנו ערב מלא אמוציות ואני בטוח שלמשחק הבא נגיע עוד יותר מוכנים. הניצחון הזה הוא של הקהל שדחף אותנו עד הסוף. אצטדיון סמי עופר הוא אחד האצטדיונים הביתיים ביותר בעולם בזכות העוצמה של הקהל. אני גאה בקבוצה ומקווה שנמשיך ככה. נהניתי בעונה שעברה שעברתי עם קבוצת הנוער את הקמפיין בליגת האלופות ואני רוצה לעבור אותו דבר גם עם הקבוצה הבוגרת".

בשלב הבא מחכה למכבי חיפה אלופת סלובקיה, קבוצת סלובן ברטיסלבה.

בכל מקרה, ההעפלה לשלב השלישי מבטיחה למועדון החיפאי הכנסה מעשירה של לפחות 20 מיליון ש"ח, שכן גם במקרה של הפסד היא תגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית. אם היא תצלח בשלום גם את סלובן ברטיסלבה היא תעפיל לליגת האלופות ושם באמת מחכה לה כבר הכסף הגדול.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות