fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוקדמות אליפות אירופה בכדורסל נשים: האיריות החרימו, הישראליות הביסו

נבחרת הנשים של אירלנד סירבה לשחק נגד נבחרת הנשים של ישראל במסגרת מוקדמות אליפות אירופה בכדורסל נשים, אבל בלחץ האיגוד המקומי התייצבה למשחק, ללא חלק משחקניותיה שבכל זאת החרימו את המפגש. התשובה של ישראל הייתה על הפרקט, והיא הייתה מוחצת. מאמן נבחרת ישראל שרון דרוקר: "בכל שנותיי לא נתקלתי בתופעה כזאת בספורט"
תשובה לאומית הולמת. נבחרת הנשים של ישראל צילום: איגוד הכדורסל

בושה. כך ניתן לכנות את התנהגות נבחרת הנשים של אירלנד, שסירבה לעמוד מול שחקניות נבחרת ישראל בזמן הצגת השחקניות ונגינת ההמנונים המסורתית וגם סירבה להחליף עמה תשורות, כמקובל במשחקים בינלאומיים, במסגרת מחזור הפתיחה של מוקדמות היורובאסקט 2025. את התשובה הישראלית לאיריות החזירה נבחרת הנשים של ישראל על הפרקט כשהביסה אותה ב-30 הפרש, 57:87.

המשחק נערך בריגה, בירת לטביה, עקב האיסור על אירוח משחקים בינלאומיים בישראל בעקבות המלחמה.

נציין, שעוד לפני המשחק, הייתה התלבטות גדולה באירלנד האם בכלל להתייצב למשחק נגד ישראל. אירלנד היא כידוע מדינה פרו פלסטינית שמאז המלחמה יוצאת בביקורת קשה על ישראל. חלק מהשחקניות האיריות אף קראו להחרים את המפגש נגד ישראל, כשאיגוד הכדורסל האירי אף התיר לחלק מהשחקניות לא להתייצב למשחק.

מנכ"ל איגוד הכדורסל באירלנד, ג'ון פיהאן, אמר לתקשורת המקומית: "אי התייצבות למשחק בינלאומי היה מחזיר אותנו שנים אחורה וגורם להפסדים כלכליים". בנבחרת האירית הסבירו, כי ההחלטה שלא לקיים את הטקס המסורתי לפני המשחק נבע מכעסן של השחקניות האיריות על השחקניות הישראליות, שלדבריהן התבטאו נגדן וכינו אותנו אנטישמיות. מנגד, השחקניות הישראליות הפגינו פטריוטיות ועלו למשחק עם נעליים עליהן מצוינים התאריך 7/10 עם סמל מגן דוד ומשפט קריאה לשחרור החטופים שעדיין נמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס, בעזה.

והיה גם משחק, שבו נבחרת ישראל הפגינה שליטה מוחלטת וכבר בסיום הרבע הראשון הובילה בפער דו ספרתי, 16:26. המומנטום הישראלי נשמר גם ברבע השני ועד לסיום המחצית הראשונה הפער רק הלך וצמח, 32:51. השליטה הישראלית נשמרה גם ברבע השלישי שהסתיים ביתרון, 40:69. הרבע הרביעי היה לפרוטוקול בלבד וכשנבחרת ישראל עושה ככל העולה על רוחה על הפרקט ומשפילה את הנמושות מאירלנד.

לישראל קלעו: עדן ציפל – 17 נק', עדן רוטברג – 16 נק', אליסה בארון – 15 נק', דור סער – 12 נק', דניאל קארש – 9 נק', דניאל רבר – 8 נק', ג'ני סימס – 5 נק', הילה קארש – 3 נק', דוריאן דהן סוויץ' – 2 נק'.

מאמן נבחרת ישראל, שרון דרוקר: "חששתי שנהיה עסוקים מדי בכל מה שקרה מסביב למשחק, אבל לשמחתי הרבה השחקנים הגיעו מפוקסות ונתנו הופעה נהדרת. אני הרבה שנים בספורט ומעולם לא ראיתי דברים כאלה, שבמפגש בינלאומי אתה לא נותן תשורה, לא לוחץ ידיים ולא מברך את הנבחרת היריבה. ספורט צריך לקרב ולגשר. נבחרת אירלנד נקטה בצעד ואת העונש שלהם הם קיבלו במשחק".

קפטנית נבחרת ישראל, עדן רוטברג: "זה היה מעבר לעוד ניצחון, כי האיריות הפכו את זה למשהו אישי. אני מאוד שמחה שניצחנו אותן, זו גאווה גדולה למדינה שלנו. הספורט צריך להיות מחוץ לפוליטיקה וזה לא מה שהאיריות הראו. היה לי קשה לראות אותן כשההמנון שלנו התנגן לפני המשחק, איך הן זלזלו ולא נתנו שום כבוד. אני ממש שמחה שניצחנו".

היום (ראשון, 11/2) תתמודד ישראל נגד נבחרת לטביה.

נבחרת ישראל מדורגת בבית אחד יחד עם נבחרות אירלנד, לטביה וצרפת. הנבחרת שתסיים במקום הראשון תעפיל ישירות לאליפות אירופה. 4 הנבחרות שתסיימנה במקום השני בכל בית (במוקדמות יש 8 בתים) במאזן הטוב ביותר תעפלנה גם הן.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות