fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוקדמות אליפות אירופה בכדורגל: אחרי תיקו נגד שוויץ, פתח של תקווה לנבחרת ישראל

נבחרת ישראל סיימה את מפגשה נגד נבחרת שוויץ בשוויון, 1:1, ושני מחזורים לסיום שלב הבתים היא זקוקה לשני ניצחונות ולנס ספורטיבי כדי להעפיל לראשונה לאליפות אירופה
שון ויסמן חוגג את שער השוויון צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל

נבחרת ישראל השאירה לעצמה פתח של תקווה לזכות בכרטיס השתתפות באליפות אירופה לאחר שסיימה את מפגשה נגד נבחרת שוויץ בתיקו דרמטי, 1:1.

אחרי ההפסד המאכזב לנבחרת קוסובו (1:0) התייצבה הנבחרת הישראלית למשחק נגד שוויץ, כשהיא יודעת שהפסד יפחית את סיכויה לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים. אומנם המחצית הראשונה הייתה בשליטה של השוויצרים, שגם עלו ליתרון בדקה ה-35, אבל במחצית השנייה ראינו נבחרת ישראלית נחושה שהשתלטה על המשחק, יזמה התקפות ובדקה ה-87 גם הצליחה להבקיע משער של שון ויסמן, שנכנס כמחליף. עוד קודם לכן, בדקה ה-52 קופחה נבחרת ישראל בבירור לאחר שכדור רוחב נהדף בידו של שחקן שוויצרי בתוך הרחבה, אולם השופט, גם בעזרת הוואר החליטו שלא לפסוק על פנדל. שער השוויון של ויסמן בדקות הסיום עשה אם כך צדק.

בתוספת הזמן נותרה שוויץ בעשרה שחקנים לאחר עבירה גסה של אחד משחקניה על שחקן ישראלי. התחושה הייתה שאם זה היה קורה קודם לכן, נבחרת ישראל הייתה מצליחה לחולל מהפך שכן היא פשוט שטפה את המגרש והגיעה להזדמנויות.

המאמן אלון חזן: "יש תחושת החמצה, בעיקר אחרי שבמחצית השנייה היינו מצוינים. אני מרוצה מהיכולת, מההקרבה ומהמחויבות שהשחקנים הפגינו. שיחקנו באומץ נגד נבחרת איכותית ויכולנו לנצח. אני מאוד גאה בשחקנים. עכשיו הפנים שלנו למשחק נגד רומניה, שהיא נבחרת חזקה מאוד. נצטרך לבוא הכי טוב שאנחנו יכולים ולנצח, אין ברירה אחרת".

כובש שער השוויון שון ויסמן: "אומנם לא ניצחנו, אבל עשינו תיקו נגד נבחרת חזקה. אני חושב שעם ישראל גאה בנו. עליתי לחימום עם דמעות בעיניים כשראיתי ביציע אוהדים שרק לפני רגע קברו את היקר להם מכל ובכל זאת הם באו לתמוך ולעודד אותנו. אחרי השער, הרגשתי התפוצצות מרוב אמוציות. זה מתסכל שאחרי כל מה שקרה לנו, לעולם לא ממש אכפת. הם לא סופרים אותנו. אני מקווה שבשבת, נגד רומניה, נעשה את העבודה כמו שצריך וננצח. חשוב לנו להעלות חיוך על פניהם של האנשים בישראל דווקא ברגעים כאלה".

עד כמה ההפסד לקוסובו מרגיז ומשמעותי תעיד העובדה שכעת נבחרת ישראל לא תלויה בעצמה. המצב בטבלה הוא כזה שנבחרת רומניה ונבחרת שוויץ מוליכות בצוותא בראש הבית עם 16 נקודות לכל אחת. נבחרת ישראל מדורגת במקום השלישי עם 12 נקודות. לנבחרת שוויץ נותרו שני משחקים: נגד נבחרת קוסובו בבית ונגד נבחרת רומניה בחוץ. לנבחרת רומניה נשארו גם שני משחקים: נגד נבחרת ישראל ונגד נבחרת שוויץ. לישראל נותרו שני מפגשים: נגד נבחרת רומניה ונגד נבחרת אנדורה. גם אם ישראל תנצח בשני המפגשים ותשיג 6 נקודות, היא תהיה עדיין תלויה בתוצאות שישיגו נבחרות שוויץ ורומניה. לשתי הנבחרות האלה יספיקו 2 נקודות בלבד כדי להבטיח את מקומם באליפות אירופה.

משחקה הבא של נבחרת ישראל יהיה נגד נבחרת רומניה (מוצאי שבת, 18/11, שעה 21:45).

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות