fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מונדיאל 2022: יש עולה ראשונה לגמר, וגם: השיאים של מסי

מי זוכר שנבחרת ארגנטינה פתחה את הטורניר בהפסד לערב הסעודית? ליונל מסי הוביל את נבחרתו לניצחון ענק בחצי הגמר על קרואטיה, 0:3, ועל הדרך גם שבר 3 שיאים. עכשיו מחכה ארגנטינה לראות מי תתמודד מולה בגמר: צרפת או מרוקו? התשובה, הערב
מסי וחבריו חוגגים את ההעפלה לגמר צילום: מסך, כאן 11

מונדיאל 2022: הנבחרת הראשונה שהבטיחה את מקומה בגמר

בפעם האחרונה שארגנטינה וקרואטיה נפגשו במסגרת המונדיאל, זה נגמר בניצחון קרואטי מהדהד, 0:3. אמש הגיע הנקמה, הספורטיבית כמובן. נבחרת ארגנטינה גברה על קרואטיה, 0:3 ונמצאת מרחק משחק אחד בלבד מזכייה בתואר הכי יוקרתי – גביע העולם.

עבור ליונל מסי, הכוכב הכי גדול של ארגנטינה מאז דייגו ארמנדו מראדונה, ושזהו כנראה המונדיאל האחרון שלו, מדובר גם בהזדמנות האחרונה לזכות בתואר היחיד שאין לו.

הפתיחה הייתה מהוססת מבחינת ארגנטינה ומי שבעיקר החזיקה בכדור הייתה הנבחרת הקרואטית. למרות הקשיחות הקרואטית, הייתה זו דווקא ארגנטינה שהפגינה יעילות ועלתה ליתרון ראשון בדקה ה-33. חוליאן אלברז, שנשלח לכדור עומק, הוכשל בתוך הרחבה על ידי השוער הקרואטי והשופט הצביע ללא היסוס לעבר הנקודה הלבנה. ליונל מסי דייק בפנדל, העלה את נבחרתו ל-0:1, והפך למלך השערים של ארגנטינה במונדיאל. היה זה שערו ה-11 של מסי במסגרת משחקי גביע העולם כשהוא עוקף את החלוץ האגדי גבריאל בטיסטוטה, שכבש 10 שערים במונדיאלים בהם שיחק.

בעוד הארגנטינאים חוגגים ביציעים, בדקה ה-38 ניתנה להם סיבה נוספת לשמחה. חוליאן אלברז קיבל כדור במחצית המגרש ודהר קדימה, כשהוא מצליח להתל, להתגבר ולחדור מבעד להגנה עד לרשת הקרואטית, 0:2 לפנתיאון. בדקה ה-68 זה נגמר עבור קרואטיה אחרי עוד שיתוף פעולה מבריק בין מסי לאלברז. מסי, בסלאלום נהדר באגף ימין, ניער מעליו את ההגנה הקרואטית, חדר לרחבה והוציא כדור רוחב לאלברז שהמשיך מקרוב בבעיטה שטוחה פנימה, 0:3.

אז ארגנטינה בגמר, ליונל מסי הפך לגדול כובשי ארגנטינה במונדיאל, אבל הוא בדרך לשבור שני שיאים נוספים. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי ומסי יעלה על הדשא במשחק הגמר, הוא ירשום את שיא ההופעות בכל הזמנים במונדיאלים עם 26 משחקים. השיא הקודם היה שייך ללותר מתיאוס מגרמניה. השיא השני הוא שיאן המשחקים בתור קפטן נבחרת. מסי הוביל את נבחרת ארגנטינה, כקפטן, ב-18 משחקים, ובכך שבר את שיאו הקודם של קפטן נבחרת מקסיקו, רפא מרקז, שהצעיד את נבחרו כקפטן ב-17 משחקים.

עכשיו, ממתינה ארגנטינה לראות מי תהיה יריבתה בגמר: צרפת או מרוקו, שיתמודדו ביניהן היום (שעה 21:00).

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן* 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות