fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מונדיאל 2022: ארגנטינה – אלופת העולם

נבחרת ארגנטינה זכתה באליפות העולם אחרי ניצחון בדו קרב פנדלים על צרפת. קודם לכן, היה לנו משחק קצבי ורב שערים שהסתיים ב-3:3 דרמטי בתום הארכה. מסי הבקיע צמד, אמבפה הצרפתי כבש שלושער. וגם: מי היו נבחרי הטורניר?
מסי מניף את גביע העולם צילומים: מסך, כאן 11

על הרגע הזה, ליונל מסי חלם כל חייו. זכייה בתואר אלוף העולם. אז בגיל 35 הוא עשה את זה כשהוביל את נבחרת ארגנטינה לזכייה שלישית בתולדותיה בגביע העולם. ארגנטינה זכתה בתואר הנכסף אחרי משחק ענק נגד אלופת העולם היוצאת, נבחרת צרפת, ובתום דרמה אדירה. ארגנטינה כבר הובילה ביתרון, 0:2, אבל צרפת חזרה למשחק. בהארכה שוב עלתה ארגנטינה ליתרון, אבל שוב הצרפתים הצליחו למחוק את היתרון. ההכרעה הושגה בסופו של ערב בבעיטות מהנקודה הלבנה.

השער הראשון בגמר נכבש כבר בדקה ה-23. אנחל די מריה, שבכלל עלה בפעם הראשונה בטורניר בהרכב הפותח, פרץ מאגף שמאל לתוך הרחבה והוכשל על ידי אוסמן דמבלה. השופט הצביע לעבר הנקודה הלבנה. ליונל מסי עמד בלחץ ובעט כדור שטוח פנימה, 0:1 לארגנטינה.

בדקה ה-36 הכפילה ארגנטינה את יתרונה אחרי התקפה מתפרצת לתפארת. מסי התחיל, מר אליסטר המשיך בכדור רוחב ואנחל די מריה, מתוך הרחבה, הקפיץ בצ'יפ קטן לפינה ופנימה, 0:2.

ביציעים כבר חגגו וכך גם ברחובות בירת ארגנטינה בואנוס איירס, אבל הם שכחו דבר אחד. מולם, במדי הטריקולור, מככב החלוץ הטוב בעולם כיום: קיליאן אמבפה.

בדקה ה-80 הוא החזיר את צרפת למשחק. קולו מואני, שנכנס כמחליף, הוכשל ברחבה על יד ניקולס אוטמנדי והשופט, בפעם השנייה במשחק, הצביע לעבר הנקודה הלבנה. אמבפה בעט, דייק וצימק ל-2:1.

פחות משתי דקות חלפו וארגנטינה בהלם. שוב היה קיליאן אמבפה, שבתום חילופי מסירות עם מחליף נוסף, טוראם, שיגר מתוך הרחבה בעיטת יעף חזקה ומדויקת לפינה הרחוקה ופנימה, 2:2, מטורף. חכו, הדרמה עוד לא הסתיימה ונמשכה גם בהארכה.

בדקה ה-109 חזר הצבע הכחול לחייך, כשמסי הבקיע את השער השלישי לזכות נבחרתו והעלה אותה שוב ליתרון, 2:3. קיליאן אמבפה אמרנו? אז הפנומן הזה לא ויתר ובדקה ה-118, נפסקה בעיטת עונשין שלישית במשחק ושנייה לזכות צרפת. אמבפה שוב דייק וקבע, 3:3, באחד הגמרים הבלתי נשכחים שהיו לנו במונדיאלים.

עם שריקת הסיום ל-120 הדקות התייצבו שחקני שתי הנבחרות לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה.

אמבפה לא עצר ודייק בבעיטה הראשונה, 0:1 לצרפת. מסי איזן ל-1:1. את הבעיטה השנייה לזכות צרפת, של טומא, השוער הארגנטיני הדף. מנגד, דיבלה כבש והעלה את ארגנטינה ל-1:2. ג'והאמני הצרפתי שלח את הכדור בבעיטה השלישית החוצה. פרדז הארגנטיני דייק והעלה את ארגנטינה ל-1:3. קולוואני מצרפת הרשית את הבעיטה הרביעית פנימה, 3:2. הבעיטה החמישית של ארגנטינה, אותה בעט מונטיאל, נכנסה לרשת, קבעה 2:4, והכריעה מי הנבחרת הטובה בעולם – ארגנטינה.

לפני טקס הנפת הגביע הוענקו פרסים לשחקנים הבולטים בטורניר. אנזו גונזלס מארגנטינה נבחר לשחקן הצעיר המצטיין, אמיליו מרטינז מארגנטינה נבחר לשוער המצטיין, אמבפה למלך השערים ומסי למצטיין. מיד לאחר מכן עלה מסי, אולי ברגע הכי קסום בקריירה הארוכה והמפוארת שלו, על הבמה והניף את גביע העולם. להתראות במונדיאל הבא.

השיאים של מסי ושל אמפבה

הכוכב הארגנטיני ליונל מסי בן ה-35, לא הפסיק לשבור שיאים במונדיאל הנוכחי. בהופעתו בגמר הוא הפך לשיאן ההופעות במשחקי המונדיאל עם 26 משחקים, אחת יותר מלותר מתאוס מנבחרת גרמניה.

אחרי שהבקיע בחצי הגמר מול קרואטיה, הפך מסי גם לגדול כובשי נבחרת ארגנטינה והשער שלו בגמר נגד צרפת מיקם אותו, יחד עם פלה האגדי, לטופ 5 של כובשי העולם בכל הזמנים.

לזכות מסי 12 שערים ו-8 בישולים בכל הופעותיו במונדיאל והוא היחיד שמעורב ישירות ב-20 שערים. הוא גם נבחר 10 פעמים כאיש המשחק, ארבעה מהם בטורניר הנוכחי.

מסי הוא גם השחקן שהבקיע הכי הרבה שערים בפנדלים (4) במונדיאל, ובנוסף הוא גם השחקן עם הרבה דקות משחק: 2,319 דקות.

רגע השיא בקריירה. מסי מתחבר לגביע העולם

לא רק מסי שבר שיאים במונדיאל אלא גם הכוכב הצרפתי, קיליאן אמבפה. השחקן הצעיר בן ה-24 כבש צמד מהיר תוך פחות משתי דקות ובהמשך השלים שלישייה, שהפכה אותו לראשון מאז 1966 שמבקיע שלושה שערים במשחק גמר. הוא גם הפך למלך שערי הגמרים בכל הזמנים עם ארבעה שערים. אמבפה הוא גם השחקן הצעיר ביותר שמגיע ל-10 שערים במונדיאל.

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות