fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבית מדרשו של הקוסם

מכבי חיפה - פרשנות: אם המסירה הראשונה של צ'ירון שרי הייתה נהדרת, השנייה כבר הייתה לקוחה מהספר של אייל ברקוביץ. לפעמים, כל ההבדל הוא שחקן אחד שבשתי פעולות נפלאות מנצח משחקים
הניצחון רשום על שמו. צ'ירון שרי | צילום: אדריאן הרבשטיין
הניצחון רשום על שמו. צ'ירון שרי | צילום: אדריאן הרבשטיין

צ'ירון שרי – שחקן של מספרים

להגיד שמכבי חיפה הבריקה באשדוד זה קצת לחטוא לאמת. אבל המגרש באשדוד הוא באופן מסורתי אחד הקשים ביותר עבור הקבוצה בירוק, ולפעמים אפשר וצריך להסתפק בשלוש נקודות.
הפעם הניצחון רשום על שמו של ההולנדי צ'ירון שרי.

אין ספק שהרמה הכללית של מכבי ירדה מעט בחודש וחצי האחרונים, אבל כשיש לך בהרכב שחקנים כמו ניקיטה רוקאביצה ובמיוחד צ'ירון שרי, אתה יודע שההתקפה שלך שווה לפחות שער במשחק אם לא יותר.

את המשחק באשדוד פתחה מכבי חיפה ב-4-3-3 הרגיל, כשסינטיהו סלליך החליף את דולב חזיזה המוצהב והשתלטה על המשחק מההתחלה. ג'וש כהן אמנם עצר בעיטה אחת מסוכנת, אבל יאניק וילדסחוט, שהיה מצוין, ושרי הכינו מצבים לחלק הקדמי. בסופו של דבר מסירת אמן של צ'ירון שרי מצאה את רוקאביצה, והחלוץ הבקיע את השער ה-17 שלו העונה. מכבי המשיכה ללכת קדימה, אבל דווקא אשדוד השוותה בהתקפת מעבר יפהפייה.

המחצית השנייה נפתחה בלחץ גבוה של שחקני מכבי, ואם המסירה הראשונה של שרי הייתה נהדרת, השנייה כבר הייתה לקוחה מהספר של הקוסם אייל ברקוביץ. מסירה בין שלושה שחתכה את ההגנה והשאירה את וילדסחוט במצב שגם אם ירצה, יתקשה להחמיץ. שיתוף פעולה הולנדי, ומכבי ביתרון 2:1.
מכאן ראינו משחק הפוך מאשר בדרך כלל, כשרן בן שמעון שולח עוד ועוד שחקנים לחלק הקדמי, ודווקא בלבול העלה מהספסל את ירדן שועה וגם את עיאד חבשי, ומכבי עברה לשחק 5-3-2.

כל כך הרבה אנשים נענשים, בגלל קומץ מתפרעים. אוהדי מכבי חיפה | צילום: אדריאן הרבשטיין
כל כך הרבה אנשים נענשים, בגלל קומץ מתפרעים. אוהדי מכבי חיפה | צילום: אדריאן הרבשטיין

אין שום סיבה שבעולם שכל כך הרבה אנשים נורמטיביים ששילמו על כרטיס ייאלצו לבזבז מאות שקלים נוספים ויסכנו את עצמם, רק בגלל שהמשטרה לא מסוגלת לטפל בכמה מתפרעים

אשדוד השתלטה על מרכז השדה מהדקה ה-65 ויצאה קדימה, ודווקא מכבי הייתה זו שהסתגרה והזמינה את הלחץ, כדי לצאת להתקפות מעבר. למעשה, למכבי היו לא מעט הזדמנויות לצאת קדימה ולתפוס את אשדוד לא מוכנה מאחורה, בדיוק אגב מה שרוב קבוצות הליגה מנסות לעשות למכבי בעצמה.

שועה הפעם נכנס לא טוב למשחק ולקה בקבלת ההחלטות במסירה האחרונה. ג'וש כהן הציל נהדר פעמיים כולל הדיפה לקורה, ומכבי יצאה מנצחת ממשחק די נדיר בליגה שלנו, שבו היריבה בעטה לשער יותר ממנה.

ניצחון קשה, לא בהכרח יפה לעין, אבל ניצחון חשוב מאוד לקראת הפליאוף העליון. אני בעיקר מקווה שצ'ירון שרי יחזור לעצמו. ההולנדי של מכבי רשם העונה שבעה שערים ושמונה בישולים. אין ספק שהוא שחקן יוצא מהכלל ברמת הליגה שלנו, אבל הוא חייב להפגין קצת יותר יציבות בהמשך, כדי שלמכבי יהיה סיכוי להישאר במרוץ לאליפות עד הסיום.

עד מתי רדיוס?

מכבי חיפה הורשעה אחרי משחק ההפסד בטדי וקיבלה עונש רדיוס, כך שביום ראשון היא תארח את הפועל באר שבע ביום בנתניה ולא בסמי עופר.
באופן אישי, אני לא מצליח להבין איך הקבוצות הגדולות עדיין לא קמו יחד והכריזו שבעונש הרדיוס הבא הן לא מופיעות למשחק. לא רק שלא ייתכן שבגלל קומץ אוהדים שהתפרעו, ייענש קהל של יותר מ-20 אלף איש, אלא הטמטום שכרוך בלסכן אלפי נהגים בנסיעה מיותרת הלוך וחזור שלא לצורך מאוד לא ברור, ועוד בערב, אחרי יום עבודה.

אין שום סיבה שבעולם שכל כך הרבה אנשים נורמטיביים ששילמו על כרטיס ייאלצו לבזבז מאות שקלים נוספים ויסכנו את עצמם, רק בגלל שהמשטרה לא מסוגלת לטפל בכמה מתפרעים.

למה מחכים כאן כדי לבטל את העונש הבזוי הזה שלא קיים כמעט בשום מקום אחר בעולם? שתהיה תאונה קשה חס וחלילה בדרך למשחק?

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות