fbpx

למרות המגבלה והצליעה: סמאח סעידה חולם להגיע לאולימפיאדה

סאמח סעידה (39) מהיישוב פקיעין שבגליל המערבי, נולד עם נכות ברגלו שהותירה אותו עם צליעה. למרות המגבלה הפיזית, הוא משתתף בתחרויות ריצה, חלקן תחרויות מרתון קשות ומפרכות, וחולם לייצג את ישראל באולימפיאדה. "זה שאני מתמודד מול אנשים בריאים, זה מבחינתי, שיא השיאים", הוא משתף
מעורר השראה. סאמח סעידה צילום: גוערה סעידה

תכירו את סמאח סעידה (39), נשוי + 2, תושב פקיעין, שלמרות נכותו הפיזית חולם לייצג את ישראל בענף הריצה באולימפיאדה. סאמח, שעובד במחלקת משאבי אנוש בתחום שכר במועצת פקיעין, למד בעברו תואר ראשון במשאבי אנוש וכיום לומד לתואר שני בנושא שלטון מקומי.

סמאח נולד עם נכות ברגלו ולמרות המגבלה הפיזית והצליעה שליוותה אותו כל חייו, החל בשנת 2018 לעסוק בריצה, תחילה כתחביב ומאז עבר לריצות תחרותיות.

אחרי שהרגיש שהריצה טובה לו הצטרף למועדון הריצה עיירת הגליל והתחיל להתאמן בצורה מקצועית ונכונה עם תכנית אימונים מסודרת עם המאמן וואסים רבאח, שמלווה אותו בצורה מקצועית וגם מאמן אותו צמוד עד היום. "אחרי שגיליתי שאני אוהב לרוץ והמגבלה גם מאפשרת לי לרוץ, המשכתי לרוץ באופן מקצועי כי הריצה מסייעת לי להשלים את מה שהיה לי חסר", מספר סמאח.

בשנים האחרונות סמאח התחרה בתחרויות ריצה בכל מרחק אפשרי 5/10/21/42 ק"מ וכבר רשם ברזומה שלו 6 מרתונים של 42 ק"מ. לאחרונה השתתף גם במרתון וולנסיה בספרד, שם הוא רשם תוצאה מדהימה של 3:34 שעות למרחק של 42 ק"מ. "לא קשה לי עם הצליעה. אני מתאמן בצורה סדירה, אני מרגיש כמו בנאדם שהוא בריא ושלם, שיכול לרוץ למרחקים ארוכים ללא שום מגבלה. חשוב לי להוות באמצעות הריצה דוגמא אישית לצעירים בעלי מגבלות וגם לאנשים בריאים יותר. אני מראה להם שהמגבלה לא מפריע לי בכלום, היא רק נותנת לי עוד דרייב להמשיך ולהצליח ולשבור עוד שיאים", הוא משתף.

סאמח מתאמן 5 ימים בשבוע, 2 אימוני כוח וחיזוקים, יום מנוחה ו-3 אימוני ריצה. לקראת תחרות מרתון הוא מתאמן כל יום 3 שעות. התחרות האחרונה בה השתתף היה מרוץ אצבע הגליל, אליו חברו הרשויות המקומיות תחת אשכול גליל מזרחי יחד עם חברת מרתון ישראל. במרוץ השתתפו כ-1500 רצות ורצים מרחבי הארץ והצפון שלקחו חלק בשלושה מקצים: 15 ק"מ, 5 ק"מ ומקצה עממי באורך 2 ק"מ ע"ש טרי פוקס למען גיוס כספים לחקר הסרטן בשיתוף מגבית קנדה.

סאמח התאמן לקראת המרוץ על מהירות ולא על סיבולת והשתתף במסלול הארוך. סאמח גילה כיצד התגבר על הקושי בזמן הריצה: "אני תמיד אומר לעצמי שאני יכול לסיים, להמשיך ולהגיע כי המשפחה שלי והחברים מחכים לי בקו הסיום. גם אם קשה לי אני תמיד ממשיך עד קו הסיום. לא יכול אחרת. זה שאני עוקף אנשים בריאים, מבחינתי זה שיא השיאים".

ומה לגבי החלום? "אני רוצה לרוץ מרתון באולימפיאדה או במרתונים גדולים בארה"ב עם אנשים בעלי מוגבלויות".

מרוץ אצבע הגליל – שנערך זו הפעם השנייה באגמון החולה, בשיתוף חברת מרתון ישראל, היה רק יריית הפתיחה של עונת המרוצים בגליל. מדובר במרוץ חוויתי בלב עמק החולה, מול נופים עוצרי נשימה של הרי הגולן, החרמון, הרי נפתלי וכמובן אגמון החולה שמספק תפאורה מושלמת לרצים ולרצות שהגיעו מרחבי הארץ.

צח אשנר, מנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית מבואות החרמון: "המרוץ התאפשר בזכות שיתוף פעולה של  מנהלי מחלקות הספורט ברשויות באזור, שיתוף פעולה חשוב שמהווה את יריית הפתיחה לשיתופי פעולה עתידיים בתחום הספורט באזור הצפון יחד עם חברת מרתון ישראל. אני רואה חשיבות רבה בקיום המרוץ בליבו של עמק החולה, בלב שמורת הטבע המרהיבה. וכעת עם בוא האביב, זה הזמן של כולנו לתמוך בתיירות ובטבע שמספק לנו את הקרקע הפורייה ליהנות מספורט במקום הכי יפה במדינה".

עופר פדן, מנכ"ל ובעלים של מרתון ישראל הוסיף ואמר: "מרוץ אצבע הגליל, פתח את אביב ריצות השטח והמרוצים לעונה זו. מרתון ישראל אימצה את האירוע שישתלב כחלק מאירועי הקונספט שהיא מובילה בארץ. אגמון החולה שהופך אט אט ליעד מבוקש מארח מידי שנה 2 אירועים מרכזיים: מרוץ העגור שפותח את הסתיו (3/11) עם מקצי 10 ק"מ וחצי מרתון ומרוץ 'אצבע הגליל' האביבי עם מקצי 15 ק"מ ו-5 ק"מ. כך, כל קהילת הרצים יכולה לבחור מקצה תואם וליהנות מחוויית ריצה קסומה במקום מיוחד במינו".

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

תגיות

שיתוף ברשתות החברתיות