fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ליגת העל חזרה בסערה ולא בגלל הכדורגל

משחק השלמה בליגת העל בין מכבי חיפה להפועל פתח תקווה (1:2) עורר בימים האחרונים סערה גדולה, בעקבות החלטתם של השחקנים הזרים של מכבי חיפה שלא להחזיק שלט תמיכה למען השבת החטופים הישראלים הביתה, משבי החמאס בעזה. איזו פעולה קיצונית ביקש לנקוט השר לביטחון לאומי? מה אומרים במועדון? מה תגובת השחקנים?
סערה במגרש. שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במפגן תמיכה בחטופים צילום: אתר מכבי חיפה

משחק השלמה בליגת העל בין מכבי חיפה להפועל פתח תקווה (1:2) הצליח לעורר סערה גדולה, בעיקר על רקע ימים אלו של מלחמה. עד כדי כך, שאפילו גורמי ממשלה בכירים, בהם השר לביטחון לאומי ושר הפנים, נגררו לתגובות.

הסיבה למהומה החלה כשלפני המשחק החזירו שחקני שתי הקבוצות שלט תמיכה בחטופים בעזה וקריאה לשחררם. בזמן שכל שחקני הפועל פתח תקווה אחזו בשלט בידם, מחצית משחקני מכבי חיפה, בחרו לעשות צעד אחורה ולהימנע מלאחוז בשלט. מדובר בשחקנים הזרים של הקבוצה: צ'רון שרי, פרנדזי פיירו, דניאל סונדגרן, פייר קורנו ועבדולאי סק. הביקורות לא איחרו לבוא והדבר עורר סערה גדולה ולא רק בקרב אוהדי הקבוצה.

השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, שלח מכתב חריף לשר הפנים ח"כ משה ארבל, ובו דרש לשלול את אזרחותם הישראלית ואת אשרות העבודה שלהם.

במכתב, שכותרתו "שלילת אזרחות וביטול אשרות עבודה לשחקני מכבי חיפה שגילו הזדהות עם חמאס", כותב השר בן גביר: "לפני שריקת הפתיחה במשחק הכדורגל בין מכבי חיפה להפועל פתח תקווה, נערכה דקת דומיה לזכר קורבנות הטבח שאירע בשמחת תורה (7.10), אשר כללה החזקת שלט באנגלית הקורא להשיב את החטופים. אלא ש-5 משחקני מכבי חיפה בחרו שלא להחזיק את השלט ובכך הביעו הלכה למעשה תמיכה עקיפה בארגון הטרור הרצחני חמאס".

בן גביר אף מזכיר במכתבו שרק לאחרונה זכה השחקן דניאל סונדגרן, באזרחות ישראלית, ומציין שלא ייתכן שאדם שזכה לאזרחות ישראלית יתמוך בעקיפין בארגון טרור רצחני.

בהמשך מכתבו מבקש בן גביר לשקול את אשרת העבודה של שהקחנים הזרים של מכבי חיפה וגירושם חזרה לארץ מוצאם.

"אנו חייבים לנקוט בצעדים קשים כדי להעביר מסר ברור עבור יתר קבוצות הספורט במדינת ישראל", מסכם השר.

שר הפנים, ח"כ משה ארבל, לא התמהמה וכבר באותו יום השיב לשר בן גביר.

"משרדי פועל ביתר שאת לשלילת אזרחות ומעמד של פעילי חמאס ואף הפצתי תזכיר חוק לשלילת אזרחות ממי שהורשע בסעיף 24 לחוק המאבק בטרור", ענה השר ארבל וציין כי עדיף לעסוק בימים אלה במשימה החשובה לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל ופחות בפופוליזם על רקע אהדה לקבוצת כדורגל יריבה.

"לא שוללים אזרחות מאדם על כך שלא אחז בשלט, חשוב ככל שיהיה", כותב ח"כ ארבל ומוסיף: "אציע, בעיקר בימים אלו של מלחמה, לתעדף פעולות ומדיניות שתכליתן סיוע לאזרחי המדינה ושיפור השירותים הממשלתיים".

ממכבי חיפה נמסר בתגובה: "הגעת השחקנים הזרים לשחק בישראל, לא ברורה מאליה. הנרטיב שמשודר במדינות האם שלהם ותמונות מהמלחמה, שונה לחלוטין ממה שהציבור הישראלי רואה. במדינות שמהן הם מגיעים יש הפגנות פרו פלסטיניות ואוכלוסיות מוסלמיות גדולות, דבר שגורם לחשש טבעי שלהם ושל המשפחות שלהם, פן ייפגעו. המשפחות התנגדו להגעתם לארץ ואנו מעריכים את החלטתם בכל זאת להגיע למדינה שנמצאת תחת לחימה ומהחשש שבכל רגע טיל יכול להתפוצץ בכל מקום. השחקנים עלו עם סרטים שחורים על ידיהם ודגל ישראל על החזה ועמדו דקת דומיה לזכר הקורבנות. אי אפשר לבחון אותם ולדרוש מהם דרישות שהן לגיטימיות לתפיסה הישראלית, אבל לתפיסתם הן מסכנות אותם ואת משפחותיהם".

ועכשיו לתגובות השחקנים. קפטן הקבוצה צ'רון שרי: "אני וחבריי השחקנים הזרים הגענו למקום שנמצא במלחמה. עזבנו את המשפחות שלנו כדי להיות עם המועדון ברגעים קשים אלה. אני לא מחפש תירוצים. אף אחד לא אמר לנו שיש שלט שצריך להחזיק וגם אף אחד לא הסביר לנו מה כתוב עליו. לאורך כל הקריירה הספורטיבית שלי ניסיתי להתרחק מעניינים פוליטיים וחשבתי שזה שלט פוליטי. אם מישהו היה מסביר לנו שמדובר בשלט שקורא להשבת החטופים הביתה, לא הייתה שאלה בכלל. ברור שכולנו רוצים שהחטופים יחזרו הביתה בריאים ושלמים, אבל לא היינו מודעים למה שכתוב. אני חש עצב עבור המשפחות שאיבדו את יקיריהם ומאחל לכל החטופים לחזור למשפחות שלהם".

בינתיים, שרי הוא גם השחקן הראשון שמשלם כבר עתה המחיר הכלכלי של התקרית, לאחר שמותג האופנה מאניה ג'ינס, ששרי היה אחד מהפרזנטורים הראשיים שלו, החליט להפסיק את ההתקשרות עמו.

בהודעת החברה נאמר: "בעקבות ההתנהגות המבישה על כר הדשא של שחקן הכדורגל צ'רון שרי, הנהלת מותג האופנה מאניה ג'ינס הודיעה כי לא תגלה שום סובלנות להתנהגות כזאת והחליטה שלא להמשיך בהתקשרות עם השחקן. מאניה ג'ינס הייתה ותמשיך להיות מותג ישראלי גאה ששם את ערכי מדינת ישראל בראש מעייניו, ומי שלא ינהג כך לא יהיה חלק מהמותג".

מדובר על איבוד חוזה בגובה 200 אלף ש"ח.

עבדולאי סק: "למישהו יש בכלל ספק שאיננו מכבדים את החטופים? עמדנו דקת דומיה ועלינו עם סרט שחור ודגל ישראל. אנחנו עוברים סיטואציה לא פשוטה ובכל זאת אנחנו פה, להבדיל משחקנים זרים אחרים, שלא חזרו לארץ".

פייר קורנו: "אף אחד לא הסביר לנו שנצטרך להחזיק בשלט. אם היו מודיעים מה כתוב על השלט, הייתי מחזיק בו כדי להחזיר את כל בני הערובה. לא משנה לי הדת או הפוליטיקה, מדובר במשהו אנושי. תינוקות, ילדים קטנים, אמהות, אבות, סבים וסבתות, נחטפו באלימות במהלך הטבח המחריד. אני בעד השלום ונגד טרור. הגעתי לישראל לפני שנה וחצי וגיליתי פה אנשים מדהימים שקיבלו אותי כמו בן משפחה, ארץ נהדרת, מלאת אהבה וחברות בין אנשים. אני עושה הפרדה בין רוב האנשים בישראל לבין קבוצה קטנה של אידיוטים שמעליבים אותי ואת משפחתי ומאיימים עליי מאז האירוע. הם לא משקפים בעיניי את עם ישראל. אני מתפלל לימים טובים יותר".

פרנדזי פיירו: "אני מבין שמדובר בנושא רגיש ולא ידעתי שאם לא אחזיק את השלט זו תהיה בעיה. תמיד כיבדתי פה את כולם ואת המועדון שלי. להיות שחקן זר בקבוצה זה דבר לא קל כשיש מצבים כאלה. אנשים לא מבינים מה אנחנו, השחקנים הזרים, עוברים במדינות שלנו. לכולנו הייתה אפשרות להישאר בחו"ל, ובכל זאת החלטנו לחזור לישראל, בלי המשפחות שלנו ובלי לדעת מה יקרה. אני רוצה להגיד לאנשים שיש להם בני משפחה שעדיין שבויים ולאלו שאיבדו את אהוביהם, שאני מתנצל אם פגעתי בהם. אשמח שכל האנשים יחזרו הביתה ויתאחדו עם משפחותיהם ויקיריהם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות