fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף: הקבוצה מהמגזר שהתגייסה להשבת חייל צה"ל חטוף

שי לוינסון (19), מפקד טנק שהיה בגבול עזה בעת תקיפת מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, ונחטף, הוא גם שחקן כדורעף מצטיין בקבוצת מ. ס. עילבון מליגת העל, שהתגייסה לקמפיין למען שחרורו. המאמן סמעאן: "המועדון שלנו תמיד דגל בדו קיום וכולנו מתפללים להחזרתו". וגם: המחיר הכבד של המלחמה על ענף הכדורעף בישראל
מחכים לך בבית וגם בכפר. שי לוינסון צילום: באדיבות מ. ס. עילבון

עד כמה החיים פה במדינת ישראל יכולים להיות מופת לדו קיום, יכול להעיד הסיפור הבא. קבוצת הכדורעף של מ. ס. עילבון מליגת העל, פרסמה בסוף השבוע הודעת תמיכה בשחקנה שי לוינסון (19), חייל בשירות סדיר בצה"ל, שנמצא בין החטופים בשבי החמאס בעזה.

בהודעת המועדון נכתב כי "אנו, הנהלת ושחקני מועדון ספורט עילבון, מחזיקים אצבעות ומקווים שחקנינו היקר שי לוינסון, יחזור בשלום ובריא למשפחתו האהובה והיקרה עליו ועלינו. שי החייל, שחקן מרכזי בקבוצה שלנו, שנפל בשבי ב-7 באוקטובר. כולנו תקווה".

לוינסון, תושב גבעת אבני הינו בעל אזרחות כפולה – ישראלית וגרמנית. באותה שבת, במהלכה ביצעו מחבלי חמאס את הטבח בעוטף עזה, הוא פיקד על צוות טנק שהגן על מדינת ישראל בגבול מול רצועת עזה. במהלך הקרב ספג הטנק עליו פיקד טיל נ"ט שגרם להשבתת פעילותו של הטנק ולפציעתם של אנשי הצוות שהיו עליו. מצבו של לוינסון לא ממש ברור שכן הוא לא נמצא באזור הקרב והסבירות היא שנחטף על ידי מחבלי ארגון הטרור לתוך הרצועה.

מאז היוודע דבר חטיפתו, נרתמה קבוצתו, מ. ס. עילבון, הקבוצה היחידה מהמגזר הערבי שמשחקת בליגת העל, למאבק ויצאה בקריאה לשחרורו המידי.

מאמן הקבוצה סמעאן סמעאן, אמר לכלי התקשורת: "אנחנו בקשר הדוק עם המשפחה ומיד עם היוודע דבר חטיפתו של שי, התייצבו לצדם. אין לנו מידע רשמי לגבי מצבו, מלבד העובדה שהוא נמצא בעזה. אנחנו מקווים שהוא בחיים ומייחלים לחזרתו. שי משחק אצלנו במועדון כבר 6 שנים וזכה עם קבוצת הנוער שלנו באליפות. שי הוא חלק בלתי נפרד מהמועדון ומהכפר, יש לו פה הרבה חברים וכולנו פה התגייסנו בצורה מלאה להשבתו". לסמעאן חשוב להדגיש כי מדובר במהלך אנושי ללא קשר להיותו של שי יהודי וחייל בצבא ההגנה לישראל.

"המועדון שלנו דוגל בדו קיום ולא משנה לנו מה דתו ומה עיסוקו. תמיד שיחקנו אצלנו שחקנים יהודיים וכולם פה מתפללים לחזרתו בריא ושלם".

הסיפור של שי לוינסון, מצטרף לשורת טרגדיות שפקדו את הכדורעף הישראלי כש-7 שחקנים ושחקניות מהליגות השונות נרצחו ונהרגו במהלך המלחמה. להלן שמות הנופלים:

עידן רז ז"ל מהפועל מטה אשר/עכו. היה לוחם בגדוד 13 בחטיבת גולני. בן 20 במותו.

תומר ליבוביץ' ז"ל, קפטן קבוצת הנוער של ק. ק. תל אביב ושחקן בסגל הקבוצה הבוגרת של הקבוצה מליגת העל. ליבוביץ' ז"ל, בן 19 במותו, שירת בשריון בגדוד 75, עוצבת סער מגולן, חטיבה 7.

סגן איליי עדני ז"ל ממכבי תל מונד. בן 22 במותו. היה קצין לוחם ביחידת מגלן בחטיבת הקומנדו.

סגן עומר וולף ז"ל מהפועל המעפיל/מנשה/עמק חפר. היה מפקד פלוגה בגדוד 51 בחטיבת גולני. בן 23 במותו.

ירין פלד ז"ל מהפועל אשכול. הייתה חובשת קרבית באוגדת עזה בחטיבה הצפונית. בת 20 במותה.

מעיין עידן ז"ל מהפועל שער הנגב מהליגה הלאומית לנשים. עידן נרצחה בביתה בקיבות נחל עוז ביום הולדתה ה-18.

סרן רועי נגרי ז"ל ממכבי רעננה. היה מפקד בבית הספר ללוחמה בטרור. בן 28 במותו.

מערכת בלינקר משתתפת בצערם העמוק של המשפחות בהילקח יקיריהם וכואבת על הספורטאים שנרצחו על ידי בני עוולה ונהרגו בהגנה על המולדת. יהי זכרם ברוך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות