fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: תל אביב זה מכבי

מכבי תל אביב חזרה לנצח, ועוד בדרבי, נגד היריבה העירונית, הפועל (2:4). מכבי חיפה ממשיכה בשלה, הפעם עם ניצחון חוץ בסכנין. האחרונה בטבלה, מ. ס. אשדוד, ניצחה את מכבי פתח תקווה המתדרדרת (1:2). בני ריינה הפתיעה את בית"ר ירושלים הלא יציבה. וגם: עוד מאמן בליגת העל פוטר
הדור החדש. דור תורג'מן ממכבי תל אביב חוגג צמד שערים בדרבי צילום: אתר מכבי תל אביב

אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון, מכבי תל אביב חזרה לעצמה ועוד בדרבי, נגד היריבה העירונית, הפועל תל אביב, כשניצחה 2:4.

דור תורג'מן רשם את השער הראשון כבר בדקה השנייה. בדקה ה-24 הוא כבר חגג צמד בדרך ל-0:2. דווקא כשהיה נדמה שמכבי תל אביב בדרך לדרוס את היריבה העירונית, האדומים התעוררו והגיבו עם שני שערים מהירים בדרך לשוויון. בדקה ה-32 היה זה אליאן רוחנא, הרכש החדש שהגיע מהפועל כפר סבא, שכבש וצימק בהופעת הבכורה שלו בקבוצה, 2:1. בדקה ה-37 טל ארצ'ל, בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה כבש את שער השוויון, 2:2. בדקה ה-43 שבר ערן זהבי בצורת והחזיר לצהובים את היתרון, 2:3. בדקה ה-63, בפנדל מדויק, השלים זהבי צמד בדרך להכרעה ולקביעת תוצאת המשחק, 2:4. בזכות הניצחון שמרה מכבי תל אביב על מקומה בראש הטבלה ועל פער 3 נקודות מהמקום השני.

מאמן מכבי תל אביב, רובי קין: "היו לנו שלוש טעויות במשחק, ומהן ספגנו שני שערים. אני לא שמח מזה, אבל מבחינת המשחק ואיך ששיחקנו, אני מרוצה. שלטנו במשחק והגענו להזדמנויות. היינו חדים בהתקפה. אני שמח ומרוצה שחזרנו לנצח ואנחנו עובדים בלהיות יותר טובים במשחקים הבאים".

מאמן הפועל תל אביב, בורחה למה: "אני גאה בהופעה של הקבוצה. אני חושב שהשחקנים עשו את הטוב ביותר שלהם. התמודדנו בצורה טובה והצלחנו להתאושש מהפיגור ולחזור למשחק. היו כמה החלטות שיפוט שהשפיעו על המשחק, אבל שאחרים יראו וישפטו. אני מסתכל קדימה".

מכבי חיפה המשיכה בדהירתה כשהביסה בחוץ את בני סכנין, 0:3, בזכות שערים של ענאן חלאילי בדקה ה-6 וצמד שערים של דין דוד בדקות 55 ו-62. הניצחון השאיר את מכבי חיפה במקום השני בטבלה במרחק 3 נקודות בלבד מהפסגה.

מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו: "ידענו שנגיע למגרש קשה, אבל אנחנו נמצאים בתקופה עוצמתית והכל תלוי בנו. ברגע שהבקענו את השער הראשון, ידעתי שגמרנו את המשחק. סכנין תפתח את המשחק ואז יהיה לנו יותר קל. אני גאה בשחקנים שעובדים קשה ובצניעות. אנחנו מאוד מחוברים ומלוכדים וזה הדבר שהכי חשוב לי".

מאמן סכנין, סלובודן דרפיץ': "היינו במשחק גם כשהיינו בפיגור, אבל אז ספגנו מטעות את השער השני והמשימה לחזור הייתה קשה. למרות ההפסד, כולם ראו שיש לנו קבוצה צעירה שמשחקת כדורגל. נלמד מהטעויות, נתחזק ונמשיך במרוץ קדימה".

בית"ר ירושלים שוב אכזבה כשמעדה בביתה והפסידה למכבי בני ריינה, 2:1. לואי חילף הדהים את טדי כשכבש בדקה ה-30 והעלה את ריינה ליתרון, 0:1. טימוטי מוזי הקפיץ את היציעים עם שער שוויון בדקה ה-47, 1:1. בדקה ה-66, מארק קוסטה החזיר לאורחים מריינה את היתרון, 1:2. עד לסיום, לא הצליחה בית"ר ירושלים להשיג את השוויון המיוחל.

מאמן בית"ר ירושלים, יוסי אבוקסיס: "אנחנו לא יציבים, זאת עובדה. היינו ביום פחות טוב ואיבדנו את הכדורגל שלנו. אחרי השוויון כולם רצו בטירוף קדימה והפקירו את ההגנה, ועל זה אני כועס. עשינו טעויות שאסור שיקרו בכדורגל. אני בהחלט מאוכזב מכך שאנחנו לא מצליחים לייצר רצף של ניצחונות. ככה יהיה לנו מאוד קשה להגיע לפלייאוף העליון. מעכשיו, כל עוד יש לנו סיכוי להגיע לפלייאוף העליון, כל משחק הוא קריטי".

מאמן ריינה, שרון מימר: "עשינו צעד גדול להישארות. אין ספק שאנחנו עושים עונה מדהימה והניצחון הזה הוא תוספת להישג. כרגע, הפלייאוף העליון לא מעניין אותי. אנחנו רוצים לנצח בכל משחק כדי להראות שאנחנו קבוצה חזקה. מתחילת העונה אנחנו באים לכל משחק בתחושה שאנחנו לא נופלים מאף קבוצה וכל תוצאה טובה מוסיפה לביטחון".

בקרב תחתית לוהט גברה האחרונה בטבלה, מ. ס. אשדוד בחוץ על מכבי פתח תקווה המתדרדרת, 1:2.

מוחמד הינדי, בפנדל מוצלח, העלה את המלאבסים ליתרון 0:1 בדקה ה-28. עם פתיחת המחצית השנייה, בדקה ה-49, כבש הרכש הטרי, איזיקאל הנטי, בהופעת בכורה באשדוד את שער השוויון, 1:1. בדקה ה-85 ספגה פתח תקווה מכה נוספת כשגדעון אקאווה ביצע עבירה כפולה תוך דקות ספורות והורחק בכרטיס אדום. עמוק בתוספת הזמן, אלעד שחף מאשדוד, כבש בבעיטה מתוך הרחבה וקבע מהפך דרמטי, 1:2. היה זה הפסד שלישי למאמן החדש של מכבי פתח תקווה, רן קוז'וק, מה שמנפץ את הקלישאה של משנה מאמן, משנה מזל. או תוצאה, מה שתרצו.

הניצחון אומנם לא חילץ את אשדוד מירכתי הטבלה, אבל צמצם לה את הפער מהקו האדום לנקודה אחת בלבד.

מכבי פתח תקווה מדורגת במקום ה-13 עם נקודה אחת בלבד מעל לקו האדום.

מאמן מכבי פתח תקווה, רן קוז'וק: "כדורגל משחקים עד השריקה האחרונה, ובמצבנו היינו חייבים לשמור על התוצאה ולא לספוג שער במהלך האחרון במשחק. זה מתסכל, אבל אני יודע בדיוק מה הקבוצה צריכה וגם אמרתי את זה לאבי לוזון. זה יהיה לא פשוט, אבל אנחנו נעשה את זה".

מאמן אשדוד, אלי לוי: "זה היה ניצחון של אופי. לא היה ספק מי הקבוצה הטובה יותר ושרוצה יותר לנצח וניצחנו בצדק. הכוח שלנו זה הביחד. אנחנו עדיים בגירעון גדול של נקודות והשחקנים מפנימים את זה. מגיע לנו לשמוח ואני רק מקווה שנמשיך ביכולת הזאת גם במשחק הבא".

פיטורים בהפועל חדרה

המאמן ניסו אביטן, קיבל הודעה על הפסקת עבודתו בהפועל חדרה. המאמן בעצם משלם את מחיר התוצאות האחרונות (4 הפסדים ב-5 המשחקים האחרונים). בימים הקרובים ייבחר מאמן חדש לקבוצה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות