fbpx

כדורגל, ליגת העל: קבוצה רביעית הבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון

מכבי נתניה אומנם סיימה בתיקו את מפגשה נגד עירוני קריית שמונה (2:2), אבל זה הספיק לה כדי להבטיח לעצמה מקום בפלייאוף העליון. הפועל באר שבע ניצחה את הפועל חדרה (0:3) וצמצמה את הפער ממכבי חיפה שתשחק רק ביום שני. מכבי תל אביב שוב מעדה כשהפסידה להפועל ירושלים, 2:1. בני ריינה ניצחה בקרב תחתית ועדיין לא אמרה נואש במאבק נגד הירידה
הימם את מכבי תל אביב. גיא בדש מהפועל ירושלים חוגג צילום: מסך, ערוץ 5

הפועל באר שבע צמצמה, זמנית לפחות את הפער מהמוליכה מכבי חיפה, אחרי שרשמה ניצחון חוץ חלק על הפועל חדרה, 0:3. תומר חמד (דקה 22), פטריק קלימלה (דקה 84) והלדר לופס (דקה 89) הבקיעו לאדומים מהדרום, שגם סיימו את המשחק בעשרה שחקנים אחרי מריאנו בריירו ספג כרטיס אדום עמוק בתוספת הזמן והורחק.

בעקבות הניצחון, הבאר שבעים רחוקים כרגע 4 נקודות בלבד מהמקום הראשון, שם מדורגת מכבי חיפה שתשחק ביום שני (6 במרץ) נגד הפועל חיפה בדרבי של עיר הכרמל.

מי ששוב אכזבה ודווקא אחרי ניצחונות מול הגדולות, מכבי חיפה והפועל באר שבע, שוב נפלה מול הקבוצות הקטנות היא מכבי תל אביב שספגה הפסד בית מפתיע להפועל ירושלים, 2:1.

הפתיחה הייתה צהובה לאחר שערן זהבי כבש שער מוקדם בדקה הרביעית והעלה את הצהובים ליתרון מהיר, 0:1. בדקה ה-60 גיא בדש מירושלים הישווה בפנדל ל-1:1. שלוש דקות חלפו והמהפך הושלם. גיא בדש, שוב הוא, הבקיע בדרך ל-1:2 שקידם מאוד את קבוצתו לקראת הבטחת מקום בפלייאוף העליון.

היה זה הפסד ליגה ראשון העונה של מכבי תל אביב בבית.

עירוני קריית שמונה ומכבי נתניה, נפרדו בשוויון, 2:2, והתנחמו בחלוקת נקודה לכל קבוצה.

האורחים מנתניה פתחו חזק וכעבור 25 דקות כבר היו ביתרון, 0:2, מצמד שערים של לירן רוטמן (דקות 15 ו-26). ג'יאן מרטינס המקומי צימק בדקה ה-35, ורז שלמה, בשער עצמי, איזן ל-2:2. יובל שדה מנתניה הורחק בדקה ה-79. למרות היתרון המספרי על כר הדשא, חניכיו של המאמן סלובודן דראפיץ' לא הצליחו להשלים מהפך, והתוצאה נותרה בעינה עד לסיום.

למרות הנקודה, בנתניה יכולים להיות מרוצים שכן מחזור אחד לסיום העונה הסדירה' הבטיחו היהלומים של המאמן רן קוז'וק את מקומם בפלייאוף העליון אחרי סדרה מרשימה של 10 משחקים ללא הפסד.

מ. ס. אשדוד החמיצה הזדמנות לשפר את מעמדה במאבק על הכניסה לפלייאוף העליון כשסיימה את מפגשה הביתי נגד בני סכנין בתיקו, 1:1. הגיבור הטרגי של המשחק היה מוחמד כנעאן מאשדוד שהחמיץ שתי בעיטות עונשין מ-11 מ'. הראשונה הייתה בדקה ה-17, והשנייה בדקה ה-80. בתווך, היה זה פביאן ספורקסלדה שכבש והעלה את סכנין ליתרון בדקה ה-32. רועי לוי מאשדוד השווה בדקה ה-82 ל-1:1.

בקרב תחתית ישיר גברה מכבי בני ריינה על סקציה נס ציונה, 2:3 והשאירה לעצמה סיכוי להישרדות.

המשחק ההפכפך ורב השערים התחיל דווקא ביתרון של ריינה, לזכותה כבש מארק קוסטה בדקה ה-19. התגובה של נס ציונה הגיעה עוד לפני סיום המחצית הראשונה. מוחמד אוסמן השווה ל-1:1 בדקה ה-25, ועומרי בן הרוש השלים מהפך שניות ספורות לפני ההפסקה, 1:2 לנס ציונה. בדקה ה-70 השיגה ריינה את השוויון המיוחל משער נוסף של מארק קוסטה. נגמר? לא אצל קוסטה הלוהט שהשלים מהפך עם פנדל מדויק בדקה ה-88 והשלים שלישייה בדרך למהפך שני במשחק, 2:3 לריינה. האירועים לא הסתיימו ובדקה ה-93 ספג עומרי בן הרוש כרטיס אדום והורחק. אוסמה חלאילה מריינה עוד הספיק להחמיץ פנדל דקה לאחר מכן. בעקבות הניצחון טיפסה ריינה מהמקום האחרון בטבלה והטביעה שם את נס ציונה שכרגע נראית בדרך הבטוחה לליגת המשנה.

ביום ראשון (5 במרץ, שעה 20:15) יערך המפגש המסקרן בין בית"ר ירושלים שמחפשת מקום בפלייאוף העליון להפועל תל אביב, שמחפשת דרך מילוט מהתחתית הבוערת.

המחזור יושלם כאמור בדרבי החיפאי בין מוליכת הטבלה, האלופה מכבי חיפה להפועל חיפה (יום שני, 6 במרץ, שעה 20:30).

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

כדאי לקרוא

שיתוף ברשתות החברתיות