fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל, סיכום המחזור השני: מכבי תל אביב לוהטת והפציעה הקשה של כוכב סכנין

האלופה, מכבי חיפה, שמתכוננת למשחקיה בשלב הבתים של הליגה האירופית, פתחה את הליגה בניצחון חוץ דחוק על הפועל ירושלים. מכבי תל אביב לוהטת עם ניצחון שני רצוף, הפועל באר שבע מאבדת נקודות ראשונות והסיפור הבולט של המחזור הוא פציעתו הקשה של בירם כיאל מבני סכנין
בירם כיאל מבני סכנין שוכב שרוע על הדשא בעוד חבריו מתקשים לעכל את הפציעה צילום: ערוץ הספורט

המחזור השני בליגת העל נערך בסוף השבוע האחרון, נמשך אתמול והסתיים הערב. שלושה מבין ארבעת המשחקים ששוחקו במוצאי שבת הסתיימו ללא הכרעה. הפועל באר שבע איבדה נקודות ראשונות כשסיימה את משחק החוץ שלה נגד מכבי בני ריינה בתיקו, 1:1. קייס גאנם העלה את ריינה ליתרון בדקה ה-15, משער נגיחה אחרי הגבהת כדור קרן. התשובה הבאר שבעית הייתה מהירה ובחלוף דקה אחת בלבד, אלון תורג'מן כבש ואיזן ל-1:1. התוצאה הזאת נשמרה עד לסיום.

גם המפגש בין הפועל פתח תקווה לבני סכנין, הסתיים בתוצאה זהה. עידן ורד העלה את פתח תקווה ליתרון כבר בדקה ה-9, אבל מוחמד בדראנה מסכנין השיג שוויון דרמטי בדקה ה-88. סיפור המשחק היה בדקה ה-35 לאחר שג'ימי אלכסיס מפתח תקווה פגע בצורה חריפה בבירם כיאל. אלכסיס הורחק בכרטיס אדום, אבל הפציעה הקשה גרמה להורדתו של כיאל מהמגרש והשבתתו בתקופה הקרובה.

הקשר המצוין של סכנין הובהל לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם אבחנו הרופאים שהוא סובל משבר פתוח ומשתי עצמות שוק שבורות. כיאל הוכנס לניתוח שארך כשלוש שעות וכעת צפויה לו תקופת שיקום והחלמה של מספר חודשים, כולל ניתוח נוסף.

הפועל חיפה נקלעה לפיגור עמוק במשחקה הביתי נגד מכבי פתח תקווה, אבל הצליחה בסופו של דבר לחלץ נקודה. עידן טוקלומטי העלה את האורחים מפתח תקווה ליתרון מוקדם בדקה ה-6. בדקה ה-54 מוחמד הינדי הגדיל את היתרון ל-0:2, אחרי פנדל מדויק. בדקה ה-64, תומר יוספי צימק ל-2:1, ובדקה ה-86 הושג השוויון המיוחל מרגלי גיא מלמד. בסיום, 2:2.

קבוצה הראשונה שפתחה את המחזור השני בניצחון היא הפועל תל אביב שגברה על מכבי נתניה, 0:2. אלן אוז'בולט כבש ראשון בבעיטת עונשין מ-11 מ' בדקה ה-12. דן איינבינדר העלה בדקה ה-52 ל-0:2 וקבע את תוצאת המשחק.

האלופה, מכבי חיפה, פתחה את הליגה בניצחון חוץ בטדי על הפועל ירושלים, 1:2. עבדולאי סק ודיא סבע כבשו שני שערים מהירים בדקות 34 ו-37. דן סדריק מריושלים צימק על סף סיום המחצית הראשונה. במחצית השנייה לא הובקעו שערים נוספים והתוצאה, 1:2 נותרה בעינה עד לסיום.

מכבי תל אביב רשמה ניצחון שני רצוף כשגברה על הפועל חדרה, 0:3, משערים של דן ביטון (דקה 13), גבי קניקובסקי (דקה 62) וערן זהבי (דקה 75).

המחזור הושלם היום (שני) במפגש בין מ. ס. אשדוד לבית"ר ירושלים. הבית"רים, שפתחו את העונה במינוס 4 נקודות, עלו בדקה השמינית ליתרון, 0:1, משער בכורה של הרכש החדש מיירון ג'ורג', אחרי בישול של אופיר קריאף. בדקה ה-25 בית"ר ירושלים שוב כבשה, אבל הפעם לשער הלא נכון. כדור שפגע בדני הוצ'קו הטעה את השוער והוסט לתוך השער, 1:1. בדקה ה-63 הבקיעו הבית"רים שער שלישי במשחק, הפעם לכיוון הנכון. מורוזוב הגביה מאגף שמאל ומיירון ג'ורג' השלים צמד בהופעה הראשונה שלו במדים הצהובים-שחורים כשנגח מקרוב לרשת, 1:2.

ליגת העל תצא כעת לפגרה של 10 ימים עקב משחקה של נבחרת ישראל נגד רומניה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה, והמחזור השלישי יערך במוצאי ראש השנה (יום ראשון, 17/09). מכבי חיפה תארח בסמי עופר את העולה החדשה מכבי פתח תקווה, שטרם הפסידה העונה. בני סכנין תארח את הפועל ירושלים. מכבי נתניה, שפתחה את העונה בצורה לא טובה, תארח את העולה השנייה, הפועל פתח תקווה. הפועל באר שבע תארח את הפועל תל אביב. מכבי תל אביב הלוהטת תארח את מכבי בני ריינה, שגם היא טרם נוצחה העונה. בית"ר ירושלים, שעדיין נמצתא עם מינוס נקודה, תנסה לדלג מעל האפס כשתארח בטדי את הפועל חדרה. הפועל חיפה תפגוש את מ. ס. אשדוד, שמחפשת נקודות ראשונות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות