fbpx

כדורגל, ליגת העל: מחזור אחד לסיום העונה, זו הקבוצה השנייה שירדה ללאומית

אחרי שסקציה נס ציונה נפרדה מליגת העל שנה אחת בלבד אחרי שעלתה, נקבעה זהות היורדת השנייה: עירוני קריית שמונה, שלא הצליחה להחזיק יתרון 0:2 מול הפועל תל אביב, ואחרי 13 שנים בליגה הבכירה, תשחק בעונה הבאה בליגת המשנה
ואיזה מסכנים האוהדים שנשבר להם הלב. אוהדי קריית שמונה מעכלים את הירידה צילום: מסך, ערוץ 5

אחרי 13 שנים בליגת העל, עירוני קריית שמונה ירדה לליגה הלאומית. זה קרה מחזור אחד לסיום העונה אחרי שהקבוצה הצפונית סיימה את מפגש החוץ שלה נגד הפועל תל אביב, בתיקו 2:2.

הקרייתים פתחו את המשחק בהתלהבות וכבר בדקה ה-15 עלו ליתרון משער של סנין סבאי. בדקה ה-24, איתמר שבירו, בפנדל, העלה את היתרון ל-0:2. במצב כזה קריית שמונה הייתה מעבירה את ההכרעה על זהות היורדת השנייה למחזור האחרון, אבל לא הצליחה לשמור על יתרונה. המארחים מתל אביב, שהבינו שהם נמצאים בסכנת ירידה ממשית, חזרו למשחק בזכות שער מצמק שהבקיע קייס גאנם בדקה ה-58. בדקה ה-78 כבש איתי בן שבת שער עצמי שאיזן את התוצאה ל-2:2. על הניסיונות של קריית שמונה להשיג הכרעה עלו בתוהו ושריקת הסיום מצאה את החבורה של המאמן סלובודן דרפיץ' כשהיא שרועה על הדשא ובדמעות של עצב.

מכבי בני ריינה, שרדה את עונת הבכורה שלה בליגת העל אחרי ניצחון חוץ מרשים על בית"ר ירושלים, שכנראה טרם סיימה לחגוג את העפלתה לגמר גביע המדינה. המשחק הוכרע משער יחיד שכבש מארק קוסטה בבעיטת עונשין מ-11 מ' בדקה ה-55. שאפו ענק למאמן בני ריינה שרון מימר, שמבטיח את הישארותה של קבוצתו עוד לפני מחזור הנעילה של העונה.

מי שעוד הייתה חייבת ניצחון כדי להבטיח את הישארותה בליגה הבכירה היא הפועל חדרה, שעם מאמן חדש על הקווים – ניסו אביטן, גברה במשחק חוץ על בני סכנין, 2:3.

דווקא המקומיים היו אלה שעלו ראשונים על לוח התוצאות עם שער יתרון שכבש בסיל חורי בדקה השמינית. ג'ונתן סיסה החזיר את הצבע לפנים החדרתיות עם שער שווין שכבש בדקה ה-43. בדקה ה-60 החזירה לעצמה סכנין את היתרון עם שער של פרדי פלומין, 1:2, אלא שחדרה שוב הגיבה והשוותה בדקה ה-73 מרגלי סמי בורארד. בדקה ה-79 השלים סטיבן אלפרד את המהפך עם שער שלישי לזכות חדרה, שהשכילה לשמור על יתרונה השברירי עד לסיום, לפתוח פער מבטיח מהקו האדום, ולחגוג את הישארותה.

פרידה אחרונה ודי. חנן ממן זוכה לחיבוק מחבר לקבוצה
צילום: מסך, ערוץ 5

במפגש נוסף שסגר את משחקי הפלייאוף התחתון, ניצחה האחרונה בטבלה, סקציה נס ציונה את הפועל חיפה המאכזבת של המאמן רוני לוי, 0:1. חנן ממן, קפטן הפועל חיפה שהודיע על פרישה, יכול היה לסיים את משחקו האחרון בקבוצה עם שער, אבל החמיץ בדקה ה-45 בעיטת עונשין מ-11 מ'. בדקה ה-60 הוא הוחלף וירד מכר הדשא בפעם האחרונה במדי הפועל חיפה וזכה לתשועות הקהל. בדקה ה-85 "קלקל" אלמוג בוזגלו את החגיגות המקומיות כשכבש לזכות קבוצתו את שער הניצחון. המאמן שלומי דורה אומנם ירד ליגה עם נס ציונה, אבל יכול להתנחם בניצחון על האקסית המיתולוגית.

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות